• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

وجود بیمارکرونایی به کما رفته در کوهدشت صحت ندارد/ توزیع محلول‌های ضدعفونی‌کننده در داروخانه‌های کوهدشت/ ماجرای بیماری که از بیمارستان کوهدشت فرار کرد

  • کد خبر : 66981
  • ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
وجود بیمارکرونایی به کما رفته در کوهدشت صحت ندارد/ توزیع محلول‌های ضدعفونی‌کننده در داروخانه‌های کوهدشت/ ماجرای بیماری که از بیمارستان کوهدشت فرار کرد

مسئول شبکه بهداشت و درمان کوهدشت گفت: روزانه چند مورد بستری در بخش ویژه عفونی بیماران کرونایی بیمارستان امام خمینی (ره) کوهدشت داریم ولی وجود بیمارکرونایی به کما رفته در کوهدشت صحت ندارد.

حسن امینی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان، ضمن تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در کوهدشت، اظهار داشت: طبیعتاً این روزها تعداد بیمارانی که با شک بر کرونا بستری می‌شوند، رو به افزایش است و روزانه نیز چندین مورد بستری در بخش ویژه عفونی بیماران کرونایی بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان را شاهد هستیم.

وی افزود: به‌جز یک مورد مثبت به کرونا در کوهدشت که بهبود نیز یافته است، مورد دومی نداشتیم و بیمارانی مشکوک نیز بوده است که پس از بهبودی بالینی و رفع علائم بیماری مرخص شده‌اند، در چند مورد بیمارانی که احتیاج به جراحی بوده و زمینه حاد داشته‌اند به مرکز استان اعزام کرده‌ایم.

مسئول شبکه بهداشت و درمان کوهدشت با اشاره به اینکه مورد مرگ‌ومیر با شک به کرونا نداشتیم، عنوان کرد: اخیراً متوجه شدیم در برخی کانال‌های فضای مجازی شهرستان، خبری مبنی بر بیماری کرونایی که به کما رفته، منتشرشده است که مبتلا بودن وی به کرونا صحت ندارد، چراکه این بیمار با توجه به ضربه‌مغزی و خونریزی و نیاز به جراحی مغز و اعصاب، به مرکز درمانی استان اعزام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه 8 مورد مشکوک به کرونا بهبودیافته و مرخص شده‌اند، تصریح کرد: شرایط و وضعیت کوهدشت در حد مطلوب قرار دارد، اماکن عمومی و پرتردد، مساجد، مدارس، دستگاه‌های دولتی، مراکز بهداشتی و درمانی و … توسط نیروی‌های شبکه بهداشت، بسیجیان سپاه ناحیه شهرستان و نهادهای مردمی در چندین مرحله گندزدایی و ضدعفونی شده است و هم‌اکنون نیز ادامه دارد، این کار، نقش بسیار زیادی در سلامت مردم و کنترل شیوع این بیماری ایفا می‌کند.

امینی زاده با اشاره به تعطیلی مدارس در سراسر کشور، گفت: با توجه به اینکه کوهدشت در ایام تعطیلات نوروزی مهاجرپذیر است و تعداد زیادی از اقوام و خویشاوندان از تهران، قم، اصفهان و. به این شهرستان می‌آیند، خوشبختانه با کنترل‌هایی که می‌شود مشکل حادی در این زمینه نداشته‌ایم.

مسئول شبکه بهداشت و درمان کوهدشت بیان داشت: با برپایی پست بازرسی سلامت در ورودی شهرستان، به‌صورت شبانه‌روزی وسایل نقلیه بالأخص مواردی که شماره پلاک آن‌ها بومی نیست، بازدید می‌شوند که اگر سرنشینان علائم بیماری رادارند، ضمن آموزش، به این افراد توصیه می‌شود که به مرکز درمانی مراجعه کرده و اگر علائم حاد نیز داشته باشند به بیمارستان منتقل خواهند شد.

