• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024

مهارآتش‌سوزی جنگل‌های کوهدشت پس از ۱۷ ساعت/سوختن حدود 30 هکتار از جنگل‌های منطقه سرطرهان

  • کد خبر : 32278
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
مهارآتش‌سوزی جنگل‌های کوهدشت پس از ۱۷ ساعت/سوختن حدود 30 هکتار از جنگل‌های منطقه سرطرهان

رئیس اداره منابع طبیعی کوهدشت گفت: آتش‌سوزی جنگل‌های کوهدشت که از بامداد یکشنبه آغاز شده بود پس از گذشت ۱۷ ساعت مهار شد.

صمیمی عبدولی

به گزارش «کانون سبحان»؛ صمیمی عبدولی در گفت‌وگو با تسنیم در رابطه با آتش‌سوزی جنگل‌های این شهرستان اظهار داشت: جنگل‌های منطقه «گاچال» شهرستان کوهدشت بامداد یکشنبه دچار حریق شد که پس از گذشت چندین ساعت روز دوشنبه 19 عصر مهار شد.

وی به صعب‌العبور بودن منطقه آتش‌سوزی اشاره کرد و افزود: به محض اطلاع آتش‌سوزی نیروها به منطقه اعزام شدند اما با توجه به صعب العبور بودن این نیروها حدود ساعت پنج صبح در منطقه مستقر شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کوهدشت عنوان کرد: این آتش‌سوزی روز گذشته با کمک نیروهای مردمی، بسیج و منابع طبیعی به‌طور کامل مهار شد و اکنون حدود 60 نیرو در منطقه حاضر هستند تا در صورت شعله‌ور شدن کنده‌های درختان به‌ موقع اقدام کنند.

وی به نقش مؤثر اعزام بالگرد برای اطفاء این حریق اشاره کرد و گفت: با توجه به صخره‌ای و کوهستانی بودن منطقه بالگرد کمک بسیار خوبی برای جابه‌جایی نیرو انجام داد و اگر این بالگرد نبود آتش‌سوزی در سطح بیشتری گسترش پیدا می‌کرد.

عبدولی با بیان اینکه در این آتش‌سوزی حدود 30 هکتار از جنگل‌های کوهدشت دچار آتش‌سوزی شد عنوان کرد: از آنجا که منطقه دچار حریق شده سنگی و به‌ ندرت دارای پوشش مشجر بود سطح آتش‌سوزی خیلی گسترده نبود.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=32278

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.