• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

لرستان دارای سه مرکز شبانه‌روزی نگه‌داری از سالمندان است / کوهدشت؛جوان ترین شهر استان

  • کد خبر : 69144
  • ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰:۱۳
لرستان دارای سه مرکز شبانه‌روزی نگه‌داری از سالمندان است / کوهدشت؛جوان ترین شهر استان

یاری، مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به شیب تند پیری در جامعه، گفت: لرستان دارای 3 مرکز شبانه‌روزی نگهداری از سالمندان است.

کرم یاری در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان، اظهار داشت: تسهیلات ساخت مسکن به خانواده‌های دارای دو معلول به بالا در لرستان پرداخت می‌شود، به‌طوری‌که در روستا ۳۶۰ میلیون ریال وام و ۴۰۰ میلیون ریال بلاعوض و در شهر فقط بلاعوض بوده که از ۶۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال افزایش‌یافته است.

وی با اشاره به شیب تند پیری در جامعه، افزود: بروجرد با ضریب ۵٫۱۲ درصد افراد بالای ۶۰ سال، اولین شهر پیر و دوستدار سالمند در استان است و شهرهای ازنا، الیگودرز، الشتر و چگنی به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند و کوهدشت نیز جوان‌ترین شهر استان محسوب می‌شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان عنوان کرد: سالمندان دو گروه هستند، یک گروه ملاک محاسبه‌شان این است که بیش از هشت درصد جمعیت دارای سن ۶۵ ساله بوده و گروه دیگر این است که بیش از ۱۰ درصد جمعیت دارای سن ۶۰ سال باشند.

وی با اشاره به اینکه لرستان دارای سه مرکز شبانه‌روزی نگه‌داری از سالمندان است، تصریح کرد: بیش از ۸۲ درصد از سالمندان کارهای شخصی خود را می‌توانند انجام دهند،۱۳ درصد نیازمند کمک بوده و پنج درصد به دلیل اینکه زمین‌گیر هستند، احتیاج به حمایت کامل دارند.

یاری گفت: بروجرد و خرم‌آباد هرکدام به ترتیب داری دو و یک مرکز شبانه‌روزی هستند، ما عُمدتاً در این مراکز از افرادی که مجهول‌الهویه یا خانواده یا فرد مؤثری را برای حمایت ندارند، نگه‌داری می‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به اینکه دو مرکز ویزیت و روانشناسی در منزل داریم بیان کرد: در بروجرد و الیگودرز نیز دارای دو مرکز روزانه هستیم که برنامه‌های آموزشی، گفتاردرمانی، توانمندسازی، مسابقات فرهنگی، قرآن، روانشناسی و … در این مراکز اجرا می‌شود.

وی گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا سامانه تلفنی ۱۴۸۰ بهزیستی، مشاوره‌های تخصصی روانشناسی را در زمینه غلبه بر استرس و اضطراب ناشی از کرونا را از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب به‌صورت رایگان انجام می‌دهد و سامانه ۱۲۳ اورژانس اجتماعی نیز آماده خدمت‌رسانی به همشهریان می‌باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=69144

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.