وی تصریح کرد: در مورد بیماری کرونا، اصراری بااینکه که حتماً بیماران، در بیمارستان بستری شوند را نداریم، مگر بیمارانی که مشکل تنفسی حاد دارند که بایستی بستری شوند، بیماران دیگر با داشتن علایمی مثل تب، سرفه، آبریزش بینی اجباری در بستری شدنشان نیست، برخی بیماران مثبت کرونایی نیز بر اساس پروتکل وزارت بهداشت می‌توانند در منازل خود، حالت قرنطینه داشته باشند، یعنی با محیط ارتباط نداشته باشند تا بیماری منتقل نشود، این مدت هم پس از رفع علائم بهبودی نسبی، دو هفته طول می‌کشد که فرد موردنظر عاری از ویروس گردد.

امینی زاده اظهار کرد: اخیراً در شهرستان یک فضاسازی دروغین در مورد شخصی که اصلاً راننده تاکسی نیست و تشابه اسمی داشته است، صورت گرفت، درحالی‌که این شخص با نظر متخصصین مرخص شده است و ایشان و خانواده‌اش نیز هیچ‌گونه مشکل خاصی ندارد و نیز در هیچ جا مشکلی وجود ندارد، افرادی که دارای علائم حاد تنفسی هستند، به مراکز درمانی منتقل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه بر اوضاع شهرستان کاملاً مسلط هستیم، گفت: اخیراً یک بیماری که مشکوک به کرونا داشتیم و در بیمارستان بستری‌شده بود، فرار کرده و خود را با موتوری به کوه منتقل کرده و پنهان‌شده بود، درحالی‌که حالش خوب بود ولی پزشک فعلاً دستور ترخیص وی را صادر نکرده بود، این مورد با همکاری اقوام خود بیمار برطرف شد.

مسئول شبکه بهداشت و درمان کوهدشت گفت: سلامت جامعه مهم‌ترین مسئله‌ای است که برای آن تلاش خواهیم کرد، ان‌شاءالله جشن شکست بیماری کرونا را در سراسر کشور خواهیم گرفت، زیرا شبانه‌روز با این بیماری مبارزه می‌کنیم.

 وی با اشاره به اینکه کوهدشت در مبارزه با ویروس کرونا در شاخص مطلوبی قرار دارد، اظهار داشت: در بیماری کرونا 80 درصد مبتلایان به آن هیچ‌گونه علایمی ندارند و اطلاع‌رسانی‌ها به جهت رعایت بهداشت و تلاش مضاعف همکاران برای مبارزه با این بیماری نیز به همین خاطر بوده است.

امینی زاده با اشاره به‌ضرورت رعایت نکات بهداشتی و عدم مسافرت توسط مردم، عنوان کرد: برای مراقبین سلامت کلاسی آموزشی در محیط باز برگزارشده است و سیم‌کارت‌های ویژه‌ای برای این افراد تدارک دیده‌شده که با مردم شهرستان تماس می‌گیرند و از وضعیت سلامت خانواده‌ها اطلاع خواهند گرفت، از مردم عزیز خواهشمندیم که اطلاعات را صادقانه در اختیار این افراد قرار داده و اگر کسی در خانه علائمی شبیه به سرماخوردگی از قبیل سرفه، تب و لرز، آبریزش بینی و … را دارد به همکاران ما پاسخ دهند تا اقدامات لازم صورت گیرد، البته ما هیچ‌کس را به‌اجبار نمی‌آوریم اتفاقاً توصیه می‌شود که خانه بهترین مکان است، ولی درصورتی‌که شخصی علائم شدیدی دارد با مراجعه به مراکز درمانی مراقبت بهتری از وی صورت خواهد گرفت.

مسئول شبکه بهداشت و درمان کوهدشت با اشاره به برخورد قاطع مسئولین ذی‌ربط با محتکرین ماسک و مواد ضدعفونی، عنوان داشت: با همکاری معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لرستان، هفته گذشته به هریک از داروخانه‌های شهرستان تعداد 120 ظرف الکل 500 سی‌سی توزیع شد که در اختیار مردم قرار گیرد و این برنامه را نیز در هفته جاری انجام می‌شود، هم‌چنین در مراکز درمانی روستایی مقداری ماسک، ژل و مواد ضدعفونی توزیع شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=66981

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.