• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

آیت الله مبلغی: ضعیف و لرزان بودن شرکت های تولیدی، اقتصاد جامعه را به ضعف می کشاند./دریافت مالیات نباید منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعت شود.

  • کد خبر : 33024
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰:۴۸
آیت الله مبلغی:  ضعیف و لرزان بودن شرکت های تولیدی، اقتصاد جامعه را به ضعف می کشاند./دریافت مالیات نباید منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعت شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: باید از هر گونه سیاست و رفتاری که شرکت های تولیدی و یا صنعتی را در مسیر ورشکستگی و یا تعطیلی قرار می دهد، با جدیت پرهیز شود.

2016-08-04_004648

به گزارش «کانون سبحان»؛ آیت الله احمد مبلغی در دیدار با مهندس نصرالله بازوند مدیر کل تعاون، کار و امور اجتماعی استان قم با اشاره به تداخل مسائل جامعه و تاثیر و تاثر متقابل فی مابین آنها، خاطرنشان کرد: امروزه ثابت شده است که در فضای اقتصاد جامعه، چنانچه شرکت های تولیدی و صنعتی حضوری ضعیف، لرزان و ورشکسته داشته باشند، اقتصاد جامعه را به سمت ضعف و ناتوانی سوق می دهند.

وی ادامه داد: به بیان دیگر، رفتارهای منتهی به ضعف و تعطیلی واحدهای تولیدی، نه تنها به تضرر این واحدها منجر خواهد شد،  که فراتر از آن، سلامتی و پویایی اقتصاد را هدف قرار خواهد داد و  آن را دچار آسیب جدی خواهد نمود.

آیت الله مبلغی اظهار داشت:  بر این اساس دو کار لازم است صورت گیرد؛ یکی این که از هر گونه سیاست گذاری، قانونگذاری و تصمیم سازی منتهی به قرار گرفتن شرکت های تولیدی و صنعتی در مسیر ورشکستگی و  تعطیلی پرهیز شود و دیگر این که باید سیاست ها، قوانین و رفتارهایی را در پیش بگیریم که شرکت های به ورطه تعطیلی یا ورشکستگی افتاده را کمک نماییم تا در مسیر بازگشت به ماقبل قرار گیرند و بتوانند بحران را پشت سرگذارند. وی گفت: چنین رویکردی،  بیش از آن که خدمت به این شرکت ها تلقی گردد، به جامعه و اقتصاد مردم خدمات اساسی را متوجه می نماید.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس اظهار داشت: نظام بانکداری ما نباید در ارائه تسهیلات به شرکت های تولیدی و یا صنعتی، رفتار سخت گیرانه، نگاه غیرتعاملی و سیاست این دست و آن دست کردن را در پیش گیرد؛ بلکه باید اعطای تسهیلات و ارائه خدمات به واحدهای تولید و صنعتی رویکرد اصلی خود قرار دهد.

آیت الله مبلغی همچنین با اشاره به رابطه جدی نوع سیستم مالیاتی و وضعیت مثبت و منفی شرکت ها گفت: سیستم مالیاتی نباید اصل را بر دریافت منظم و هرچه بیشتر مالیات به هر قیمت (و لو به قیمت تعطیلی و ورشکستگی شرکت های تولیدی و صنعتی) قرار دهند؛ بلکه در مالیات باید اصل را بر تنظیم و دریافت آن در چارچوب رعایت سرنوشت، حساسیت و وضعیت شرکت ها قرار دهند.

وی با تاکید بر این که نظام مالیات باید اصل را بر دوام، پویایی و سرزندگی شرکت های تولیدی قرار دهد، گفت: چنین رویکردی در نهایت به سود خود نظام مالیاتی خواهد شد؛ زیرا در جامعه ای که صنعت و تولید قوی تر ظاهر شود، نظام مالیاتی آن جامعه بهتر، سرزنده تر و پرنشاط تر خواهد شد و چنانچه نظام مالیاتی این موضوع را رعایت نکند به نوعی خودزنی دچار شده است.

مهندس نصرالله بازوند مدیر کل تعاون، کار و امور اجتماعی نیز در این دیدار تحلیل جامع ای از وضعیت صنعت، واحدهای تولیدی و اشتغال ارائه کرد و به عوامل اساسی و ریشه ای در تعطیلی برخی شرکت ها و واحدهای تولیدی پرداخت و گفت: ما به دنبال آن هستیم که واحدهای تعطیل شده را احیاء نماییم.

در این دیدار همچنین پیشنهاداتی برای همکاری و تعامل میان مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و اداره کل تعاون،کار و امور اجتماعی مطرح شد و قرار شد در ارتباط با تبدیل برخی پیشنهادات به قانون، تبادل نظر صورت گیرد.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=33024

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.