• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

خلق صحنه‌های ماندگار با سلاح خودباوری/ وقتی غیرت بسیجیان سد راه «کرونا» می‌شود+تصاویر

  • کد خبر : 69667
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
خلق صحنه‌های ماندگار با سلاح خودباوری/ وقتی غیرت بسیجیان سد راه «کرونا» می‌شود+تصاویر

حضور جهادگران سلامت در سنگر مقابله با کرونا، به تأسی از «شهید حاج قاسم سلیمانی» نمایش جلوه‌ای از نهضت «ما می‌توانیم» و حفظ ارزش‌های اصلی انقلاب اسلامی است.

به گزارش کانون سبحان، روحیه انقلابی، خودباوری و اعتمادبه‌نفس جهادگران سلامت مقابله با کرونا، به تأسی از «شهید حاج قاسم سلیمانی» نمایش جلوه‌ای از نهضت «ما می‌توانیم» و حفظ ارزش‌های اصلی انقلاب اسلامی است.

خط‌ ونشان بسیجیان و جهادگران سلامت با سلاح غیرت، بصیرت، ولایتمداری، ایثار، شهامت، اخلاص و ایمان امروز به سدی محکم در برابر سیل خروشان کرونا تبدیل‌شده است.

بسیجیان همیشه خط مقدم خود را پیدا می‌کنند، در دفاع مقدس حماسه‌هایشان به جوشش درآمد و در بحران‌هایی همچون زلزله، سیل والان هم کرونا، همت بلند و بازوان پُرقدرتشان را برای رفع مشکلات و پیشرفت کشور به میدان آوردند.

روحیه‌ و فهم درست از موقعیت کشور و تلاش به جهت حرکت آن به سمت تعالی، یکی از شاخصه‌های جهاد گران جوان و بسیجی در انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

مسیر الهی بن‌بست ندارد

سبحان بهرامی، عضو گروه جهادی شهید محمد علیم عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان، اظهار داشت: با قدم گذاشتن در مسیر خدمت به مردم، هر چه قدر وضعیت سخت‌تر باشد، مطمئناً اجر بیشتری در نزد خداوند متعال دارد، شرایط امروز کرونا درعین‌حالی که یک بحران است و امیدواریم به‌زودی ریشه‌کن شود، ولی میدانی بوده که صحنه‌های زیبایی در آن خلق‌شده است.

وی افزود: بزرگ‌ترین درس ما از مکتب امام حسین(ع) این است که مسیر الهی بن‌بست ندارد و در برابر اراده و ایستادگی مردان الهی مانعی وجود ندارد زیرا این مکتب شهدای والامقامی همچون «حاج قاسم سلیمانی» و «محسن فخری زاده‌ها» را در خود دارد.

عضو گروه جهادی شهید محمدعلیم عباسی عنوان کرد: در ایام کرونا و هم‌چنین در همین طرح شهید سلیمانی، بسیجیان حضوری عالی داشته و در حال سبقت گرفتن از هم برای خدمت‌رسانی به مردم هستند و حال هوای دوران جبهه برای ما که از نسل جدید هستیم تداعی می‌شود.

مشارکت ۲۰۰ تیم جهادی بسیجی در طرح «شهید حاج قاسم سلیمانی»

محمدکاظم رستمی مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه کوهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۲۰۰ تیم جهادی در سطح پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان تشکیل و در قالب هر تیم سه نفر، با همکاری شبکه بهداشت و درمان خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هدف از این طرح کاهش شیوع ویروس کرونا و آگاه‌سازی عمومی در جامعه است، افزود: از ابتدای این طرح دو هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و افراد متضرر از ویروس کرونا توزیع‌شده است و به مناسبت سالروز شهادت «حاج قاسم سلیمانی» نیز هزار بسته دیگر را توزیع خواهیم کرد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه کوهدشت با اشاره به توزیع ۱۵ هزار ماسک بین مردم نیازمند و حاشیه شهر، عنوان کرد: در چندین مرحله عملیات ضدعفونی اماکن و معابر پرخطر و پرتردد شهرستان و بخش‌های تابعه انجام‌شده است.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های توجیهی و آموزشی شبکه بهداشت و درمان برای بسیجیان، تصریح کرد: به همت جهادگران بسیج جامعه پزشکی شهرستان، پنج تیم تخصصی به جهت کمک به کادر درمان در زمینه اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی فعالیت دارند.

عبادالله گراوند معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کوهدشت در گفت‌وگو با خبرنگار کانون سبحان، اظهار داشت: طرح محله محور «شهید حاج قاسم سلیمانی» باهدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و کاهش بیماری و مرگ میر ناشی از آن در جامعه است.

وی افزود: این طرح مبتنی بر ساختار شبکه بهداشت کشور اجرا می‌شود و در سطح شهرستان ۱۴ مرکز خدمات جامع سلامت و ۱۰ پایگاه سلامت و ۶۹ خانه بهداشت عملیات اجرایی آن را با همکاری نیروهای بسیجی، داوطلبان هلال‌احمر، اصناف، دانشجویان و اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد، بر عهده‌دارند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کوهدشت عنوان کرد: مهم‌ترین چیزی که ما باید به آن توجه کنیم این است که کاهش بیماری و تغییر وضعیت شهرستان از فوق قرمز به نارنجی نباید موجب فریب ما شود.

وی تصریح کرد: کرونا مانند آتش زیر خاکستر در انتظار ما است و اگر غفلت کنیم، پیک بعدی وضعیت بسیار خطرناک‌تر بوده زیرا سردی هوا نیز در پیش است.

گراوند با اشاره به‌ضرورت رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی گفت: طولانی شدن شب‌ها باعث شده جمعیت خانواده‌ها مدت‌زمان زیادتر و در فضایی کم سپری کنند که در این فصل نیز در و پنجره‌ها بسته و تهویه هوا در منزل ضعیف است لذا انتقال ویروس شدت می‌گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=69667

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.