• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

تکنیک‌های دشمن، جهت به اسارت درآوردن ذهن‌ها

  • کد خبر : 69560
  • ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۲
تکنیک‌های دشمن، جهت به اسارت درآوردن ذهن‌ها

ساعدپور، تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل نوشت: یکی از جهات شناسایی دشمن، شناسایی تکنیک‌های او جهت به اسارت درآوردن ذهن‌ها است، یعنی باید به دست آورد که چگونه دشمن ذهن‌ها را تسخیر و به‌دلخواه خود جابجا می‌کند.

به گزارش کانون سبحان، محمدکرم ساعدپور تحلیلگر مسائل سیاسی و بین الملل نوشت: یکی از جهات شناسایی دشمن، شناسایی تکنیک‌های او جهت به اسارت درآوردن ذهن‌ها است، یعنی باید به دست آورد که چگونه دشمن ذهن‌ها را تسخیر و به‌دلخواه خود جابجا می‌کند و دشمنان دیروز خود را، به دوستانی جهت‌دار تبدیل و منویات خود را، توسط ذهن‌های به اسارت گرفته‌شده، اجرا می‌کند.

دشمن جهت این هدف شیطانی، از چند تکنیک استفاده می‌کند که به‌اختصار بیان می‌شود:

۱- تکنیک بزرگ‌نمایی: دشمن تلاش می‌کند مشکلات و چالش‌های اقتصادی، معیشتی، سیاسی، فرهنگی و… موجود را بسیار بزرگ‌تر از واقعیت القا کند.

۲- تکنیک کوچک نمایی: او سعی می‌کند توانمندی‌ها، استعدادها، پیشرفت‌ها و دستاوردهای موجود کشور را کوچک‌تر از حد واقعی‌ها القا کند یا به کلی منکر شود و یا وارونه نمایی نماید؛ یعنی نقطه مثبت و ارزشی موجود را منفی القا نماید.

۳- تکنیک ترور شخصیت: دشمن علاوه بر ترور شخصی و حذف فیزیکی، شخصیتی های مؤثر و کلیدی را زیر سؤال می‌برد و با دروغ‌پردازی و اتهام زنی، سعی می‌کند که آن‌ها را از چشم مردم بیندازد حتی لبه تیز حملات ناجوانمردانه خود را، متوجه امام و حضرت آقا می‌کند؛ مثلاً از زبان آدم‌های سفیه می‌خواهد سر زبان‌ها بیندازد که «آمریکا پشت شاه را خالی کرد و امام فرزند ناخلف آمریکا بود و از فرصت استفاده و شاه را شکست داد»؛ و حال اینکه این دروغ شاخ‌دار مثل این می‌ماند که عمروعاص ها بگویند اگر در جنگ صفین، قرآن‌ها سرنیزه رفت، با هماهنگی امام علی (ع) بود، به خاطر اینکه جنگ خاتمه داده شود، قرآن‌ها سرنیزه رفت!

۴- تکنیک تکرار: القائات ذکرشده قبلی را با استفاده از فضای مجازی به شکل‌های مختلف تکرار می‌کنند تا ذهن مخاطب منفعل تصویرسازی‌ها شود.

۵- تکنیک نفوذ: افرادی را به بدنه نظام نفوذ می‌دهند ویا ذهن های ساده آماده را شکار و آن ها را وجیه المله می کنند و آن افراد، خیانت‌هایی مرتکب می‌شوند و خیانت آن ها سر زبان‌ها می‌افتد تا دشمن در ترور شخصیت‌های خدویم موفق شود.

مقابله افسران جنگ نرم در این زمینه این است که تکنیک‌های مخرب مذکور را، خنثی و نگذارند دشمن کوچک نمایی کند. یکی از راه‌کارها این است که کشور عزیز ایران را با کشورهای همسایه و جهان مقایسه کنند که در کجای جدول رشد ترقی ایستاده است.

در این زمینه سازمان‌های بین‌الملل، واقعیت‌هایی را، بیان کرده‌اند وبری جلوگیری از بزرگ نمایی دشمن، واقعیت ها و حقایق را به گوش مردم برسانند.

برای جلوگیری از ترور شخصیتی، حریم بزرگان خدوم را داشته باشند؛ از باب نمونه شخصیت زیبا و پرجاذبه واقعی شهید قاسم سلیمانی در زمان زنده‌بودنش شاخص شد و به لطف خدا، الآن به‌عنوان یک الگوی ملی، منطقه‌ای و جهانی مطرح است.

برای مقابله با تکنیک تکرار، افسران جنگ نرم، دروغ‌های شاخ‌دار دشمن را با قلم‌ها و زبان‌های مختلف افشا کنند.

و برای مقابله با تکنیک و تاکتیک نفوذ، جریان غرب باخته و آمریکا باور را با انتخاب رئیس‌جمهوری سالم و انقلابی مردم‌باور از چرخه مدیریت حذف و عرصه را بر غرب باخته‌ها تنگ کنند که نتوانند به مردم آدرس غلط بدهند و بار دیگر چپ و راست و اصلاح‌طلب و اصول‌گرا را دم بگیرند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : محمدکرم ساعدپور
لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=69560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 181در انتظار بررسی : 181انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.