• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

پایتخت طبیعت ایران غرق در «بی آبی»/ رنج مردمان غرب کشور ادامه دارد+فیلم

  • کد خبر : 68342
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۰۹
پایتخت طبیعت ایران غرق در «بی آبی»/ رنج مردمان غرب کشور ادامه دارد+فیلم

افت فشار و قطعی مکرر آب مناطقی از تازه‌آباد شاهیوند کوهدشت ازجمله کوی بسیجیان، انتهای خیابان‌های فاطمیه یک و دو و خیابان معاد و… در این اوج گرما و بیماری کرونا پای ثابت مشکلات و دغدغه‌های مردم این مناطق است.

به گزارش کانون سبحان، افت فشار و قطعی مکرر آب مناطقی از تازه‌آباد شاهیوند کوهدشت ازجمله کوی بسیجیان، انتهای خیابان‌های فاطمیه یک و دو و خیابان معاد و… در این اوج گرما و بیماری کرونا پای ثابت مشکلات و دغدغه‌های مردم این مناطق است.

تنها در ساعات محدودی از شبانه‌روز آب این مناطق به صورت موردی وصل می‌شود، این مشکل کهنه‌ قطع آب در گرمای تابستان امان مردم را بریده است و حال با شدت گرفتن گرما دیگر آبی هم نیست که بتوانند کولری روشن کنند.

تنها خواسته مردم این مناطق رفع مشکل آب شرب است که در این راستا نادر بهرامی به خبرنگار سفیر افلاک، گفت: شبکه توزیع آب کوهدشت جواب گوی نیاز شهر نیست و دلیل قطعی آب نقاطی از کوهدشت ازجمله محلات بالادست تازه‌آباد همین موضوع است.

وی افزود: این مورد برای ما رضایت‌بخش نیست که حتی سه چهار کوچه نیز در شهر با مشکل آب شرب مواجه شده باشند.

سرپرست اداره آبفا کوهدشت با اشاره به اینکه مناطقی که مشکل آب‌دارند را با تانکر آب‌رسانی می‌کنیم، عنوان کرد: برای احیای شبکه، مانورهایی روی آن انجام داده‌ایم ولی تنها راه نجات تعادل فشار آب در سطح شهر، اجرای پروژه خط انتقال آب به طول چهار کیلومتر است که استارت انجام‌شده و برخی کارها را نیز از ابتدای هفته آتی آغاز خواهیم کرد.

وی رعایت صرفه‌جویی در مصرف آب را ضروری برشمرد و تصریح کرد: اجرای این پروژه خط انتقال آب که ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار دارد، کار بسیار عظیمی در کوهدشت است و در این زمینه ما هدف بزرگی را دنبال می‌کنیم و آن خدمت به مردم است.

این در حالیست که در ۲۲ تیر ماه امام جماعت مسجد فاطمیه کوهدشت به این وضوع ورود کرد و با تشکیل جلسه با مسئولان خواستار رسیدگی به مشکل قطعی آب شد؛ جلسه ای که با بحث و جدل بین شهرداری و آبفای شهرستان ختم شد و تا امروز مشکل کم آبی همچنان باقی است.

قطعی مکرر آب

حجت‌الاسلام داود رفیعی امام جماعت مسجد فاطمیه کوهدشت اظهار داشت: در ۲۲ بهمن ماه سال گذشته که مسئولان در مسجد حضور داشتند، بحث مشکل کمبود آب در فصل تابستان را هشدار داده بودیم که در این زمینه چاره‌اندیشی شود، اما همچنان در این منطقه مشکل آب شرب داریم.

وی ضمن تقدیر از لکه‌گیری‌ها و آسفالت مناطقی از تازه‌آباد، خواستار تکمیل این برنامه در سایر کوچه‌ها و خیابان‌های تازه‌آباد شد و خطاب به مسئولان افزود: منطقه کوی بسیجیان نسبت به سایر نقاط تازه‌آباد در یک شرایط حادی به دلیل قطعی آب به سر می‌برد، شما بایستی یک برنامه مقطعی برای رفع مشکل الآن آب و یک برنامه نیز برای رفع اساسی آن داشته باشد.

رضایی یکی از اهالی منطقه کوی بسیجیان تازه‌آباد اظهار داشت: ما به‌طور مطلق آب چه برای خوردن و چه برای سایر مصارف نداریم، با نبود آب رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این ایام کرونایی امکان‌پذیر نیست، متأسفانه شهرداری و آبفا باهم مشکل‌دارند و در این میان مردم باید گرفتار شوند.

تعطیلی نانوایی‌ها به خاطر نبود آب

وی افزود: در فصل تابستان معمولاً شاهد قطعی آب در این منطقه هستیم، پمپ آب هم جواب‌گو نیست، حتی نانوایی‌های محل به دلیل نبود آب تعطیل می‌شوند، ما خواستار رفع این مشکل هستیم.

سهرابی یکی دیگر شهروندان تازه‌آباد گفت: نه در روز و نه در شب یک قطره آب نداریم که حداقل بتوانیم موارد بهداشتی را رعایت کنیم، با توجه به گرمای شدید و به دلیل قطعی آب، حتی کولرها هم کار نمی‌کنند.

محمدرضا آزاد بخت معاون فرماندار کوهدشت اظهار داشت: توقع و مطالبه مردم به جا است، زیرا شهروندی که کنتور وصل کرده نباید بدون آب باشد، نیاز نیست کسی ناراحت شود، آب و فاضلاب بایستی آب موردنیاز را تأمین کند.

وی افزود: آب شرب شهرستان حدود ۲۵ کیلومتر پایین‌تر از شهرستان در حال تأمین است، در این منطقه پنج الی شش چاه کاملاً خشک و از مدار خارج‌شده است.

معاون فرماندار کوهدشت با اشاره به تزریق اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی سال گذشته دولت در حوزه آب، عنوان کرد: حداقل تا ۱۰ سال آینده شاهد وجود آب پایداری هستیم ولی برخی شبکه‌های توزیع چون قدیمی است نیاز به بازسازی دارد.

وی با اشاره به اینکه مناطقی که مشکل قطعی آب‌دارند بایستی، آب‌رسانی با تانکر صورت گیرد، تصریح کرد: کمیسیون حفاری در فرمانداری کوهدشت به جهت رفع اساسی این مشکل انجام می‌شود، بایستی به آب و فاضلاب نیز مجوز کار داده شود که مثلاً صد متر صد متر حفاری و آسفالت کند، اگر استاندارد بود به کار خود ادامه دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=68342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.