• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

1800 لیتر الکل و مواد ضدعفونی احتکار شده در کوهدشت کشف شد/ انهدام 4 باند سازمان‌یافته مواد مخدر در سال جاری

  • کد خبر : 67018
  • ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
1800 لیتر الکل و مواد ضدعفونی احتکار شده در کوهدشت کشف شد/ انهدام 4 باند سازمان‌یافته مواد مخدر در سال جاری

فرمانده انتظامی کوهدشت گفت: 1800 لیتر الکل و مواد ضدعفونی احتکار شده در کوهدشت کشف شد و 4 باند سازمان‌یافته مواد مخدر را در سال جاری انهدام کرده‌ایم.

به گزارش کانون سبحان، سرهنگ عباس دولتشاهی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی کوهدشت برگزار شد، اظهار داشت: نیروی انتظامی با 27 مأموریت و بیش از یک هزار وظیفه، بحث نظم و برقراری امنیت در سطح کشور، استان و شهرستان را انجام می‌دهد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری شاهد اقدامات برجسته‌ای بوده‌ایم، بیش از سیصد طرح مختلف انتظامی اعم از: نقطه‌ای و منطقه‌ای، حجمی و عملیات مشترک برای ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان صورت گرفته است.

فرمانده انتظامی کوهدشت با اشاره به اینکه 90 درصد سرقت‌های انجام‌شده را کشف کرده‌ایم، عنوان کرد: به‌صورت هدفمند با به‌کارگیری امکانات و تجهیزات درون‌سازمانی و تعامل ضابطه‌مند و سازنده با سایر دستگاه‌ها موفقیت‌هایی در عرصه‌های مختلف کسب‌شده است.

وی با اشاره به اینکه 69 درصد پرونده‌های کلاه‌برداری را به نتیجه رسانده‌ایم، تصریح کرد: از ابتدای امسال شاهد کاهش سرقت‌ها و دستگیری سارقین بوده‌ایم و تمام قتل‌های به وقوع پیوسته را کشف کرده و مورد بلاتکلیفی نداریم.

دولتشاهی گفت: در زمینه جرائم رایانه‌ای به‌عنوان یکی از جرایم بسیار مهم که از موارد درخواست مردم و مورد گلایه آنان بوده است، درمجموع 74 درصد کشف داشته‌ایم.

فرمانده انتظامی کوهدشت با اشاره به شناسایی و دستگیری عوامل تیراندازی‌ها در کوهدشت اظهار کرد: چهار مورد انهدام باندهای سازمان‌یافته مواد مخدر داشته‌ و با قاچاق سیگار، سوخت و ماهواره برخورد کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در کوهدشت شاهد امنیت پایدار و مطلوب هستیم، گفت: بسیاری از آسیب‌ها در کوهدشت ریشه فرهنگی دارد و مشارکت‌های مردمی و احساس مسئولیت مردم در همکاری با پلیس نقش مؤثری در کاهش جرائم دارد.

دولتشاهی خاطرنشان کرد: با حدود هزار و 500 دستگاه خودرو و 27 دستگاه موتورسیکلت متخلف برخورد و روانه پارکینگ شده است، یکی از مصادیق فرهنگ در هر شهرستان فرهنگ راهنمایی و ترافیک است و مردم بایستی به توصیه‌های پلیس در این زمینه عمل کنند، امسال شاهدِ کاهش 88 درصد از تصادفات فوتی بودیم.

فرمانده انتظامی کوهدشت عنوان داشت: آموزشگاه پایه‌یک و موتورسیکلت در شهرستان راه‌اندازی شده و تمام آموزش‌های آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی در حال حاضر در کوهدشت و توسط افسران شهرستان انجام می‌شود.

وی گفت: در سال 99 بنا داریم سیستم پایش تصویری را در کوهدشت اجرایی کنیم، ولی اقدامات و همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط را نیز در این راستا می‌طلبد، چراکه باعث پویایی، ارتقاء امنیت اجتماعی و رضایتمندی مردم در سطح شهر خواهد بود.

دولتشاهی عنوان کرد: باند هکرها و کلاه‌برداری‌های رایانه‌ای در کوهدشت شناسایی و دستگیر شدند، مردم به هشدارهای پلیس فتا در پرداخت‌های اینترنتی توجه کنند.

فرمانده انتظامی کوهدشت با اشاره به برخورد با عوامل قاچاق کالا و متخلفان در حوزه منابع طبیعی، بیان کرد: حدود هزار و 800 لیتر الکل، مواد ضدعفونی‌کننده و مقداری ماسک و دستکش احتکارشده در کوهدشت کشف‌شده و برخورد قضایی در این زمینه صورت گرفت.

وی تصریح کرد: زیربنای بسیاری از فعالیت‌های انتظامی جلب مشارکت‌های عمومی و اجتماعی است، با حضور در دانشگاه‌ها، مدارس، محافل و … آموزش و اقناع گری اجتماعی در مورد آشنایی با عوامل تنش‌زا و تأثیرات آن در رشد و عمران شهرستان، انجام داده‌ایم.

دولتشاهی گفت: طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک که نقش برجسته‌ای را در کاهش جرائم رانندگی دارد را در مدارس و دانشگاه‌های کوهدشت اجرایی کرده‌ایم.

فرمانده انتظامی کوهدشت با اشاره به اینکه رسانه‌ها در توسعه امنیت اجتماعی نقش مهمی را ایفا می‌کنند، عنوان کرد: اطلاع‌رسانی یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری آسیب‌های اجتماعی و جرایم است.

دولتشاهی برگزاری سالم، آرام و آبرومند انتخابات مجلس یازدهم در کوهدشت را مرهون همکاری دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و سایر دستگاه‌ها دانست و گفت: این موضوع نقش مهمی در فرهنگ‌سازی برای انتخابات کوهدشت داشته است، امسال برخی دیدگاه‌های مردم و مسئولان تغییر پیدا کرد و به‌عنوان برگ زرینی بر افتخارات این شهرستان که دارای ریشه تاریخی بافرهنگی بلند است، درخشید.

وی با اشاره به اینکه مردم بزرگ‌ترین سرمایه‌های اجتماعی هستند، یادآور شد: برگزاری همایش پلیس و آسیب‌های اجتماعی که امسال با حضور 450 نفر از متنفذین، مردم، مسئولان ارشد استانی و شهرستانی برگزار شد، خروجی آن برقراری یک امنیت پایدار و مشارکت اجتماعی ارزشمند مردم این شهرستان در مسائل مختلف است.

فرمانده انتظامی کوهدشت ضمن تشکر از همکاری سپاه و بسیج، گشت رضویون را اقدامی ارزشمند در امنیت محلات دانست و گفت: مردم از تجهیزات روز و سیستم تصویری استفاده کنند، امنیت پایدار زمانی است که مردم در آن نقش ایفا کنند، بزرگان محلات می‌توانند طرح نگهبان محله را اجرایی کنند.

عکس و خبر: حمید آدمی – کانون سبحان

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=67018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.