• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

تکریم یا تحریم روحانیت؟/سید صادق محمدی وفایی

  • کد خبر : 22970
  • ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
تکریم یا تحریم روحانیت؟/سید صادق محمدی وفایی

با جیبی تب دار به قصابی رفتم تا برای گلرخان همه دانش آموزم غذایی باب میل تدارک داده شود .قصاب ما در حالی که کارد در دست داشت و گوشت و استخوان را از هم جدا می کرد گفت حاج آقا سوالی دارم.

حجت الاسلام سید صادق محمدی وفاییسرویس «یادداشت و مقاله » «کانون سبحان»/حجت الاسلام والمسلمین سید صادق محمدی وفایی :با جیبی تب دار به قصابی رفتم تا برای گلرخان همه دانش آموزم غذایی باب میل تدارک داده شود .قصاب ما در حالی که کارد در دست داشت و گوشت و استخوان را از هم جدا می کرد گفت حاج آقا سوالی دارم.

گفتم : پرسشت چیست ؟

گفت اگر کسی مسجد بیاید و نمازهایش را به جماعت نخواند چه حکمی دارد؟

گفتم اگر امام جماعت را قبول ندارد به مسجد که می رود در صفوف جماعت شرکت کند ولی نیت تنهایی کند.زیرا اگر به به تنهایی و جدا از همه صفوف نماز بخواند با این عملش اعلام می کند ای مردم من این امام جماعت را عادل نمی دانم که گاه این نوع حرکات هم غیبت است و هم تهمت.

او فرمود نه حاج آقا خیالت را راحت کنم این شخص اصلا هیچ روحانی را قبول ندارد!

گفتم چرا مگر می توان باور کرد از میان هزاران طلبه یکی باب میل او نباشد؟! گفت این مسائل سیاسی و …را می بیند و می گوید باید دور همه روحانیت را خط کشید!

گفتم آیا این نوع سخن گفتن خردمندانه است؟! آیا خبر داری قصابیی در مشهد و قصابی دیگر در کرمان و …گوشت الاغ و …را تحویل مردم می داده اند و حتی مجرمين عرضه گوشت الاغ کرمان هر کدام به ۷ سال حبس ، ده سال تبعيد وپانصد ميليون ريال جزاي نقدي محكوم گرديده اند؟

آیا این عاقلانه است که کسی بگوید چون برخی از قصابها گوشت الاغ به مردم داده اند باید همه ی قصاب ها را تحریم کرد و اصلا نباید گوشت خرید؟!

آیا شنیده ای که به مرحوم آیت الله بروجردی خبر دادند که طلبه ای فلان دزدی را مرتکب شده است ! آن بزرگ مرد فرمودند : چنین شخصی طلبه نیست بلکه از ما نیز لباسی دزدیده است؟

حوزه مفتخر است که امام خمینی«ره»را تقدیم جامعه جهانی کرده است آن امامی که سرشار از درخشندگی بود و مجدد اسلام. حوزه به رهبری نظام آآیت الله خامنه ای افتخار می کند که غربیان و معاندین هم او را آیت الله آهنین نام نهادند.حوزه ی علمیه بر خود می بالد گه مطهری و آیت الله جوادی ها را رویانده است.

از همین حوزه علمیه سید نصرالله حزب الله متولد شد که نامش لرزه به جان اسرائیل و کاخ نشینان غربی می اندازد. شیخ باقر النمرها گل گلستان حوزه علمیه هستند و باز از این مدرسه فیضیه ها آیت الله سیستانی هایی خواهد رویید که امریکا و اذنابش را به زانو در آوردند.اگر آیت الله سیستانی در عراق نبود چه می شد؟!

عزیز من! آیا شیخ ابراهیم زگزاگی ها محصول حوزه علمیه نیستند؟! همین شیخ ابراهیم فرزندانش را در راه عدالت فدیه می دهد و خود غرق درخون به زندان می افتد و باقرالنمرها سر می دهند و سید حسن نصرالله ها زندگی سرشار از خطر و محدودیت را می پذیرند تا داعشیان مزاحم مسلمانان و ناموس آنها نشوند.

جان من!

چرا گوش و چشم برخی ها کر و کور شده است و اگر می بینند و یا می شنوند فقط برخی فاسد شده ها را می بینند؟!

برادر من !

در جایی که همه ی نفس ها در سینه ها حبس می شود و دیو ترس قدرت حرف زدن و نفس کشیدن را از خیلی ها می گیرد این روحانیت است که چون آیت الله باقر النمر و زگزاگی و شهید صدرها ندای آزادی خواهی و عدالت سر می دهند.و…

دکتر شریعتی فرموده اند در پاریس سخنرانی می کردم چون از روحانیت یادی کردم شخصی گفت از آخوندها متنفرم لطفا نامی از آنها نیاور! به او گفتم شما همانند زنی حامله می مانید که می گوید من از فلان چیز خوشم می آید و از فلان چیز بدم می آید ! چرا نام آخوند نیاورم مگر امضای کدامین آخوند در قراردادهای استعماری و استثماری وجود دارد که این گونه از آخوند متنفر شده ای؟!

با آن همه سابقه ی درخشان از حوزه علمیه و با این همه افتخارات در عصر حاضر ، آیا غیر از این است که باید در مقابل این روحانیت راستین سر تعظیم و تکریم فرود آورد؟

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=22970

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.