• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

ترامپ یا جو بایدن، کدام یک؟

  • کد خبر : 69386
  • ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
ترامپ یا جو بایدن، کدام یک؟

ساعدپور، تحلیلگر مسائل سیاسی و بین‌الملل در یادداشتی نوشت: هدف از تحریم‌های شکننده این بود که ایران را به‌پای میز مذاکره بکشاند و تحریم‌ها این هدف را محقق نکرد و سیاست‌های اعلامی جو بایدن هم عِبارةٌ أُخرى سیاست‌های ترامپ است و فرق ماهوی باهم ندارند و ماهیت نظام ظالمانه آمریکا هم مشخص است؛ رواج این بحث‌ها، آدرس غلط دادن به مردم است که در سال 1400 دست به یک انتخاب درست نزنند.

به گزارش سفیر افلاک، محمدکرم ساعد پور تحلیلگر مسائل سیاسی و بین‌الملل در یادداشتی نوشت:

به نظر می‌رسد که این‌یک بحث 100 درصد انحرافی است و مصرف انتخاباتی سال 1400 را دارد، سیاست‌های اعلامی و اعمالی ترامپ مشخص است که تحریم‌هایش به بی‌هدفی رسیده است.

هدف از تحریم‌های شکننده این بود که ایران را به‌پای میز مذاکره بکشاند و تحریم‌ها این هدف را محقق نکرد و سیاست‌های اعلامی جو بایدن هم عِبارةٌ أُخرى سیاست‌های ترامپ است و فرق ماهوی باهم ندارند و ماهیت نظام ظالمانه آمریکا هم مشخص است؛ رواج این بحث‌ها، آدرس غلط دادن به مردم است که در سال 1400 دست به یک انتخاب درست نزنند.

با عرض پوزش تصور بفرمایید دو پهلوان در حال مبارزه باشند یکی از آن‌ها اگر ضربه شود، بوی دهانش مردم را مُتأزی می‌کند و دیگری اگر زمین بخورد، بوی جای دیگر از بدنش مردم را به ستوه می‌آورد؛ آیا راه چاره این است که ما بی‌خودی وقت خود را تلف کنیم و به‌جای حل مسائل اقتصادی مردم، به بحث و گفت‌وگو بپردازیم که اگر فلان پهلوان که بوی دهانش مردم را اذیت می‌کند پیروز شود بهتر است و دیگران بگویند آن‌کسی که بوی جای دیگر بدنش مردم را به ستوه می‌آورد بهتر است پیروز شود؛ یا راه چاره این است که مردم از هر دو این‌ها دوری گزینند چون این دو بوی نحس، از یکجا نشأت می‌گیرد.

مشخص است که عاقلانه این است که از هردو پرهیز شود؛ امید است که به این بحث غیرعاقلانه چه قبل از انتخابات آمریکا و چه بعدازآن خاتمه داده شود.

مردم باید به‌خوبی بدانند که این حرف‌ها، همان حرف‌های بی‌نتیجه برجامی است؛ و مؤمن هم از یک سوراخ دو بار نمی‌گزد.

محمد کرم ساعد پور

 

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=69386

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.