• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

۵۰هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری‌شد

  • کد خبر : 68270
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
۵۰هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری‌شد

رئیس اداره جهاد کشاورزی کوهدشت گفت: پنجاه‌هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری و 90 درصد مطالبات کشاورزان از طریق بانک کشاورزی پرداخت‌شده است.

فرج علی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان، اظهار داشت: امسال علی‌رغم تنش خشکی، در برداشت گندم از ۴۵ هزار هکتار اراضی کوهدشت کاهش عملکرد بین ۳۰ تا ۴۰ درصدی را نسبت به مشابه سال گذشته شاهد بودیم.

وی افزود: پانصد دستگاه کمباین با ۶ مرکز خرید و بیست نفر ناظر، کار برداشت گندم را انجام داده و پنجاه‌هزار تن گندم مازاد نیاز کشاورزان خریداری‌شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کوهدشت با اشاره به پرداخت ۹۰ درصد مطالبات کشاورزان از طریق بانک کشاورزی، عنوان کرد: کوهدشت به دلیل کمبود آب، جزء دشت‌های ممنوعه است، انتظار می‌رود کشاورزان به سمت کشت محصولاتی بروند که نیاز آبی کمی دارد.

وی با اشاره به‌ضرورت توجه ویژه به تغییر الگوی کشت، تصریح کرد: چغندر پاییزه که اوایل پاییز کشت آن آغاز می‌شود، نیاز آبی خود را در زمستان و مقداری نیز در بهار تأمین می‌کند که ما در بخش کلسرخ منطقه طرهان کشت قابل قبولی داشتیم و هم‌چنین در روستای آزادبخت کشت چغندر نشائی عملکرد مناسبی داشت.

امیری با اشاره به افزایش باغات پسته کوهدشت به ۶۰ هکتار، گفت: کوهدشت دارای پتانسیل مناسبی در زمینه کشت گیاهان دارویی مثل گل‌گاوزبان، زعفران و … بوده به‌طوری‌که مرغوبیت آن قابل‌رقابت در سطح ملی است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کوهدشت با اشاره به اینکه با آبیاری از نوع «تیپ» شاهد کمترین هدر رفت خواهیم بود، بیان داشت: مردم با مراکز ترویجی و کشاورزی شهرستان ارتباط داشته باشند، این آمادگی راداریم کلاس‌های آموزشی لازم را برای کشاورزان برپا کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=68270

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.