• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

تجلیل از «مرحوم رشید نامداری» ، قهرمان محیط زیستی هفته +عکس

  • کد خبر : 34017
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
تجلیل از «مرحوم رشید نامداری» ، قهرمان محیط زیستی هفته +عکس

در برنامه «سرزمین ما» در بخش معرفی قهرمان محیط زیستی هفته از رشید نامداری که در جریان مهار آتش سوزی مراتع و جنگل های بلوط شهرستان کوهدشت، بر اثر شدت جراجات سوختگی شدید چند روز قبل فوت کرد، تجلیل شد.

به گزارش «کانون سبحان»؛  مدیرعامل انجمن مردم نهاد آوای باران شهرستان کوهدشت در گفت و گوی تلفنی با برنامه سرزمین ما در این خصوص گفت: آتش سوزی جنگل ها در لرستان در سال های اخیر، استمرار داشته و در فصل گرما وسعت بسیار زیادی از جنگل ها طعمه ی حریق می شود.

مصطفی رضایی با اشاره به درگذشت رشید نامداری گراوند در پی مهار آتش سوزی مراتع در روستای کلسرخ از توابع شهرستان کوهدشت اظهار کرد: رشید نامداری گراوند در حین اطفاء حریق دچار سوختگی بالای 85درصد شده و در آن جا با وسایل نقلیه متفاوتی از جمله موتورسیکلت به بیمارستان امام خمینی(ره) کوهدشت و در نهایت بیمارستان عشایر خرم آباد اعزام می شود.

وی با بیان اینکه رشید نامداری گراوند، بر اثر شدت جراحات سوختگی به حالت کما رفته؛ بیان داشت: این یار همیشگی طبیعت بر اثر سوختگی ناشی از مهار آتش سوزی مراتع در مرداد ماه سال جاری از دنیا رفت.

این فعال محیط زیست، ضمن گلایه از کم توجهی ها به مراسم تشییع زنده یاد رشید نامداری گراوند خاطرنشان کرد: انتظار آن را داشتیم که مراسمی در خور فداکاری این فرد برگزار شود

 «مرحوم رشید نامداری» ، قهرمان محیط زیستی هفته (2)

مدیرعامل انجمن مردم نهاد آوای باران شهرستان کوهدشت، ضمن تسلیت به خانواده ی رشید نامداری گراوند اظهار کرد: رشید نامداری گراوند، الگوی جاوید لرستان و شهرستان کوهدشت و یادش باید همیشه ماندگار بماند.

مصطفی رضایی، زنده یاد رشید نامداری گراوند را تنها نان آور خانواده دانست و بیان داشت: از مسئولان، این انتظار هست که به وضعیت خانواده ی این فرد رسیدگی داشته باشند.

این فعال محیط زیست با بیان اینکه زنده یاد رشید نامداری گراوند از نظر ما شهید هستند؛ خاطرنشان کرد: منطقه ی زاگرس، کوهستانی و صعب العبور بوده و مهار آتش سوزی جنگل ها را با مخاطرات جدی روبرو می کند.

وی، یکی از درخواست های خود از مسئولان را مستقر کردن هلی کوپتر آب پاش در این مناطق دانست و تصریح کرد: نیروهای اعزامی به مناطق آتش سوزی با شاخه های درخت به نبرد با آتش می روند.

«مرحوم رشید نامداری» ، قهرمان محیط زیستی هفته (1)

 

مدیرعامل انجمن مردم نهاد آوای باران شهرستان کوهدشت اظهار کرد: قیمت اکولوژیک هر درخت بلوط، 200 میلیون تومان بوده و این سرمایه ی ملی با عوامل مختلفی چون زوال بلوط در حال نابود شدن است.

بنابراین گزارش، در آتش سوزی در مرداد ماه سال جاری در مزارع کشاورزی و مراتع مابین روستاهای گراب کوچک و کلسرخ واقع در بخش طرهان شهرستان کوهدشت رخ داد؛ رشید نامداری، در حین اطفاء حریق دچار سوختگی بالای 80 درصد شده و به بیمارستان امام خمینی(ره) کوهدشت و در نهایت به بیمارستان عشایر خرم آباد اعزام می شود.

رشید نامداری گراوند، پس از اعزام به بیمارستان عشایر خرم آباد در بخش مراقبت‌های ویژه ICU بیمارستان بستری شده، اما به دلیل تشدید سوختگی، ضریب هوشیاری پایین آمده و این فرد به حالت کما رفته و در نهایت بر اثر شدت جراحات سوختگی، در مردادماه سال جاری فوت می کند.

برنامه «سرزمین ما» به تهیه کنندگی الهام پیرهادی و اجرای ابوالفضل آقاخانی کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه یک است که پنجشنبه ها ساعت ۹:۳۰ صبح روی آنتن می رود.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=34017

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.