• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

زباله هایی که در خیابان های کوهدشت دفع می شود+ تصاویر

  • کد خبر : 31815
  • ۲۰ تیر ۱۳۹۵ - ۲:۴۸
زباله هایی که در خیابان های کوهدشت دفع می شود+ تصاویر

به گزارش«کانون سبحان»؛  آنچه که در فضای فیزیکی هر شهر و یا منطقه ای، مورد توجه بوده، مدیریت پسماندها و زباله های شهری و روستایی است که هرگونه سهل انگاری، سلامت شهروندان را در معرض تهدید جدی قرار می دهد. انباشت و رهاسازی زباله، یکی از معضلاتی است که روز به روز بر وخامت آن […]

به گزارش«کانون سبحان»؛  آنچه که در فضای فیزیکی هر شهر و یا منطقه ای، مورد توجه بوده، مدیریت پسماندها و زباله های شهری و روستایی است که هرگونه سهل انگاری، سلامت شهروندان را در معرض تهدید جدی قرار می دهد.

انباشت و رهاسازی زباله، یکی از معضلاتی است که روز به روز بر وخامت آن در شهرستان کوهدشت افزوده شده و ساماندهی و راهکاری برای این مشکل وجود ندارد؛ به طوری که مدیریت زباله در این شهرستان مطلوب نبوده و عدم رعایت استاندارها و پراکندگی زباله ها در سطح شهر، مشکلات زیست محیطی را به دنبال دارد؛ این در حالی است که جمع آوری و دفن بهداشتی زباله ها از وظایف اصلی و قانونی شهرداری است.

مبلمان نامناسب شهری کوهدشت

جدا از دفع غیراصولی زباله، بررسی میدانی خبرنگار آسوبان، نشان از پراکندگی پسماندها و زباله‌های شهری در خیابانها دارد و این زباله ها به‌راحتی در مجاورت منازل مسکونی رها می شوند.

بنابراین گزارش، یکی از ساکنان این محله با اشاره به انتقال بیماری ها در اطراف زباله ها به خبرنگار آسوبان می گوید: زباله های پر از آلودگی و ناقل بیماری، یک معضل جدی است و سلامت شهروندان را به مخاطره انداخته است.

مبلمان نامناسب شهری در لرستان

این شهروند با بیان این پرسش که چرا مسئولان برای سلامت منطقه ارزشی قائل نمی شوند؛ اظهار کرد: فصل تابستان است و با وجود این زباله ها هزار و یک خطر سلامت کودکان را تهدید می کند.

وی افزود: در زمان بارندگی نیز، آب‌های سطحی و فاضلاب با هم ادغام شده و خیابانها سرازیر می شود.

مبلمان نامناسب شهری در لرستان

یکی دیگر از شهروندان با تأکید بر اینکه خیابان درست و حسابی که نداریم؛ شهرداری حداقل زباله‌ها را جمع کند؛ بیان داشت: زباله‌ها گاهی چند روزی روی هم تلنبار شده و به علت وجود حیواناتی نظیر گربه و سگ به صورت نامنظم در سطح خیابان پخش می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه آلودگی زیست‌محیطی بیماری های مختلف و از جمله بیماری پوستی را به دنبال دارد؛ خاطرنشان کرد: برای دفع مناسب زباله ها در این محله اقدام مناسبی تا حالا صورت نگرفته است.

مبلمان نامناسب شهری در لرستان

رهاسازی زباله ها در شهرها و مناطق روستایی، موجب تجمع گسترده حشرات و حیوانات در نزدیکی مراکز جمعیتی شده و گلایه ی ساکنان مناطق مختلف شهرستان کوهدشت را به همراه دارد.

در این مناطق کوه هایی از زباله وجود دارد و ساعت‌ها بو و شیرابه آن مردم و شهروندان را به خصوص در فصل تابستان می‌آزارد.

مبلمان نامناسب شهری در لرستان

این درحالی است که پایگاه خبری آسوبان،  در خصوص ضعف خدمات شهری و مبلمان شهری نامناسب گزارش های متعدد منتشر کرده که در نهایت نیز خبری از اصلاح و دفع زباله ها نشد.

بنابراین گزارش، در شهرستان کوهدشت، بازیافت زباله وجود ندارد و رهاسازی زباله، مشکلات آلودگی محیطی را به دنبال داشته و همچنین دفع نامناسب آن می تواند صدمات جبران ناپذیری را به محیط زیست اطراف وارد کند.

مبلمان نامناسب شهری در لرستان

علاوه بر این، نفوذ شیرآبه های زباله ها و آلودگی آب، باعث تجمع حیوانات و حشرات مخالف شده و این طلای کثیف این گونه بر اثر دفع نامناسب و غیراصولی هدر می رود.

منبع:آسوبان

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=31815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.