• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

علی جمیاری:بی توجهی والدین نسبت به تربیت فرزندان عامل اصلی اعتیاد است. /فضای مجازی امروزه جای محبت و دوستی را گرفته است.

  • کد خبر : 30872
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۸
علی جمیاری:بی توجهی والدین نسبت به تربیت فرزندان عامل اصلی اعتیاد است. /فضای مجازی امروزه جای محبت و دوستی را گرفته است.

  به گزارش«کانون سبحان»؛  همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر شهرستان رومشکان   در سالن اجتماعات برگزار گردید،در این همایش علی جمیاری روانشناس بالینی که به عنوان یکی از سخنرانان این همایش حضور داشتند عدم توجه والدیین نسبت به تربیت فرزندان را یکی از عوامل مهم گرایش به اعتیاد مواد مخدر دانستند و  افزودند:  […]

برگزاری_همایش_سالروز_جهانی_مبارزه_با_م

 

به گزارش«کانون سبحان»؛  همایش سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر شهرستان رومشکان   در سالن اجتماعات برگزار گردید،در این همایش علی جمیاری روانشناس بالینی که به عنوان یکی از سخنرانان این همایش حضور داشتند عدم توجه والدیین نسبت به تربیت فرزندان را یکی از عوامل مهم گرایش به اعتیاد مواد مخدر دانستند و  افزودند:  بعد از سه مشکل اساسی در دنیا که از جمله فقر مالی و تخریب محیط زیست و همچنین تحریمات امروزی، مواد مخدر صنعتی بیشترین دغدغه های دینار را بهم راه دارد.

 

این روانشناس بالینی در ادامه  اظهار داشت:  مواد مخدر صنعتی نه رنگ دارند و نه بو و شاید خانواده ها تا مدتی نیز متوجه این علائم نباشند ولی با مغز فرزندان ما کار دارند و باعث بیقراری و عدم اعتماد به نفس ناامیدی و آفت تحصیلی و فرار از منزل و پرخاشگری و هزاران آسیب دیگر میگردد و با اولین استعمال فرد معتاد می شود.

وی افزود: مواد مخدر با هیچ شخصی تعارف ندارد نه با فرزندان افراد دارای شخصیت بالای اجتماعی از جمله مدیران و … و نا با فرزندان افرادی که دچار فقر هستند مطمئن باشید که یک روز فرزندان ما روزی در مقابل پیشنهاد استعمال مواد مخدر قرار میگیرند که در آن روز هیچ کسی در کنار آنها نیست و آنجا مشخص میشود که تربیت و آموزش ما در چه سطحی قرار دارد که فرزندان قدرت نه گفتن را داشته باشند  .

برگزاری_همایش_سالروز_جهانی_مبارزه_با_م (6)

مدیر عامل موسسه خیریه حامیان سلامت گهر  خاطرنشان کرد:  یکی دیگر از معضلات امروزی جامعه نبود عاطفه در منازل می باشد که این امر جای نگرانی را به همراه دارد .

جمیاری ادامه داد: فضای مجازی امروز جای محبت و دوستی و عاطفه را گرفته است، ما مخالف فضای مجازی نیستیم اما بگونه ای نباشد که افراط را به همراه داشته باشد و در صورت افراط آسیب های اجتماعی را بدنبال خواهد داشت ایشان افزودند خانواده ها باید شناخت و آگاهی خود را از طریق مطالعه و کلاس های آموزشی افزایش دهند و به نیازهای فرزندان توجه داشته باشند و برای آنها وقت بیشتری اختصاص دهند تا فرزند محیط منزل را امن ترین محیط بدانند و پدر ومادر را تکیه اساسی زندگی جلوه دهند علی جمیاری مدرس دانشگاه ازبرگزاری کلاس های  اموزش پیشگیری از اعتیاد را در ادارات محله ها ومحیط های اموزشی خبر داد وافزود موسسه های مردم نهاد با همکاری سازمان بهزیستی و ستاد هماهنگی مبازه با مواد مخدر و اداره ورزش و جوانان در تلاش هستنند که گوشه ای از این آموزش ها را بر عهده بگیرند اما این امر کفاف نیست و باید سایر دستگاههای اجرایی نیز باید در این امر همکاری کمک و یاری کنند که آین آسیب وبلای خانمان سوز به جوانان جامعه ضربه نزنند و در پایان از امام جمعه محترم فرماندار و سایر مدیران  اجرایی و انتظامی تقدیر و تشکر نمودند که این همایش را تدارک دیدند و لبیک گفتند.

انتهی پیام/

 

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=30872

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.