• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
استاندار لرستان:

۱۰۰ پروژه در سفر استانی رئیس جمهور به لرستان پیشنهاد شد/ تکمیل سدهای نیمه کاره مشکل آب را تا ۲ دهه حل می کند

  • کد خبر : 72548
  • ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۰
۱۰۰ پروژه در سفر استانی رئیس جمهور به لرستان پیشنهاد شد/ تکمیل سدهای نیمه کاره مشکل آب را تا ۲ دهه حل می کند
زیویار گفت: در این سفر استانی رئیس جمهور بالغ بر 100 پروژه در دستور کار قرار داده شده که شامل شیلات، کشاورزی، آزادراه، سیل، محرومیت زدایی و ... است.

به گزارش کانون سبحان، فرهاد زیویار شامگاه دوشنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران اظهار داشت: به دلیل بهره گیری از فرصت سفر رئیس جمهور به استان، عمدتا بیشتر وقت صرف برنامه ریزی این سفر بوده که جزء دغدغه های همه خبرنگاران محسوب می شود و امیدواریم این جلسه ظرفیتی باشد که به سفر و بهره گیری از نگاه های کارشناسانه منجر به تصمیم گیری شود.

وی افزود: اصحاب رسانه جزء رکن های اساسی دموکراسی محسوب می شوند و قانون، مجلس و احزاب جزء این ارکان می باشند ولی در بخش رسانه شرایط خوبی داریم که اصحاب رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند و در واقع در خط مقدم جبهه تنویر افکار عمومی قرار دارند.

مشکلات کشور طی سالها انباشته شده است

استاندار لرستان تصریح کرد: ۴۲ سال از انقلاب اسلامی ایران می گذرد و کشور وارد گام دوم انقلاب شده، نسل اول انقلاب ذخیره انقلاب هستند و معتقدیم اصلی ترین سرمایه در کشور نیروی انسانی است و نسل اول کارنامه خوبی را از خود ارائه دادند.

زیویار تصریح کرد: مشکلات کشور مشکلاتی است که طی سالها انباشته شده که برطرف کردن آن کار آسانی نیست و همه اینها ماحصل عملکردهایی است که رفع مشکلات از مهمترین برنامه مسئولین است، مشکلات در کشور انباشته شده ولی در استان این مشکلات بیشتر است که با نگاه کارشناسی می گویم در دولت جدید گام هایی اساسی برای رفع مشکلات صورت می گیرد.

وی بیان کرد: جلسه ای با رئیس برنامه و بودجه داشتم که گفتند ماهانه باید به جهت سررسید برخی کارها، پرداختی هایی حدود صدها هزار میلیارد تومان انجام شود، لرستان در این آمار و ارقام جزء استان های آخر است.

دیدارهای مردمی در سفر استانی رئیس جمهور

استاندار لرستان با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان، خاطرنشان کرد: برای سفر روز پنج شنبه جلسات مختلفی تدارک دیده شده بود و از نهاد ریاست جمهوری آمدند و با دستگاه های اجرایی جلساتی برگزار شد، البته سفرهای دولت رئیسی در ادامه شعارش قرار داد که دولت مردمی ایران قوی است و دغدغه اول در سفرهای استانی، شنیده شدن حرف های مردم است چرا که دولت به دنبال این است که خودش ببیند و صحبت کند.

زیویار اظهار داشت: اینکه همه مسائل در قالب این سفر رسیدگی شود، امکان پذیر نیست ولی طبق برنامه ریزی انجام شده، دیدار با اقشار، شورای اداری و نشست خبری تدارک دیده شده و تلاش می شود بسیاری از دغدغه های مردم در این دوره مد نظر قرار گیرد.

وی بیان کرد: واحدهای تولیدی نیمه تعطیل مد نظر قرار دارد چرا که بخش عمده آنها، حدود ۸۰ درصد از این پروژه ها درصد پیشرفت دارند که تعطیل شده و صدها هزار میلیارد تومان صرف آنها که مسکوت مانده اند.

آب، یکی از محورهای توسعه است

استاندار لرستان بیان کرد: در این سفر برخی از پروژه ها مانند راه آهن، سدها و آزادراه ها را در دستور کار داریم اما موضوعی که دغدغه همه است محورهای توسعه بوده که یکی از آن، آب است.

زیویار اظهار داشت: حرف به خیابان آمدن مردم و تجمع ها مسئله ای را حل نمی کند و لازم است که رسانه ها از نقطه نظرات کارشناسان استفاده کنند، برای شاخص آب، محرومیت، مساحت در حوزه آبگیر، درصد آب تجدید پذیر، میزان آب کشاورزی و صنعتی مد نظر قرار دارد و لرستان سرچشمه خود آب قرار دارد، ۱۰ میلیارد متر مکعب تولید و رواناب وجود دارد و آنچه لرستان دارد یک دهم است و برخی از استان های همجوار میزان رواناب آنها نصف ما و میزان استفاده دو برابر لرستان است و اینها مسائل کف خیابان نیست و باید برای رفع آن تلاش کرد.

تکمیل سدهای نیمه کاره مشکل آب را تا ۲۰ سال حل می کند

وی بیان کرد: حق و حقوقی داریم که باید در دستگاه های تصمیم ساز و تخصصی مطرح و بررسی شود و به صورت تخصصی به آن پرداخته شود، البته سدهایی در حال احداث داریم که اگر تکمیل شوند تا ۲۰ سال آینده لرستان مشکل کم آبی ندارد.

استاندار لرستان گفت: یکی از محورهای اساسی توسعه در استان آب است و اگر سدهایی که از ۱۰ درصد تا ۹۰ درصد پیشرفت دارند، تکمیل شوند یک میلیارد متر مکعب به ذخیره های آبی اضافه می شود البته برای سد معشوره ۱۰ هزار میلیارد تومان و بختیاری ۱۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز دارد و اگر آب نباشد گردشگری رونق ندارد، زندگی و معاش رونق ندارد.

زیویار تصریح کرد: پروژه معشوره یک میلیارد و بختیاری پنج میلیارد متر مکعب امکان ذخیره سازی دارند.

وی با اشاره به وضعیت راه های استان افزود: لرستان بدون راه در بن بست قرار دارد، این محور کریدور شرق به غرب است و در عمل تا برخی از پروژه ها تکمیل نشود به خوبی از آن استفاده نمی شود که باید توجه داشت فرودگاه، راه آهن و آزاد راه ثمرات زیادی دارد.

استاندار لرستان تصریح کرد: در این سفر استانی رئیس جمهور بالغ بر ۱۰۰ پروژه در دستور کار قرار داده شده که شامل شیلات، کشاورزی، آزادراه، سیل، محرومیت زدایی و… است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=72548

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.