• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

فرماندار کوهدشت:اجرای سد معشوره از نان شب واجب تر است .

  • کد خبر : 33090
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
فرماندار کوهدشت:اجرای سد معشوره از نان شب واجب تر است .

به گزارش «کانون سبحان»؛ جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان کوهدشت  با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ، دکتر الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی ، مهندس غضنفری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ، فردی بیرانوند فرماندار شهرستان کوهدشت ، حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی امام جمعه […]

تصاویر حضور سردار نقدی در کوهدشت لرستان (11)

به گزارش «کانون سبحان»؛ جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان کوهدشت  با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور ، دکتر الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی ، مهندس غضنفری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری ، فردی بیرانوند فرماندار شهرستان کوهدشت ، حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی امام جمعه کوهدشت ، سردار کشکولی فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل استان و مدیران ادارات شهرستان در محل سالن کنفرانس فرمانداری برگزار گردید .
در ابتدای این جلسه مهندس فردی بیرانوند ضمن خیر مقدم به مهمانان کشوری و استانی و سایر حاضرین در جلسه به ارائه گزارشی کاملی در مورد قابلیت ها  و ظرفیت های شهرستان کوهدشت پرداخت .
فرماندار کوهدشت گفت : این شهرستان دارای 180 هزار نفر جمعیت و 4 بخش است ، ما دارای دومین جمعیت جوان کشور هستیم ، نرخ بیکاری کوهدشت در استان لرستان بالاتر از بقیه شهرستان هاست ، کوهدشت دارای 235 روستا می باشد که شغل اکثر مردم کشاورزی و دامداری است .
وی گفت : کوهدشت یک شهر کاملاً سیاسی است به طوری که سیاست به داخل منازل مردم نفوذ کرده و اگر سیاست قابل صادر شدن بود کوهدشت حرف اول را می زد .
فردی بیرانوند افزود : دو رودخانه بزرگ سیمره و کشکان در شرق و غرب کوهدشت عبور می کنند ، در بخش کشاورزی دارای بیش از 148 هزار هکتار اراضی مرغوب و دارای بهترین جنس خاک می باشیم و این در حالی است که فقط 10 درصد از این مزارع آبی می باشد .
وی تصریح کرد : یکی از راه های تغییر در وضعیت اقتصادی مردم تبدیل اراضی دیم به آبی می باشد آن هم از طریق سد معشوره که به نظر می رسد از نان شب برای مردم واجب تر است .
فردی بیرانوند بیان داشت :  شهرستان کوهدشت فاقد شهرک صنعتی است ، از 22 واحد صنعتی موجود در ناحیه صنعتی کوهدشت فقط یک کارخانه کوچک کنسرو ماهی فعال می باشد .
وی خاطر نشان کرد :  شهرستان قابلیت های زیادی از جمله : کشت زعفران ، پرورش قارچ ، پرورش مرغ و بوقلمون محلی ، باغات پسته ،  پرورش  ماهی ، صنعت گردشگری ، پرورش گاو و گوساله ، توسعه باغات بویژه باغات انار ، دامپروری و زنبور داری دارد که با راه اندازی آنها وضعیت اقتصادی مردم دگرگون می شود .
فرماندار کوهدشت افزود : در بخش کشاورزی و باغات ، شهرستان دارای 3400 هکتار باغ انار می باشد ، در شهرستان سالانه 35 تا 40 هزار تن انار تولید می شود که 50 تا 60 درصد آن به صورت میوه قابل استفاده است و مابقی بعنوان میوه های  درجه 2 و 3 باید فراوری شود .
وی افزود : عامل نجات اقتصاد کشور تولید است ، ما باید از همه ظرفیت ها از جمله بخش خصوصی برای افزایش تولید و کاهش نرخ بیکاری نهایت استفاده را ببریم.
مهندس فردی بیرانوند در پایان گفت : مشکل اصلی کوهدشت بیکاری است و متاسفانه افراد بیکار شهرستان اکثراً فاقد حرفه و مهارت فنی می باشند که مرکز فنی وحرفه ای برنامه های  خوبی در جهت آموزش حرفه های مورد نیاز مردم در منطقه طراحی و برنامه ریزی کرده است .

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=33090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.