• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

ید طولای هواپیماهای بوئینگ در سقوط/ مرگ ۵۲۲ نفر در «تابوت پرنده» آمریکایی طی یک سال اخیر

  • کد خبر : 66388
  • ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
ید طولای هواپیماهای بوئینگ در سقوط/ مرگ ۵۲۲ نفر در «تابوت پرنده» آمریکایی طی یک سال اخیر

درحالی یک فروند هواپیمای بوئینگ۷۳۷ در نزدیکی فرودگاه امام(ره) سقوط کرد که این نوع هواپیما ید طولایی در بروز سانحه و سقوط دارد، هواپیمایی که آمریکایی‌ها به آن لقب تابوت پرنده را داده‌اند.

به گزارش کانون سبحان، حدود ساعت ۶:۳۰ دقیقه هیجدهم دی ماه جاری یک فروند هواپیمای بوئینگ۷۳۷ خطوط هوایی اوکراینی به‌شماره پرواز PS752 از مبدأ فرودگاه امام به کییِف در منطقه‌ای بین پرند و شهریار سقوط کرد. این هواپیما ۱۷۶ مسافر و کروی پروازی داشته و به‌گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به‌محض اعلام سقوط این هواپیما،‌ تیم بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری به محل سقوط هواپیما اعزام شدند.

طی ماه‌ها و سال‌ها شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا به‌دلیل سقوط پیاپی هواپیماهای بوئینگ مکس با چالش‌های اساسی روبه‌رو بوده است، چالش‌هایی که در نهایت باعث شده تا بسیاری از کشورها سفارش‌های خرید خود را به این کمپانی لغو کنند.

همان‌گونه که اعلام شد جدیدترین سانحه برای هواپیمای بوئینگ۷۳۷ صبح امروز در منطقه‌ای بین شهر جدید پرند و شهریار روی داده که به‌گفته رئیس اورژانس کشور تمامی مسافران و کروی پروازی این هواپیما جان خود را از دست داده‌اند.

پیش از این در مهرماه سال گذشته هواپیمای بوئینگ۷۳۷ مکس متعلق به شرکت لاین ایر اندونزی در دریای جاوه سقوط کرد و  189 مسافر و کروی پروازی آن کشته شدند. حدود پنج ماه بعد نیز هواپیمای بوئینگ۷۳۷ متعلق به خطوط هوایی اتیوپی دچار سانحه شد و ۱۵۷ سرنشین آن جان خود را از دست دادند. این دو هواپیما بر اساس اعلام کشورهای مربوطه نو بوده‌اند.

پس از این اتفاقات بود که شرکت هواپیماسازی بوئینگ آمریکا به‌دلیل فشارها و همچنین لغو سفارش خرید، تولید هواپیمای نوع ۷۳۷ مکس را به‌حالت تعلیق در آورد. از سال ۲۰۱۷ تاکنون حدود ۳۷۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس تحویل شرکت‌های هواپیمایی مختلف شده که برخی از ایرلاین‌ها استفاده از این نوع هواپیما را به‌حالت تعلیق در آورده‌اند.

آبان‌ماه سال گذشته و پس از سقوط هواپیمای بوئینگ۷۳۷ اندونزیایی قانونگذاران آمریکایی اعلام کردند هواپیماسازی بوئینگ برای اخذ مجوز پرواز هواپیمای بوئینگ۷۳۷ یک الگوی پنهانکاری عامدانه برای سودجویی را دنبال کرده است.

سناتور ریچارد بلومنتال دراین‌باره گفته بود بوئینگ برای تسریع فرآیند کسب مجوز برای این هواپیما یک “الگوی پنهانکاری عامدانه” را دنبال و بوئینگ عملاً یک تابوت پرنده طراحی کرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=66388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.