• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

حجت الاسلام موسوی خبر داد : آغاز چهارمین جشنواره سراسری امام المتقین (ع)

  • کد خبر : 28045
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
حجت الاسلام موسوی خبر داد : آغاز چهارمین جشنواره سراسری امام المتقین (ع)

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان، از آغاز چهارمین جشنواره سراسری امام المتقین( علیه السلام) همزمان در سراسر کشور خبرداد.

موسوي کانون مساجد لرستانبه گزارش «کانون سبحان»؛ به نقل از شبستان، حجت الاسلام سید علی موسوی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان لرستان امروز(1 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران، گفت: جشنواره امام المتقین (علیه السلام) با حمایت ستاد عالی کانون های فرهنگی وهنری مساجد کشور و توسط دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد لرستان برای چهارمین سال متوالی برگزار می شود.

وی افزود: فردا این جشنواره به مناسبت ولادت باسعادت امام علی (علیه السلام) همزمان در سراسر کشور با قرائت زیارت امین الله برگزار می شود.

حجت الاسلام موسوی، اظهار داشت: ترویج معارف علوی در حوزه های اعتقادی و عملی، آشنایی مخاطبین به ویژه نسل جوان با فضائل و مناقب امیرالمومنین حضرت علی(علیه السلام)، شناخت ابعاد سبک زندگی اسلامی از نهج البلاغه و شناخت شاخصه های اقتصاد مقاومتی در نهج البلاغه از محورهای برگزاری این جشنواره است.

وی افزود: زمینه سازی مناسب جهت اندیشیدن در مفاهیم والای کتاب بسیار ارزشمند نهج البلاغه، خطبه غدیر و زیارت امین الله که ازحیث سند بسیار معتبر و مورد تاکید است از اهداف این جشنواره است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان، ادامه داد: شناخت بیشتر و عمیق تر امیرالمومنین حضرت علی(علیه الاسلام) با استفاده از نهج البلاغه، بستر سازی برای جوانان جهت پذیرش امام علی (علیه السلام) به عنوان یک الگوی انسان کامل و معرفی کتاب نهج البلاغه به عنوان یک نمودار جامع و کاربرد پیشبرد اهداف فرد و اجتماع در حکومت اسلامی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

حجت الاسلام موسوی، ادامه داد: کانون های فرهنگی وهنری مساجد استان لرستان می توانند برای عرض ارادت به ساحت ملکوتی مولای متقیان علی(علیه السلام)، مراسم قرائت زیارت امین الله را در ایام منتسب به امام علی (علیه السلام)( ولادت، شهادت و عید سعید غدیر) بخصوص روزهای یکشنبه که روز زیارتی حضرت می باشد و در سطح مساجد کشور برگزار کنند.

وی خاطرنشان کرد: کانون های مجری این زیارت پر محتوا به صورت هفتگی عدد 11091 و به صورت مناسبتی عدد 110563 را به همراه نام مسجد، کانون روستا و استان به سامانه 10008940661 ارسال کنند.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=28045

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.