• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

مختومه شدن بیش از 30 هزار پرونده در کوهدشت طی سال گذشته/بیکاری،مهمترین آسیب اجتماعی در شهرستان/دستگاه قضا پاسدار حقوق مردم ، با رعایت معیارهای اسلامی است.

  • کد خبر : 30814
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۵ - ۱:۳۴
مختومه شدن بیش از 30 هزار پرونده در کوهدشت طی سال گذشته/بیکاری،مهمترین آسیب اجتماعی در شهرستان/دستگاه قضا پاسدار حقوق مردم ، با رعایت معیارهای اسلامی است.

نشست خبری فردین عسگرزاده رئیس دادگستری شهرستان کوهدشت با اصحاب رسانه در محل دادگستری این شهرستان برگزار شد.

عسگرزاده رئيس دادگستري کوهدشتبه گزارش«کانون سبحان»؛ رئیس دادگستری شهرستان کوهدشت در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل دادگستری این شهرستان برگزار شد؛ ضمن گرامی داشت یاد و خاطره ی شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای هفتم تیر و شهدای شهرستان کوهدشت گفت: هفته ی جاری به مناسبت شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران وی در جهت بزرگداشت یاد و خاطره ی ایشان به نام هفته ی قوه قضاییه نامگذاری شده است.

فردین عسگرزاده با بیان اینکه هفته ی قوه قضاییه، فرصتی است تا مردم در جریان عملکرد نهادهای قوه قضاییه قرار بگیرند؛ افزود: قوه ی قضاییه به دلیل انتصاب ریاست قوه قضاییه توسط مقام معظم رهبری از بین مجتهدین جامع الشرایط از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی، دستگاه قضایی را پاسدار حقوق مردم و با رعایت معیارهای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در اصل 156 قانون اساسی، وظایف قوه قضاییه تعیین و تعریف شده است.

2016-06-10_081029

رئیس دادگستری شهرستان کوهدشت با بیان اینکه در سال گذشته، تعداد کل ورودی پرونده به دادگستری شهرستان کوهدشت30872 فقره بوده؛ اظهار کرد: از این تعداد 30352 فقره پرونده، مختومه اعلام شده است.

فردین عسگرزاده، بیشترین مورد پرونده های جزایی در را مربوط به تصادفات دانست و بیان داشت: در بخش تصادفات، 1156 فقره پرونده، بخش ضرب و جرح عمدی 1090 فقره و مواد مخدر با 690 فقره بیشترین پرونده ها را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: 25 شعبه شورای حل اختلاف اعم از شهری و روستایی در شهرستان کوهدشت مشغول به فعالیت هستند.

نشست خبر با رئيس دادگستي کوهدشت

رئیس دادگستری شهرستان کوهدشت با بیان اینکه استفاده از سیستم مدیریت پرونده ها در جهت کاهش زمان اطاله ی دادرسی مورد توجه قرار گرفته؛ گفت: کمبود کادر قضایی از عوامل اطاله ی دادرسی در سطح شهرستان بوده است.

فردین عسگرزاده با تأکید بر اینکه 5 نیرو به کادر قضایی شهرستان اضافه شده است؛ افزود: افزایش نیروها در کادر قضایی شهرستان در کاهش زمان اطاله ی دادرسی مثمرثمر خواهد بود.

وی، زمان رسیدگی در دادگستری را 79 روز دانست و تصریح کرد: در زمان رسیدگی بنا به مقتضیات قانونی ممکن است، رسیدگی پرونده با تعویق مواجه شود.

عکس، نشست خبری رئیس دادگستری کوهدشت

رئیس دادگستری شهرستان کوهدشت اظهار کرد: با مکاتبات صورت گرفته با دادگستری و پزشکی استان، در اولین فرصت نسبت به جذب پزشک متخصص پزشکی قانونی در شهرستان اقدام خواهد شد.

فردین عسگرزاده با بیان اینکه در بعضی اوقات شاهد تیراندازی های شبانه در سطح شهرستان بوده ایم؛ بیان داشت: اغلب این تیراندازی ها بی هدف بوده و در مواردی که هم تیراندازی نسبت به اشخاص بوده؛ شکات هیچ گونه همکاری را با نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی نداشته اند.

وی با تأکید بر اینکه با افرادی که اقدام به تیراندازی در شهرستان داشته اند؛ برخورد شدید و قانونی صورت گرفته؛ بیان داشت: هیچ گونه مجوزی برای حمل سلاح غیرمجاز وجود ندارد.

رئیس دادگستری شهرستان کوهدشت، مهمترین آسیب اجتماعی در شهرستان کوهدشت را بیکاری دانست و تصریح کرد: بیکاری، عامل اصلی طلاق در شهرستان بوده؛ به طوری که در سال گذشته، حدود 260 مورد طلاق توافقی به علت بیکاری و اعتیاد رخ داده است.

فردین عسگرزاده اظهار کرد: در سال گذشته، بیشترین آمار اختلافات خانوادگی در شهرستان مربوط به اعتیاد، بیکاری و وضعیت بد معیشتی بوده است.

وی با بیان اینکه طبق گزارش نیروی انتظامی در سال گذشته، 162 کیلو انواع مواد مخدر در شهرستان کشف و ضبط شده؛ خاطرنشان کرد: اداره ی مواد مخدر شهرستان کوهدشت، یکی از فعال ترین ادارات در زیرمجموعه ی نیروی انتظامی است.

رئیس دادگستری شهرستان کوهدشت، اظهار کرد: تکریم ارباب رجوع یکی از تأکیدات رئیس قوه ی قضاییه و مسئولان قضایی استان است.

فردین عسگرزاده بیان داشت: قاضی بر اساس محتویات، دلایل و مستندات در مورد پرونده ها اظهارنظر کرده و رأی صادر شده هم قابل اعتراض در مراجع بالاتر می باشد.

وی خاطرنشان کرد: در پرونده هایی که منتهی به سازش نمی شود؛ قطعاً یک طرف دعاوی ناراضی خواهد شد؛ چون رأی به نفع او صادر نشده است.

 گزارش فاطمه نیازی آسوبان/-  عکس حسین ناصری/ وهار

 انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=30814

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.