• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

واکنش الهیار ملکشاهی به تدوین سندملی حقوق کودک/سندملی حقوق کودک باید متکی بر قانون باشد.

  • کد خبر : 28033
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
واکنش الهیار ملکشاهی به تدوین سندملی حقوق کودک/سندملی حقوق کودک باید متکی بر قانون باشد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه سند ملی حقوق کودک باید متکی بر مصوبه مجلس باشد، گفت: وزارت دادگستری بهتر است به جای تدوین سندملی به غنی‌سازی لایحه حمایت از کودک و نوجوان کمک کند.

ملکشاهي کوهدشتبه گزارش «کانون سبحان»، الهیار ملکشاهی در گفت‌ وگو با  خانه‌ملت ، در واکنش به تدوین سندملی حقوق کودک، گفت: سندملی در واژگان حقوقی جایگاه خاصی ندارد لذا در نخستین گام باید چگونگی بودن این سند شفاف‌سازی شود.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای حمایت از حقوق کودکان بهترین سند قانون است، لایحه حمایت از کودک و نوجوان نیز در دستور کمیسیون قضایی وحقوقی مجلس قرار دارد، وزارت دادگستری هم به جای تدوین سندملی حمایتی می‌تواند به غنی سازی این لایحه کمک کند.

وی افزود: اگر منظور از سند ملی حقوق کودک، تدوین آیین‌نامه یا دستورالعمل باشد باید به یک مصوبه قانونی متکی باشد، البته سند ملی حقوق کودک نمی تواند تصویب نامه باشد زیرا اعتبارنامه آن متزلزل شده و دیوان عدالت اداری هم می‌تواند آن را لغو کند.

ملکشاهی ادامه داد: اگر بنا باشد سند ملی به قانون تبدیل شود باید از مجرای مجلس شورای اسلامی بگذرد لذا بهتر است مصوبه قانونی جایگزین سند ملی حقوق کودک که در قانون ما تعریف مشخصی ندارد، شود.

رئیس کمیسیون قضایی وحقوقی در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: لایحه حمایت از حقوق کودک و نوجوان در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به اتمام رسیده اما با توجه به پایان عمر مجلس نهم، به نظر می‌رسد در ابتدای مجلس دهم لایحه مجدد در کمیسیون قضایی و حقوقی مطرح و بعد تقدیم هیات رئیسه شود اما قطعا در اولویت مجلس دهم قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، وزیر دادگستری از ابلاغ “سند ملی حقوق کودک” در اواخر فرودین ماه خبر داد و آن را برنامه‌ای عملی و جامع در حوزه حقوق کودک دانست که در آن، قوانین و دستور‌العمل‌های موجود در این حوزه جمع‌آوری، شفاف‌سازی و دسته‌بندی شده و سهم هر دستگاه را در اجرای آن مشخص خواهد کرد.

پایان پیام

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=28033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.