• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

۷۶ درصد کشاورزان بذر موردنیازشان را تحویل گرفته‌اند/اعطای تسهیلات به کشاورزان

  • کد خبر : 69642
  • ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
۷۶ درصد کشاورزان بذر موردنیازشان را تحویل گرفته‌اند/اعطای تسهیلات به کشاورزان

امرایی، رئیس اداره جهاد کشاورزی کوهدشت با اشاره به اعطای تسهیلات به کشاورزان گفت: بذر کشت گندم پاییزه کشاورزان لرستانی تامین شد.

محمدتقی امرایی در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان، اظهار داشت: کوهدشت دارای ۱۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی است و در راستای توزیع بذر به کشاورزان، طبق قانون تعهد داریم ۳۰ درصد آن را تأمین کنیم.

وی افزود: سه شرکت توزیع بذر در کوهدشت وجود دارد که بایستی بذر مربوط به چهار شهرستان کوهدشت، رومشکان، چگنی و پل‌دختر را تأمین کند و در این راستا برای هریک از این شهرستان‌ها سهم مشخصی لحاظ شده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کوهدشت عنوان کرد: سهم کوهدشت از بذر گندم سه هزار و ۴۰۰ تن بوده، ولی با پیگیری‌هایی که صورت گرفته است بیش از چهار هزار تن بذر برای توزیع بین کشاورزان دارای دفترچه زراعی شهرستان تامین شد.

وی با اشاره به افزایش قیمت بذر نسبت به سنوات گذشته، تصریح کرد: هر کیلو بذر گندم که ما توزیع کرده‌ایم بر اساس قیمت مصوب ۳۹۰۰۰ ریال است و افزایش سراسری گندم توسط دولت همراه با گرانی نهاده کود و همچنین ادوات کشاورزی برای کاشت بوده است.

امرایی بیان کرد: کشت گندم در کوهدشت ۳۵ هزار هکتار به‌صورت دیم و پنج هزار هکتار نیز آبی بوده است و تنها شهرستان در کشور هستیم که ۷۶ درصد کشاورزان بذر موردنیازشان را تحویل گرفته‌اند.

رئیس اداره جهاد کشاورزی کوهدشت با اشاره به برخورد قانونی با متخلفان و سودجویان، عنوان کرد: تنها شهرستانی هستیم که بهترین عملکرد در حوزه بذر کشاورزی را در استان داریم.

وی گفت: کشاورزان گندم‌کار شهرستان می‌توانند با دریافت کشاورز کارت، به ازای هر هکتار کشت گندم، از تسهیلات وام ۲۰ میلیون ریالی بهره‌مند شوند که همین مسئله و گرانی جو می‌تواند، از عوامل هجوم به سمت خرید بذر گندم باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=69642

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. البته اصلاح بفرمائید ۳۵ هزار هکتار دیم و ۵ هزار هکتار آبی درست است. تن واحد وزن است.

  2. البته اصلاح بفرمائید ۳۵ هزار هکتار دیم و ۵ هزار هکتار آبی درست است. تن واحد وزن است.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.