• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

فرماندار رومشکان:خرید کالاهای خارجی ممنوع، خرید کالاهای استانی تکلیف

  • کد خبر : 32718
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
فرماندار رومشکان:خرید کالاهای خارجی ممنوع، خرید کالاهای استانی تکلیف

فرماندار رومشکان خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی: «خرید کالاهای خارجی ممنوع، خرید کالاهای استانی تکلیف»

فرماندار رومشکانبه گزارش «کانون سبحان» به نقل از روابط عمومی فرمانداری رومشکان جلسه مشترک ستاد صیانت از حقوق شهروندی و حریم امنیت عمومی، ارتقاء امنیت اجتماعی و کارگروه فرهنگی اجتماعی شهرستان رومشکان به ریاست محمدی نژاد فرماندار رومشکان و با حضور مدیران کلیه دستگاههای اجرایی شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

در این جلسه فرماندار با آرزوی سلامتی برای مقام معظم رهبری (حفظه اله) و توفیق خدمتگزاران نظام به خصوص دولت جناب آقای دکتر روحانی گفت: در نظام اسلامی هر شهروند دارای حقوق و تکالیفی است، هر فردی که در اجتماع زندگی می کند باید از حقوق شهروندی برخوردار و در مقابل نسبت به انجام تکالیفش عمل نماید. یکی از نقاط ضعف ما عدم مشارکت مردم است که نیاز است با فرهنگ سازی زمینه مشارکت مردم در همه امور فراهم شود که این خود موجب ترویج فرهنگ مطالبه گری و پیشرفت جامعه خواهد شد.

یکی از وظایف مدیران احترام به حقوق شهروندی است که از مصداق های آن می توان به برخورد مناسب با مراجعه کنندگان و حفظ احترام و کرامت آنان، راهنمایی و توجیه کامل مراجعین، برنامه ریزی برای ملاقات های عمومی و حضور در مجامع عمومی جهت ارائه گزارش و پاسخگویی، عدم اعمال برخورد های سلیقه ای، استفاده از کارشناسان مجرب جهت پاسخگویی، خلاقیت داشتن مدیران و خدمت خالصانه اشاره کرد.

محمدی نژاد در ادامه ضمن تذکر به مدیران برخی از ادارات که رأس ساعت مقرر کاری در محل کار حضور ندارند خطاب به آنان گفت: با همت بیشتر و مسئولیت پذیری در کار زمینه رضایتمندی مردم و ارباب رجوع را فراهم آورید. وی همچنین به مدیران شهرستان توصیه نمود به منظور آشنا نمودن مدیران کل ادارات با مسائل و مشکلات شهرستان، زمینه لازم را برای حضور آنان در شهرستان فراهم کنند.

فرماندار خدمت رسانی صادقانه در حوزه های گاز و برق و آب را در راستای احترام و اشاعه حقوق شهروندی دانست و از ادارات خدمت رسان خواست با ارباب رجوع با نهایت احترام برخورد نمایند. ایشان برخی گلایه های مردم از این ادارات را ناشی از عدم آگاهی مردم نسبت به قوانین و مقررات دانست و به مدیران گوشزد کرد که وظیفه ماست که با پاسخگویی مناسب و آگاهی بخشی نسبت به رفع شبهات اقدام نماییم.

نماینده عالی دولت در شهرستان اضافه نمود: ریشه یابی ناهنجاری های اخلاقی و آسیب های اجتماعی از اهداف تشکیل کارگروه اجتماعی فرهنگی است که اگر شناسایی این آسیب ها با ارائه راه کارهای مناسب همراه باشد می توان ادعا نمود که توانسته ایم موفق عمل کنیم. محمدی نژاد عدم شناخت خانواده ها نسبت به تربیت فرزندان، عدم توانایی در برقراری ارتباط با فرزندان، زیاد اهمیت دادن به مسائل سیاسی، عدم استفاده از ظرفیت ngo ها، عدم جلب مشارکت های مردمی، سوء مدیریت برخی مدیران و عدم خلاقیت در کار آفرینی و ایجاد اشتغال را از جمله آسیب های اجتماعی دانست و عنوان کرد همه همت ما باید صرف از بین بردن این آسیب ها گردد.

ایشان در پایان سخنان خود ضمن تأکید بر تسهیل پرداخت وامهای ازدواج جوانان توسط بانکها با توجه به دستورالعمل جدید با عنوان نمودن «خرید کالاهای خارجی ممنوع، خرید کالاهای استانی تکلیف» خطاب به مدیران دستگاههای اجرایی گفت: از این تاریخ به بعد هیچ اداره ای جهت تأمین مواد مصرفی و تجهیزات مورد نیاز خود حق استفاده و خرید کالاهای خارجی را ندارد و باید تمام تجهیزات و کالاهای مورد نیاز خود را از برندهای داخلی و کالاهای ایرانی تأمین نماید. همچنین در این راستا اولویت با کارخانجات و برندهای موجود در استان خودمان است و دستگاهها در صورت نبود کالای مورد نیاز در استان، می توانند از استانهای دیگر خرید کنند.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=32718

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.