• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

حجت الاسلام دکتر حنان :ماهیت عکس در واقع پرداخته عکاس است نه پردازش واقعیت!/مهمترین رسانه در ثبت تصویر امروزه در دنیا، رسانه عکاسی است.

  • کد خبر : 21007
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
حجت الاسلام دکتر حنان :ماهیت عکس در واقع پرداخته عکاس است نه پردازش واقعیت!/مهمترین رسانه در ثبت تصویر امروزه در دنیا، رسانه عکاسی است.

به گزارش “کانون سبحان”؛ حجت الاسلام دکتر حنان مدیر کل ارداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در مراسم اختتامیه سوگواره عکس «محرم از نگاه دوربین عکاسان لرستان» در کوهدشت گفت:  اساسا امروز مساله عکس و عکاسی  یک فن است که در زمره هنردر جهان مطرح است زیرا ماهیت عکس در واقع پرداخته عکاس است نه […]

تصاویر اختتامیه سوگواره عکس«محرم از نگاه دوربین عکاسان لرستان»در کوهدشت (27)

به گزارش “کانون سبحان”؛ حجت الاسلام دکتر حنان مدیر کل ارداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در مراسم اختتامیه سوگواره عکس «محرم از نگاه دوربین عکاسان لرستان» در کوهدشت گفت:  اساسا امروز مساله عکس و عکاسی  یک فن است که در زمره هنردر جهان مطرح است زیرا ماهیت عکس در واقع پرداخته عکاس است نه پردازش واقعیت.

حجت الاسلام حنان ادامه داد:عکس ،از لحاظ فرهنگی و هنری تعریف روشن و خاصی را دارد،مهمترین رسانه در ثبت تصویر امروزه در دنیا، رسانه عکاسی است.

مدیر ارشاد اسلامی لرستان ضمن بیان تاثیر هنر عکاسی در انسان اظهار داشت: نگرش هنری و معرفتی هنر عکاسی نسبت به سایر هنر ها ممتاز است. ونیز دو تاثری شاخص دارد: 1 – تغییر روش و بینش 2 – تاثیر در معرفت وشناخت.

حجت الاسلام حنان تاکید کرد: تصاویر عکاسی ،تنها واسطه بی آلایش تلقی نمی شود،اینها تصاویر ای هستند که عکاس، یک فضا و دنیایی دیگر برای ما باز می کند و بعد از حدود 170 سال از تاریخ عکاسی ما می بینیم جنبه هنری اش به اثبات رسیده است.

وی در پایان افزود: عکس واسطه بین واقعیت است،و بیگانه از واقعیت نیست، و به عبارتی یک هنر است و می تواند پیام بیرون را به ما برساند.

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=21007

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.