• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

گلایه های کاتب قرآن کوهدشتی از مسئولین

  • کد خبر : 34513
  • ۰۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۵
گلایه های کاتب قرآن کوهدشتی از مسئولین

سرویس یادداشت و مقاله کانون سبحان/ یاسر زال پور: بسم الله والقرآن با سلام به همه ی خادمان راستین اسلام و ایران، چند خطی با دوستان و مسؤولان محترم و دلسوز همشهری و هم استانی صحبت داشتم که از این طریق به گوش آنها رسانده و مخاطبان گرامی را در جریان پاره ای از کارها […]

زال پور

سرویس یادداشت و مقاله کانون سبحان/ یاسر زال پور:

بسم الله والقرآن

با سلام به همه ی خادمان راستین اسلام و ایران، چند خطی با دوستان و مسؤولان محترم و دلسوز همشهری و هم استانی صحبت داشتم که از این طریق به گوش آنها رسانده و مخاطبان گرامی را در جریان پاره ای از کارها قرار می دهم.
یک سال پیش به نیت خدمت به مردم شهرم و خلق اثری که شایسته ی آنها باشد و نیز ادای دینی به کلام خدا، بر آن شدم که به کتابت قرآن کریم بپردازم و آن را مزین به آب طلا کرده و به عنوان یک نماد خطی معنوی در شهر و دیارم به نمایش بگذارم و از این طریق شاید خدمتی کوچک کرده باشم.
از آنجایی که خلق چنین اثری، علاوه بر دقت بالا و صرف زمان طولانی، بسیار هزینه بر بود، با توکل به خدا و به عشق قرآن و مردم شهرم قدم در راه گذاشته و در ابتدای راه، با خیرین و ارگان های مختلفی صحبت کردم که تقریباً همگی در باغ سبز نشان داده و نوای یاری شان امیدبخش بود و انگیزه ی مرا دوچندان کرد و هر کسی قولی داد و قراری گذاشت تا این اثر مهیا شود.
در این بین دو تن از افراد وعده دهنده به قول خود عمل کرده اند که از همینجا از آنها تقدیر و تشکر میکنم. اما انتظاری که از استاندار محترم و مدیریت اوقاف استان داشتیم، تنها به یأس بدل شد و نه تنها کمکی به این جریان از سوی آنها صورت نگرفته، بلکه حتی موفق به دیدار خشک و خالی این سروران نمی شوم.
چیزی که دردناک است بی توجهی عمیق مسؤولین ذیربط به این اثر است. اینکه من بخواهم از اثر تولیدی خودم تعریف کنم درست نیست، اما شما نمی توانید استادی در زمینه ی خوشنویسی بیابید که این کار را از نظر فنی تایید نکند، بنابراین از این حیث تردیدی نیست که این اثر در هر مکانی باشد یک گنج معنوی و بسیار با ارزش محسوب می شود.
در شگفتم که چرا مسؤولین اداره ی اوقاف پنبه در گوش گذاشته اند و اثری که تاکنون حدود 90 میلیون تومان هزینه داشته را به امان خدا رها کرده اند. لازم است بگویم همین حالا که دارم این گلایه را می نویسم، چندین پیشنهاد از شهرها و استان های دیگر برای خریداری این قرآن خطی وجود دارد که بنده به خاطر تعهدی که به مردم شهرم دارم تاکنون حاضر نشده ام آن را واگذار کنم، اما اگر وضعیت به همین صورت باشد ناچار خواهم شد برای احترام گذاشتن به اثر خود و کلام خدا، آن را به کسانی بسپارم که قدر و ارزش آن را می شناسند.
اما گویا دوستان ما، یا قدر هنر و کلام خدا را نمی دانند یا اگر می دانند، نسبت به آن بی تفاوت هستند.
این اثر هنری-معنوی که فارغ از هزینه ها، بیش از یکسال بی وقفه و روزی 15 ساعت وقت صرف آن شده است، بی تردید می تواند به نمادی ماندگار برای شهرستان کوهدشت و معنویت آن به شمار برود.
بنابراین تاکید می کنم که به جای سرمایه گذاری روی عملکردهای مقطعی و زودگذر و ظاهری، به این اثر نگاه خداپسندانه تر و ویژه بشود تا بعدها دچار پشیمانی نشویم و حسرت خارج شدن آن از جغرافیای مظلوم و محروم خودمان را نخوریم.

حافظا در کنج فقر و خلوت شبهای تار
تا بود وردت دعا و درس قرآن غم مخور

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=34513

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.