• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024

پیام سردار حسن باقری بمناسبت روز دانشجو /موج آخر

  • کد خبر : 21149
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۱
پیام سردار حسن باقری بمناسبت روز دانشجو /موج آخر

« اگر نسل جوان دانشجو بخواهد یک حرکت مؤمنانه انقلابی انجام دهد ، معنایش بسیج شدن این قشر در راه خداست . »
مقام معظم رهبری

پیام سردار حسن باقری بمناسبت روز دانشجو (2)سرویس «یادداشت و مقاله » «کانون سبحان»/سردار حسن باقری :

امروز دانشگاه ها ظرفیت بسیار ارزشمندی جهت ورود به نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی را دارند

موج آخر

« اگر نسل جوان دانشجو بخواهد یک حرکت مؤمنانه انقلابی انجام دهد ، معنایش بسیج شدن این قشر در راه خداست . »

مقام معظم رهبری

« همه چیز به موج آخر بستگی دارد ، موج آخر تعیین کننده است ، موج آخر ؛ موج خداست . » موجی که در آن آدمی وقتی همه راه های دیگر ساخت دست بشر را یکی پس از دیگری امتحان می کند و دست آخر دریابد که با وجود همه تلاش هایش به نتیجه ی لازم نرسیده است و اگر از همان ابتدا مبنای کار را بر حرکتی بسیجی وار در راه خدا قرار می داد به نیکی در می یافت که هر قدمی در راه خدا باشد حکم موج آخر را دارد که تمام کننده است و آدمی را به سر منزل مقصود و سربلندی می رساند و آنگاه ست که به روشنی در می یابد : « همه چیز به موج آخر بستگی دارد ، موج آخر تعیین کننده است ، موج آخر ؛ موج خداست . »و انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از این موج های آخر بسیار به خود دیده است از قیام ۱۵ خرداد ۴۲ گرفته تا انقلاب اسلامی شکوهمند ۲۲ بهمن ۵۷ و هشت سال دفاع مقدس و … همه و همه چون بر مبنای یک حرکت خودجوش مردمی اسلامی و رضای خداوند متعال بود حکم همان موج های آخر را داشته اند .جا دارد از همین جا با این مقدمه فرا رسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو را خدمت یکایک دانشجویان محترم تبریک عرض نموده و امید آن را داشته باشم که تمامی تلاش های این عزیزان بر مبنای یک حرکت بسیجی وار و در راه خدا قرار داده شود یا به تعبیری همان حکم موج آخر را داشته باشد .

امروز دانشگاه ها ظرفیت بسیار ارزشمندی جهت ورود به نهادینه کردن فرهنگ کارآفرینی را دارند . لذا با توجه به بحران بیکاری منطقه بایستی خروجی کار دانشگاه ها به تربیت نیروی تحصیلکرده جهت ایجاد اشتغال منتهی گردد و این مهم زمانی میسر خواهد بود که به جایگاه دانشگاه در توسعه منطقه عنایت ویژه ای مبذول داشت . شایسته دانشگاه های کوهدشت نیست که هم اکنون در مکان هایی استیجاری یا تغییر کاربری شده زیر بخش کشاورزی باشند بنابراین جهت حفظ شأن دانشگاه و مقام دانشجو پیشنهاد می شود زیر ساخت های لازم جهت ساخت شهرک و مجتمع دانشگاهی برای تمام دانشگاه های شهرستان فراهم آید .

از سوی دیگر همچنان که پیش از این پیشنهادی مبنی بر تشکیل « شورای مشورتی طرهان بزرگ » متشکل از صاحبان اندیشه ، اساتید ، دانشجویان ، فرهیختگان و دلسوزان توسعه کوهدشت و رومشکان و بخش های تابعه جهت هم اندیشی و ارائه راهکارهای راهبردی در جهت شناسایی ظرفیت های منطقه و جذب سرمایه گذاری های بومی و غیر بومی در جهت ایجاد اشتغال و برون رفت از بحران بیکاری جوانان این مناطق ؛دانشجویان منطقه می توانند نقش مهمی در این اتاق فکر باز « شورای مشورتی طرهان بزرگ » ایفا نمایند و از یاد نبریم که هر حرکتی که بر پایه تلاشی بر مبنای رضای خدا و خدمت به مردم باشد در نهایت حکم همان موج آخر را دارد .

حسن باقری

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=21149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.