• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

خط روشن مرحوم «شیخ محمد روشن»

  • کد خبر : 69413
  • ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
خط روشن مرحوم «شیخ محمد روشن»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد کرم ساعد پور به مناسبت ارتحال عالم ربانی و مجاهدنسوه حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ محمد روشن پیام تسلیتی صادر کردند.

به گزارش کانون سبحان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد کرم ساعد پور به مناسبت ارتحال عالم ربانی و مجاهدنستوه حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین شیخ محمد روشن پیام تسلیتی صادر کردند.

متن پیام به شرح زیر است:

بسمه‌تعالی

خط روشن مرحوم شیخ محمد روشن

در ابتدای امر، رحلت مجاهد خستگی‌ناپذیر آقا شیخ محمد روشن را، به پیشگاه باعظمت امام زمان (عج)، نایب برحقش مقام معظم رهبری، خانواده ایشان و دوستانش تسلیت عرض می‌نماییم.

آن مرحوم در دامن پدری فوق‌العاده مؤمن، رشد و نمو کرد و خدای تعالی توفیق پیوستن به جرگه‌ی سربازان امام زمان (عج) را، به آن بزرگوار عنایت فرمود؛ و در سربازی امام زمان (عج) در قالب تبعیت مخلصانه از امام و آقا صداقت خود را به منصه ظهور رساند؛ به‌طوری‌که معروف شده بود که قلب آقا شیخ روشن با زبانش هماهنگ است.

آن مرحوم قبل از پیروزی انقلاب اسلامی جزء خِصیصین شهید آیت‌الله مدنی (ره) قرار گرفت و طعم تلخ زندان، شکنجه و تبعید را در دفاع از خط امام چشید؛

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، شبانه‌روز در حال فعالیت بود؛ ایام جنگ حضوری پررنگ داشت؛ فراموش نمی‌کنم سال 1366 که لشگر 57 حضرت ابوالفضل (ع) در سد بوکان بود، بالباس کردی که به بدن موزون و رشیدش تناسب تام و تمامی داشت و در مقرهای کردستان انجام‌وظیفه می‌کرد، سَری به سد بوکان زدند؛ ایشان و آقا شیخ اکبر عیدی جهت اقامه نماز ظهر این بنده را جلو انداختند و اقامه نماز را بر این حقیر تحمیل کردند و بعد از پایان نماز گریه کردم؛ آقا شیخ روشن علت را جویا شدند، گفتم شما و آقا شیخ اکبر عیدی با این سابقه درخشان و شأنیت علمی این بنده ناچیز را جلو انداختید و نمی‌بایست این کار را می‌کردید!

در توجیه کار خود و آقا شیخ اکبر عیدی بنده‌نوازی کردند که هیچ‌گاه از صفحه ذهنم محو نخواهد شد.

بعد از رحلت امام (ره) مثل بعضی‌ها واقفی نشدند و در دفاع از آقا سنگ تمام گذاشتند؛ بعضی از دوستانش که حرکت‌های زیگزاگی انجام می‌دادند، از آن‌ها برید و ازنظر زندگی شخصی دنیاطلب نبودند به‌طوری‌که با اجازه دخترهایش تمام زندگی‌اش را وقف حوزه‌های علمیه کرد.

آری باید خط روشن آقا شیخ محمد روشن را به خانواده، دامادهای عزیز و دوستانش که حسن عاقبت را به دنبال داشت تبریک گفت و خط روشن آن عزیز را به‌عنوان الگو معرفی کرد.

خداوند ایشان را با رسول اکرم (ص) و قرآن و عترتش محشور کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=69413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.