• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

آقای اقیانوس ، رودخانه ها نمی ایستند!

  • کد خبر : 29652
  • ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲:۳۵
آقای اقیانوس ، رودخانه ها نمی ایستند!

رودخانه ها فریاد کنان می روند با دلی تنگ از بی مهری کسانی که جدایی انداخته اند میان آغوش های خشک این دیار و رودخانه های ناامیدی که غریبانه می روند به سوی دشتهای سیراب خوزستان…

اکبر جيراني کوهدشت

سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان»؛ / اکبر جیرانی :

بسم الله الرحمن الرحیم

امام خامنه ای :

بزرگ ترین مبارزه با آمریکا، خدمت به این مردم است.

امروز، مهم ترین بخش اصلاح در این کشور، عبارت است از مبارزه با فقر و فساد و تبعیض است….

رودخانه ها فریاد کنان می روند با دلی تنگ از بی مهری کسانی که جدایی انداخته اند میان آغوش های خشک این دیار و رودخانه های ناامیدی که غریبانه می روند به سوی دشتهای سیراب خوزستان…

آقای ملکشاهی نماینده محترم
ما تشنه ایم با چه زبانی فریاد کنیم ؟ تشنه ایم میان دو رودخانه ی بزرگ سیمره و کشکان!

چون می دانیم دیگر از آن جلسات و دیدارهای دکوری که با اقشار مختلف مردمی قبل از انتخابات تشکیل می شد خبری نیست بر آن شدیم از سر دردمندی پیشنهاداتی خدمت جنابعالی داشته باشیم.

همانطور که خود جنابعالی بهتر می دانید متاسفانه ظرفیت های عظیم اقتصادی و اجتماعی کوهدشت سالیان مدیدی است که زیر پای غفلت مسئولان مدفون مانده اند.

ظرفیت هایی چون دویست هزار هکتار زمین کشاورزی مرغوب که متاسفانه با وجود دو رودخانه بزرگ در اطراف کوهدشت ، نود درصد آنها دیم و در حال جان دادن هستند.
ظرفیتی چون طبیعت بسیار زیبا و استثنایی، ظرفیتی چون آثار باستانی فراوان و مغفول مانده و ظرفیتی چون اماکن زیارتی مشهور که همین ها پایه های اصلی رشد صنعت گردشگری هستند

ظرفیت های نیروی انسانی و ظرفیت های بسیاری دیگر که شما خود قطعا از آنها مطلع هستید .

حال که توفیق داشته اید چهار سال دیگر به عنوان وکیل و خادم مردم شهیدپرور این دیار در مجلس شورای اسلامی حضور داشته باشید سعی کنید این چهار سال ادای دینی به شهدای بزرگ و مردم مظلوم کوهدشت کرده باشید.

سد معشوره تنها امید نجات بخش مشکلات اقتصادی شهرستان کوهدشت است که می تواند در بزرگترین ظرفیت شهرستانی یعنی حوزه کشاورزی ایجاد تحول کند متاسفانه در سایه کم توجهی و یا بی توجهی به سر می برد.

همگان می دانند که سد معشوره یک مطالبه عمومی است که مردم با حضور خویش هم در تصویب آن و هم در جلوگیری از به فراموش سپردن آن نقش بسزایی داشته اند و این خود می تواند پشتوانه بسیار قوی برای پیگیری های شما باشد.

قطعا استفاده از این ظرفیت نیازمند یک عزم همگانی است همانطور که مطلع شده ایم مجمع نمایندگان منتخب استانی با پیشنهاد اعضای محترم بر آن هستند که جلسات مجمع را بصورت دوره ای در شهرستانها با تعیین یک یا دو اولویت مهم در هر شهرستان تشکیل بدهند که ما امیدواریم سد معشوره نقطه کانونی تحول اقتصادی این دیار به عنوان اولویت مد نظر شما باشد ان شاالله.

