• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

از پشت بام منازل خود ماهانه 3میلیون تومان درآمد زایی کنید/ وضعیت مطلوب کوهدشت نسبت به سایر شهرها برای نصب پنل های خورشیدی

  • کد خبر : 68782
  • ۱۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۹:۵۷
از پشت بام منازل خود ماهانه 3میلیون تومان درآمد زایی کنید/ وضعیت مطلوب کوهدشت نسبت به سایر شهرها برای نصب پنل های خورشیدی

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان گفت: لرستان در زمینه پنل های خورشیدی دارای ظرفیت بسیار بالایی بوده به‌طوری‌که هر نیروگاه ده کیلووات خانگی ماهانه 3 میلیون تومان برای مردم درآمد دارد.

 

فریدون خودنیا در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان، اظهار داشت: در سطح وزارت نیرو شرایط بسیار خوبی الآن برای تولید برق که فرایندی زمان‌بر است وجود دارد، برای اینکه سرمایه‌های کوچک مردم جذب شود و از محیط‌زیست نیز حمایت کنیم، برق نیروگاه‌های خورشیدی خانگی را باقیمت مناسبی خریداری خواهیم کرد.

وی افزود: برای هر کیلووات ساعت، حدود 1000 تومان به نیروگاه‌های خورشیدی می‌دهیم ولی چیزی که به مردم می‌فروشیم حدود 50 تومان است، یعنی 20 برابر باقیمت بیشتری برق را خریداری می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان با اشاره به اینکه لرستان در زمینه پنل های خورشیدی دارای ظرفیت بسیار بالایی است، عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی لرستان که حدود 280 روز آفتابی داشته و میانگین آن در برخی سال‌ها بیشتر و یا کمتر می‌شود وهم چنین به دلیل تابش مناسب نور خورشید و زاویه مطلوب و هوای معتدل، بهره‌وری پنل ها در لرستان بسیار عالی است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قابلیت این راداریم که 20 هزار پنل خورشیدی 10 کیلووات را در سطح استان لرستان داشته باشیم و کوهدشت با توجه به آب‌وهوای معتدل و دشت وسیع شرایط مطلوب‌تری نسبت به سایر شهرهای استان دارد ولی متأسفانه تابه‌حال استقبال چشمگیری در این شهرستان نشده است.

خودنیا گفت: کسانی هستند که مکان مناسب نصب پنل را داشته ولی پول کافی ندارند، یک طرح را ارائه دادیم که از طرف بانک و با کمک استانداری و فرمانداری‌ها تسهیلات مناسبی به متقاضیان داده شود و ما نیز طی قراردادی 20 سال برق را به‌صورت تضمینی و سال‌به‌سال نیز با توجه به نرخ تورم از مردم خریداری کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان اظهار داشت: در کوهدشت بین از 1000 تا 2000 پنل خورشیدی قابلیت نصب وجود دارد و هر پنل خورشیدی خانگی با نیروگاه ده کیلوواتی ماهانه 3 میلیون تومان برای مردم درآمد دارد که این به اراده، استقبال و اعتماد مردم و هم‌چنین به تسهیلات بانک‌ها بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه پیمانکار می‌تواند ظرف 48 ساعت پنل را برای متقاضیان نصب کند، بیان کرد: در سطح استان لرستان تاکنون 600 پنل و نیروگاه خورشیدی نصب و راه‌اندازی شده و تولید برق دارد، امیدواریم مردم از این فرصت و شرایط مناسب استفاده کنند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=68782

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.