• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

دفاع مقدس و مسئولیت اهل قلم!/دکتر محمد جعفر محمدزاده

  • کد خبر : 35395
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷
دفاع مقدس و مسئولیت اهل قلم!/دکتر محمد جعفر محمدزاده

بدون تردید رسانه گویا ترین زبان برای بیان صحنه های شکوهمند دفاع مقدس و بهترین زمینه برای ایجاد پیوند میان فرهنگ ایثار و شهادت با فرهنگ عمومی کشور است.

%d8%af%da%a9%d8%aa%d8%b1-%d9%85%d8%ad%d9%85%d8%af%d8%b2%d8%a7%d8%af%d9%87

سرویس یادداشت و مقاله «کانون سبحان» / دکتر محمد جعفر محمد زاده: دفاع مقدس درخشان ترين تجلي انقلاب اسلامی است. چرا كه توانست قدرت و شجاعت ملت بزرگ ايران را نشان دهد و بر ظرفيت الهام بخشی ايران اسلامی به ملت هاي مسلمان و آزاديخواه جهان بيفزايد. رمز اين درخشش در آن است كه دفاع مقدس شاخه اي از انديشهٔ عاشورايی و در پيوندی استوار با حماسهٔ حسينی است.دفاع مقدس دری است كه تا ابد گشوده است و از ورای آن می توان بيداری فطرت هایی را به نظاره نشست كه يكی پس از ديگری ، با شورش بر ظالمان و زورگويان عالم، تحقق وعده الهی و رسالت انبياء و اولياي خداوند را نويد مي دهد.
منطق دفاع مقدس جريانی پايدار است كه بايد از نسلی به نسل ديگر انتقال يابد و تقويت شود. اگر می بینیم که امروز ايران ترازی جهانی يافته است، مرهون جان فشانی های شيرمردان بيشهٔ عشق است كه با منطق ايثار با جهان سخن گفتند و با تكيه بر خداوند متعال، فرهنگ مقاومت را به وجدانهای بيدارِ جهان هديه كردند. مطالعهٔ گذشتهٔ تاريخ ايران حاکی از آن است که پايداری و اقتداری كه به بركت دفاع مقدس به دست آمد در هيچ دوره ای سابقه نداشته است.
نگرانی نظام سلطه از قدرت ملت ايران و الهام بخشی و نفوذ آن در دلهای آزادگان جهان در امروز نيز همان هراسی است كه در سالهاي دفاع مقدس داشت.
ملت ايران فراموش نكرده است كه در جنگ هشت ساله ، دنيا به ما حتی سيم خاردار هم نمي فروخت اما انواع اسلحه مدرن را در اختيار رژيم بعثي صدام می گذاشت. در چنين شرایطی بود كه رزمندگان اسلام، آن بلاجويان عاشق ،حماسه را با عرفان آميختند و مسير توحيد، آگاهی،عدالت خواهی ، ستم ناپذيری و آزادگی را به روی ملت ها گشودند.
نکته پایانی اینکه در عصر حاضر ،بدون تردید رسانه گویا ترین زبان برای بیان صحنه های شکوهمند دفاع مقدس و بهترین زمینه برای ایجاد پیوند میان فرهنگ ایثار و شهادت با فرهنگ عمومی کشور است.
با اين همه و مع الاسف ، شاید از آنجا كه دفاع مقدس از حيث زمانی به ما نزديك است، موجب شده كه گاه از وقايع نگاری آن غفلت بورزيم، تا آنجا كه بسياری از حقايق درخشان اين حماسه در دلهای صاحبان اسرار باقی مانده و برخی هم با آنان به خاك سپرده شده است.حال آنكه با وجود بستر های متنوع رسانه ای ، بر اهل قلم و هنر است كه بیش از پیش در زنده نگهداشتن اين حماسهٔ ماندگار تلاش نمایند.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=35395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.