ما نمی دانیم باید امیدوار باشیم یا نه که در این دوره احداث سد پیشرفتی داشته باشد؟
اگر دولت دچار کمبود بودجه است آیا نمی شود از چندین سرمایه گذار خصوصی همزمان یا از محل فاینانس خارجی کمک گرفت؟
قطعا راه حلی وجود دارد…

حال که امام خامنه ای حکیم و فرزانه امسال را براساس نیازهای موجود کشور سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل نامیده اند بیائیم از ظرفیت های عظیم شهرستان کوهدشت نه با حرف و شعار بلکه در اقدام و عمل مناسب استفاده کنیم تا گامی مثبت در جهت اقتصاد مقاومتی برداشته باشیم.

اقتصاد مقاومتی آنطوری که بعضی ها اشتباها یا عمدا القا می کنند اقتصاد ریاضتی نیست و اساسا از حیث مفهومی این دو تفاوت تضادی دارند.
اقتصاد مقاومتی در تعریفی مختصر یعنی مقاوم سازی اقتصاد با بهره گیری از تمام ظرفیتهای نهفته و راکد درونی کشور برای ایجاد افزایش تولید ملی، ایجاد اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است که تنها با عزمی راسخ و ایمانی قوی و اقدامی جهادی قابل انجام می باشد.

و قطعا احداث سد معشوره می تواند در راستای اقتصاد مقاومتی تحولی عظیم در افزایش تولید ملی در ایجاد اشتغال و در رفع بیکاری جوانان ایجاد کند .

چرا این همه مهاجرت نیروی انسانی داریم؟
چرا یک فارس با تحقیر حتی حاضر نیست یک لر را به عنوان کارگر خود بپذیرد؟
آیا ما سرزمین فقیری هستیم؟
آیا جوانان کم استعدادی داریم؟
چرا بافت شهری ما چنین است؟
چرا بافت فرهنگی ما در حال تغییر است؟
آیا ما لایق این وضعیت هستیم؟
آیا مسئولین ما توانمند نیستند؟

همه می دانیم بسیاری از معضلات اجتماعی از قبیل اعتیاد ، جرم ها ، افزایش سن ازدواج ، ترویج فساد ، دروغ گویی ، بی اعتمادی ، انحراف از مسیر انسانیت و بندگی و بسیاری از مسایل دیگر با معضل بیکاری و معضلات اقتصادی رابطه مستقیم دارند
مواظب باشیم با عدم توجه در رفع معضلات اقتصادی و تلف کردن فرصت های طلایی دوره های مسئولیت از جمله دوره های نمایندگی و مسئولیت های دیگر مسئولان شهری و استانی در پیشگاه خداوند علیم و بصیر به عنوان مقصر در شکل گیری معضلات اجتماعی که موجبات انحراف انسانیت انسان را فراهم می کند شناخته نشویم ان شاالله.

امام خامنه ای:

با فقر باید مبارزه شود

از قول پیامبر نقل شده است که «کَادَ الْفَقْرُ اَنْ یَکُونَ کُفْرا» فقر، انسان را به فساد، به خیانت و به بسیاری از راه ها می کشاند. البته انسان های مؤمن، باید مقاومت کنند، و این مجوز نمی شود که افرادی بخواهند به این بهانه، از مسیر صحیح منحرف بشوند؛ فقر این خطرها را دارد.
…………………..

وَ أنَّ الْمَوتَ حَقّ

هم چنین (گواهی می‌دهم) که مرگ راست است

وَ أنَّ ناکِراً وَ نکیراَ حَقّ

و آمدن دو فرشتۀ پرسش گر (در گور) راست است

وَ اَشْهَدُ اَنَّ النَّشرَ حَقّ

نیز شهادت می‌دهم که از نو زنده شدن راست است

وَ البَعثَ حَقّ

و برانگیخته‌ شدن راست است
وَ اَن الصِّراطَ حَقّ

و (پل) صراط راست است

وَ المیزانَ حَقّ

و ترازوی (سنجش اعمال) راست است

وَ الْحَشرَ حَقّ

و رستاخیز راست.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=29652

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 1
  1. very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very very good

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.