• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

اگر آن کوثر نبود!

  • کد خبر : 26960
  • ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲:۱۷
اگر آن کوثر نبود!

خدا را شکر می کنیم که خداوند دوازده فرزند پسر به رسوالله(ص) نداد و نسل او از طریق کوثرش حضرت فاطمه (س) ادامه پیدا کرد و گرنه فقط خدا می داند بعضی از دختران این عصر به چه تحقیرهای دیگری مبتلا می شدند!

2016-03-13_154429سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان»/ حجت الاسلام و المسلمین سید صادق محمدی وفایی:

به نام خداوند جان و خرد

حضرت فاطمه(س) فرمودند: «خداوند امر به معروف را برای اصلاح مردم قرار داد.»

شهادت زهرای اطهر تسلیت باد .

یا فاطمه (س)

هرچند در مکتب اسلام تقوای الهی باعث برتری است و زنان نیز همانند مردان می توانند به درجات کمال برسند و «جنسیت» مزیتی به حساب نمی آید و با این که در مکتب رسول الله (ص) ازدامن زن مرد به معراج می رسد ولی اکنون هم در سرزمین وحی سمینار گرفته می شود که هل النساء انسان ام لا؟!

«محمد العریفی» مفتی سرشناس سعودی در شبکه ماهواره ای LBC لبنان می­ گوید:

«خداوند به ما اجازه داده که چارپایان را بزنیم زیرا آنها زبان نفهم هستد و چیزی جز زبان کتک نمی‌فهمند. وقتی آنها را می زنیم، آنها اطاعت می کنند. با زن نیز باید چنین رفتاری کرد!»

ای دلسوز بشریت !

پیامبر(ص)با همه ­ی وجود عظمت خانمها را بیان کردند، تو را ام ابیها ، پاره تن خود خواند و بالاترین تکریم ها را نثارت کرد و با این که همه می­ دانند اگر حضرت زینب(س) نبود کربلا در کربلا می ماند،اکنون هم برخی ها با دید«برده» به زنها نگاه می کنند! از اینرو بازیگری از سینمای ایران اسلامی در پاسخ به اینکه چرا زن ایرانی نمی گیرد،می گوید :

«زن های ایرانی خیلی خشن هستند، تازه وقتی کتکشان می زنی شکایت می کنند و در مورد حقوق زنان حرف می زنند، به جای اینکه مثل زنان مالزی بعد از کتک خوردن دستشان را به روی سینه شان جفت کنند و تعظیم کنند و بگویند ارباب عفو بفرمایید، تهدید می کنند که مهریه ام را به اجرا می گذارم و پدرت را در می آورم! با آن مادر حسودت! بعد هم بچه را با خودشان می برند و تو را می اندازند زندان!»

ای مظلومه ی تاریخ !

همانطور که می دانید یکی از القاب رسول الله(ص) ابوالبنات(بابای دختران) بود و چون او را با این لقب صدا می کردند خوشحال می شد و تبسمی بر لبان مبارکش می نشست اما اکنون به کار بردن این لقب برای بابای دختران (گاهی)«فحش» به حساب می آید!

در همین جامعه برخی از خانم ها به علت دختر آوردن، سرزنش می­ شوند! خانمی که فقط … دختر داشت فرمود شوهرم می گوید چرا به مجالس روضه می روی؟ مگر از خدای امام حسین(ع)خیری به شما رسیده است؟!

این در حالی است که خداوند متعال می فرماید: « پادشاهی و ملک آسمان ها و زمین تنها و تنها برای خداست. هر چه بخواهد می آفریند. به هر که بخواهد دختر و به هر که بخواهد پسر می‌بخشد، یا در یک رحم دو فرزند؛ یکی پسر و یکی دختر قرار می دهد و هر که را بخواهد عقیم و نازا می گذارد. همانا خداوند دانا و تواناست». (شوری، آیات ۴۹ و ۵۰)

یا فاطمه!

خدا را شکر می کنیم که خداوند دوازده فرزند پسر به رسوالله(ص) نداد و نسل او از طریق کوثرش حضرت فاطمه (س) ادامه پیدا کرد و گرنه فقط خدا می داند بعضی از دختران این عصر به چه تحقیرهای دیگری مبتلا می شدند!

در این عصر بعضی از مادران وقتی زیر دستگاه سونوگرافی قرار می گیرند تمام بدنشان می­ لرزد که نکند به دختری حامله باشند؟!

امام حسین(ع) در روز عاشورا با بدنی زخمی و لباسهایی خونین و پاره در آخرین دیداری که با امام سجاد(ع) داشت فرمود «ایاک والظلم» ؛ و چه ظلمی بالاتر از این که مادری ماهها جنینی چند کیلوی حمل کند، نه ماه از راحت خوابیدن فاصله بگیرد و در هر قدمی که برداشته احتیاط ها کند ، تا حملش سقط نشود.سپس او را شیر دهد و نوزاد را تر و خشک کند.و از شوهرش پول شیری نیز نگیرد و منتی هم نگذارد وبا این حال شوهرش اعتراض کند که چرا دختر زاییده ای؟!!

در این جامعه گاهی بر خلاف آیه یازده سوره نساء« يُوصِيكُمُ اللّهُ فِي أَوْلاَدِكُمْ لِلذَّكَرِ مِثْلُ حَظِّ الأُنثَيَيْنِ» به خانمها ارث نمی دهند ! علاوه براین برخی از پدران که فقط دختر دارند،زمین کشاورزیشان را می ­فروشند تا بعد از خودشان ، موجب نزاع و بگو و مگوها بین دختران با عموها و پسر عموها نشود! و برخی نیز از غم ،بی پسری به اعتیاد روی می آورند!

علاوه بر همه در این جامعه بعضی از دختران حق تصمیم گیری برای ازدواج و اظهار نظر و رای ندارند و باید همه اعضای خانواده رضایت بدهند و تا منافع و سلیقه همه در نظر گرفته نشود ، پیوندی صورت نخواهد گرفت!

البته خانمها خیلی هم نگران نباشند چون جناب قاضی پور مجددا رای آورده است ونماینده شده است. سایتها می گویند «او گفته است مجلس جای …نیست و جای …نیست!

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=26960

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.