• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

تقویت محورمقاومت مانع سواستفاده غربی ها از تحولات لبنان می شود

  • کد خبر : 69313
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰:۱۵
تقویت محورمقاومت مانع سواستفاده غربی ها از تحولات لبنان می شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت:با توجه به روحیه استعماری،غربی ها فکر می‌کنند می‌توانند برای ملت‌ها در خاورمیانه تعیین تکلیف کنند.

به گزارش کانون سبحان؛محمدرضا مبلغی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه ملت  با اشاره به دخالت های غرب خصوصا فرانسه در امور لبنان ،گفت: کشورهای استکباری و قدرت های استکباری همچنان در تخیل و تصور تسلط بر کشورهایی هستند که پیش تر تحت سیطره آنها بوده اند.

وی با بیان اینکه لبنان امروزی هم بخشی از حوزه نفوذ فرانسوی ها در قراردادهای استعماری قرن بیستم بوده است،افزود: لبنان در گذشته مستعمره  بوده است و با توجه به  تفکر نادرست استعماری مکرون نسبت به  لبنان ؛متصور می‌شود که کشور لبنان هنوز در سیطره فرانسوی ها است.

نماینده کوهدشت و رومشگان در مجلس ادامه داد:با توجه به روحیه و رفتار استعماری، غربی ها فکر می‌کنند می‌توانند برای ملت‌ها در خاورمیانه تعیین تکلیف کنند؛ همین تصورات نادرست باعث شده که به خودشان اجازه بدهند در امورات داخلی کشورهای دیگر دخالت کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به ژست حاکمیتی فرانسه در موضوع لبنان، ادامه داد:فرانسه همیشه سعی می‌کند ژست حاکمیت و تسلط خودش را حفظ کند و از طرفی هم می خواهد بهره برداری‌های سیاسی خودش را داشته باشد. قطعاً در چنین شرایطی آمریکا هم می‌خواهد از ناآرامی های داخلی لبنان سوء استفاده کند.

نماینده کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره لزوم تقویت هرچه بیشتر محور مقاومت در سو استفاده غربی ها از تحولات و اتفاقات لبنان، مطرح کرد: هرگونه تضعیف جبهه مقاومت و اگر اختلاف های داخلی هم وجود داشته باشد مورد پسند آنهااست و غربی ها مترصد اتفاقی هستند که از آن سو استفاده کنند.

مبلغی با بیان اینکه مردم لبنان دارای  درک و فهمی هستند تا عوامل استکبار جهانی از آن سوء استفاده نکنند،تاکید کرد: دولت، ارتش، مردم و مقاومت لبنان در برابر تجاوزگری صهیونیستی و تروریسم و افراط گرایی خواهند ایستاد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم لبنان نماد همزیستی، تعامل و تقارب بین مذاهب و طوایف مختلف هستند،مطرح کرد: مردم لبنان نمونه ای از همزیستی مسالمت آمیز بین ادیان هستند و  فهم اجتماعی را در برهه هایی از خودشان نشان داده‌اند؛لبنانی ها با توجه به احترام به تفکرات و مذاهب همدیگر در عین حال همه میهن پرست بوده و همه دشمنِ دشمنانشان هستند./

پایان پیام

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=69313

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.