• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

عملیات کربلای 2 در کوهدشت بازسازی می شود/بازدید معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع)از محل+تصاویر

  • کد خبر : 34256
  • ۰۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴
عملیات کربلای 2 در کوهدشت بازسازی می شود/بازدید معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع)از محل+تصاویر

به گزارش «کانون سبحان»؛ معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان در حاشیه بازدید از منطقه ی بازسازی عملیات کربلای 2 در شهرستان کوهدشت به خبرنگار آسوبان گفت: سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، طبق سال های گذشته همزمان با فرارسیدن هفته ی مقدس، برنامه متنوعی را تدارک دیده است. سرهنگ علی حسین پازدار، هدف […]

به گزارش «کانون سبحان»؛ معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان در حاشیه بازدید از منطقه ی بازسازی عملیات کربلای 2 در شهرستان کوهدشت به خبرنگار آسوبان گفت: سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، طبق سال های گذشته همزمان با فرارسیدن هفته ی مقدس، برنامه متنوعی را تدارک دیده است.

سرهنگ علی حسین پازدار، هدف از برگزاری برنامه های هفته ی دفاع مقدس را تجلیل از همه ی نقش آفرینان در دفاع مقدس و انتقال هنرمندانه ی فرهنگ جهاد و شهادت به مردم دانست و افزود: امسال برنامه های دفاع مقدس در چهار بخش رژه ی 31 شهریور در خرم آباد و بروجرد،  برنامه های خاص مرکز استان، اجرای برنامه های متناسب در شهرستان های استان و بازسازی عملیات کربلای 2 و نیز برپایی یک نمایشگاه در شهرستان کوهدشت اجرا می شود.

بازسازی عملیات در کوهدشت

وی با بیان اینکه با اجرای برنامه های مختلفی مانند راهیان نور و یادواره های شهدا، فرهنگ جهادت و شهادت نهادینه می شود؛ اظهار کرد: بازسازی عملیات های دفاع مقدس، ضمن مرور ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان دفاع مقدس و مقاومت مردم در آن دوران، در انتقال فرهنگ جهاد و شهادت می تواند تأثیرگذار باشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان، شهرستان کوهدشت را دارای عقبه ی درخشانی در دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: رزمندگان و فرماندهان این شهرستان و به خصوص گردان محبین، نقش تعیین کننده ای در هشت سال دفاع مقدس داشته است.

سرهنگ پازدار با تأکید بر اینکه در کنار بازسازی عملیات کربلای 2، برنامه ای نمایش فرهنگی و رزمی نیز برگزار خواهد شد؛ خاطرنشان کرد: با توجه به استقبال دیگر شهرستان های از بازسازی عملیات ها، حضور فعال مردم شهرستان کوهدشت در این برنامه ها پیش بینی می شود.

بازسازی عملیات در کوهدشت

کارگردان بازسازی عملیات کربلای۲ نیز در حاشیه بازدید از منطقه ی بازسازی عملیات کربلای 2 اظهار کرد: بازسازی عملیات کربلای 2 و نمایش مسافران آسمانی، دارای 22 آیتم مختلف از شروع انقلاب اسلامی تاکنون است.

سرهنگ غلامرضا فرید بیان داشت: در این بازسازی، آیتم هایی از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، ورود امام خمینی(ره) به میهن، خیانت های بنی صور و منافقین به روی صحنه خواهد رفت.

بازسازی عملیات در کوهدشت

وی با بیان اینکه تطبیق اقدامات منافقین با اقدامات داعش از دیگر برنامه های این بازسازی است؛ خاطرنشان کرد: بازسازی عملیات کربلای 2 و نمایش مسافران آسمانی در طی 5 شب اجرای عمومی خواهد داشت.

کارگردان بازسازی عملیات کربلای 2، یکم مهر را اولین روز برگزاری این بازسازی عملیات دانست و اظهار کرد: بازسازی عملیات کربلای 2 و نمایش مسافران آسمانی به مدت 2 ساعت در هر  پنج شب در شهرک آزادگان کوهدشت اجرا می شود.

بازسازی عملیات در کوهدشت

سرهنگ فرید بیان داشت: همزمان با بازسازی عملیات کربلای 2 و نمایش مسافران آسمانی، نمایشگاه روایت عشق هم برگزار می شود.

عملیات کربلای ٢ در تاریخ 10 شهریور 65 در منطقه حاج عمران عراق برای تصرف قله ٢۵١٩ و ارتفاعات شهید صدر و خارج ساختن خطوط خودی از اشغال دشمن انجام شد.

این عملیات با رمز یااباعبدالله الحسین آغاز و ١٩۴ رزمنده برای دفاع از جمهوری اسلامی ایران به درجه رفیع شهادت نایل شدند که شهید محمود کاوه نیز در این عملیات به شهادت رسید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=34256

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. با سلام و عرض خداقوت خدمت پاسداران ارزشی وغیور جمهوری اسلامی ایران .اما ای کاش در این بازدید عزیزانی که در این زمینه تخصص دارند حضور داشتند نه اشخاصی که صرف مسولیتی که دارند باید حضور داشته باشند.و در پایان از زحمات و فعالیت های مفید جناب سرهنگ حقی زاده کمال تقدیر و تشکر را دارم باشد که همیشه موفق و سربلند باشند

  2. درود خداوند بر پاسدار درستکار اقایه پرویز ضرونی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.