• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

ملکشاهی:پروژه‌های راه‌سازی کوهدشت تکمیل شوند/ بحران آب در شهرستان

  • کد خبر : 34839
  • ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵
ملکشاهی:پروژه‌های راه‌سازی کوهدشت تکمیل شوند/ بحران آب در شهرستان

به گزارش «کانون سبحان»، الهیار ملکشاهی در جلسه شورای برنامه ریزی کوهدشت که ظهر شنبه در فرمانداری این شهرستان و با حضور استاندار لرستان، امام جمعه، فرماندار و مدیران اداری کوهدشت برگزارشد، اظهار داشت: برای سرمایه گذاری در کوهدشت، امنیت بسیار بالایی وجود دارد به طوری که هیچ گونه جرائم خاص و امنیتی در این […]

ملکشاهی

به گزارش «کانون سبحان»، الهیار ملکشاهی در جلسه شورای برنامه ریزی کوهدشت که ظهر شنبه در فرمانداری این شهرستان و با حضور استاندار لرستان، امام جمعه، فرماندار و مدیران اداری کوهدشت برگزارشد، اظهار داشت: برای سرمایه گذاری در کوهدشت، امنیت بسیار بالایی وجود دارد به طوری که هیچ گونه جرائم خاص و امنیتی در این شهرستان دیده نشده است.

۱۲۰۰ شغلی که قرار بود در حوزه صنعت کوهدشت ایجاد شود

وی با بیان اینکه صنعت در کوهدشت مانند یک محتضر است که اگر به او رسیدگی نشود بدون شک فوت خواهد کرد ادامه داد: از مجموع ۲۱ واحد صنعتی که در شهرک صنعتی کوهدشت وجود دارد، حدود شش واحد فعال و مابقی غیرفعال هستند.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی افزود: بنا بود که این واحدها هزار و ۲۰۰ شغل ایجاد کنند که متاسفانه امروز تنها ۱۱۷ نفر در این ۶ واحد مشغول به کار هستند.

ملکشاهی گفت: از جمله مشکلاتی که صنعت کشور به ویژه شهرستان کوهدشت وجود دارد می توان به معوقات بانکی آنها اشاره کرد.

وی گفت: بانکها برای فعالان صنعت کوهدشت اجراییات صادر می کنند و حتی حقوق خانواده برخی از آن ها را مسدود کرده اند.

وی از دیگر مشکلات حوزه صنعت را عدم وجود سرمایه در گردش و ضعف زیرساخت ها عنوان کرد و گفت: امیدواریم به زودی قسمتی از مشکلات صنعت کوهدشت برطرف شود.

بحران آب در کوهدشت

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز تعداد شش روستای کوهدشت از نعمت گاز بهره مند شدند، گفت: برخی روستاهای کوهدشت از جمله «کوهدشت شمالی»، «اشتره گل گل»، «گراوند» و «درب گنبد» سخت نیازمند گازرسانی هستند و امیدواریم با گازرسانی به این مناطق به معدل استانی در حوزه گازرسانی نزدیک شویم.

ملکشاهی با اشاره به بحران آب در دشت کوهدشت نیز گفت: من به نمایندگی از مردم کوهدشت از استاندار لرستان تشکر می کنم که تلاش های زیادی برای اجرایی شدن سد معشوره انجام داده اند.

وی افزود: معشوره سدی است که منفعت آن به همه استان لرستان می رسد و شهرستان های پلدختر و دوره چگنی بیشتر از کوهدشت از منافع این سد بهره مند خواهند شد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سدهای کوچک تر دیگری مانند «مادیان رود ضرونی»، «کاکیزه»، «رشیدآباد»، «خسروآباد»، «خورشیدکش» و پمپاژ آب «سرطرهان» نیز اگر پیگیری شوند می توانند به رفع بحران آب کوهدشت کمک کنند.

پروژه های راهسازی کوهدشت که تکمیل نشدند

ملکشاهی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه چهارخطه کوهدشت به خرم آباد نیازمند اقدامات بیشتری برای تکمیل است گفت: امیدواریم به زودی مردم بتوانند از این چهارخطه بهره مند شوند.

وی اظهارداشت: مدیریت ارشد لرستان سال گذشته قول برطرف شدن مشکل طرح محور کوهدشت به زانوگه را دادند و امیدواریم کار این ۱۶ کیلومتر به زودی عملیاتی شود.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جاده «پل زال» به پل «سیمره» یک قتلگاه بوده که مسافران بسیاری را به کام مرگ فرو برده است گفت: متاسفانه وزارت راه و شهرسازی نسبت به تکمیل این جاده که مسیری اصلی است کوتاهی می کند.

ملکشاهی همچنین جاده «قرعلیوند» به «زیودار» و معمولان را از راه های بسیار مهم برای شهرستان کوهدشت خواند و افزود: دراین قسمت حدود ۸ کیلومتر که مربوط به حوزه کوهدشت است باقی مانده است.

توقف پروژه پست برق ۲۳۰ ولت کوهدشت

وی جاده کوهدشت – «اولادقباد» – «چم آستان» به کرمانشاه را از اولویت های جاده ای عنوان کرد و گفت: استانداران سه استان لرستان، ایلام و کرمانشاه در این مورد تفاهم نامه امضا کرده اند و احداث این جاده حدود یک ساعت از مسیر کوهدشت به کرمانشاه را کاهش می دهد.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی همچنین جاده «طرهان» را یک جاده قدیمی و مالرو عنوان کرد که عبور از آن باعث وحشت می شود، ادامه داد: تعریض جاده «کونانی» نیز جزء وعده های استاندار بوده و سال گذشته هم عملیات آن شروع که متاسفانه به خاطر وقوع سیل متوقف شد و امیدواریم هر چه زودتر عملیاتی شود.

ملکشاهی تکمیل جاده «کشماهور» به «درب گنبد» را نیز از نیازهای مبرم مردم منطقه خواند که برای آن اعتبار بسیار زیادی هزینه شده است و باید کار آسفالت آن اجرایی شود گفت: پست ۲۳۰ ولت برق کوهدشت متاسفانه به خاطر عدم پیگیری مسئولان برق چندسال بوده که متوقف شده است و این درحالیست که زمین و پیمانکار آن مشخص شده بود.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=34839

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.