• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

آیت الله مبلغی:خاطرات دفاع مقدس فرصتی مهم جهت تقویت ایمان در جامعه است.

  • کد خبر : 35578
  • ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
آیت الله مبلغی:خاطرات دفاع مقدس فرصتی مهم جهت تقویت ایمان در  جامعه است.

به گزارش «کانون سبحان»؛ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: خاطرات این دوران اگر به صورت واقعی و درست بیان شود، عامل بسیار سازنده ای در زمینه تربیت اجتماعی برای جامعه و نسل های آینده خواهد بود. آیت الله مبلغی روز سه شنبه در مراسم هفته دفاع مقدس […]

%d8%a7%d8%ad%d9%85%d8%af-%d9%85%d8%a8%d9%84%d8%ba%db%8cبه گزارش «کانون سبحان»؛ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خاطرات رزمندگان دوران دفاع مقدس گفت: خاطرات این دوران اگر به صورت واقعی و درست بیان شود، عامل بسیار سازنده ای در زمینه تربیت اجتماعی برای جامعه و نسل های آینده خواهد بود.

آیت الله مبلغی روز سه شنبه در مراسم هفته دفاع مقدس در جمع کارکنان مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در قم، خاطرنشان کرد: خاطره یک “امکان نیرومند و آمیخته با احساس در وجود انسانی” است، که توجه و بازگویی آن می تواند در احساس،  شور افکند.

وی گفت: انسان با تکیه بر خاطره، به گذشته پل می زند و با یادکردن از   گذشته ها و بازتولید آن ها وضعیتی مشحون از رقت و احساس را درون خود پدید می آورد.

وی اظهار داشت: خاطره، پدیده ای انسانی است که نتیجه آن، می تواند صرفا برانگیختگی احساس در انسان نباشد؛ بلکه فراتر  به ایفای نقش های تربیتی نیز منجر شود.

وی گفت: البته ” تاثیر خاطرات بر تربیت” بدون برنامه ریزی و اقدام متناسب، صورتی جدی و دقیق به خود نمی گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس بیان داشت: به بیان دیگر ما می توانیم بارهای تربیتی وانسانی مثبت را بر دوش خاطرات بگذاریم و آن ها را به زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی منتقل کنیم.

وی تاکید کرد: به همین دلیل “توجه به خاطره و بازگویی آن” می تواند در تقویت پدیده های دارای ابعاد اجتماعی مؤثر افتد.

 آیت الله مبلغی خاطرنشان کرد: خاطره خصوصا خاطرات دوران کودکی، ذات انسانی را شدیدا تحت تاثیر قرار می دهد و مرور  آن، شیرینی خاص، احساس خاص و بازآفرینی هویت خانوادگی به صورت خاص را  ایجاد می کند.

وی ادامه داد: با آن که لحظه لحظه عمر پیامبر بزرگ اسلام (ص) حاکی از خاطرات معنوی و الهی بوده است، ولی وقتی خداوند می خواهد با پیامبر اسلام (ص)سخن بگوید وی را به دوران کودکی او منتقل می نماید و می فرماید: ” الم یجدك يتيما فآوى“.

 وي گفت: بنابراین خاطرات به ویژه خاطرات دوران کودکی بنیان احساس را تقویت می کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرات را  ایستگاهی برای تامل و تفکر  و بازمرور گذشته دانست و گفت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس بدون کوچکترین چشم داشتی با همه احساس و صداقت، جهت حفاظت از خاک وطن جانفشانی کردند، این نوع خاطرات را باید احیا و زنده نگه داشت.

آیت الله مبلغی خاطرنشان کرد: خاطرات رزمندگان ما اگر به درستی انعکاس یابد، عطر احساس، خلوص،  صداقت و ایمان آنها فضای “دنیای با مادیت عجین شده” ما را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی گفت: البته اگر ارایه خاطرات با استفاده از ظرفیت هنر انجام بپذیرد،  شور و هیجان خاصی را در جامعه ایجاد می کند، بنابراین  خاطرات دوران دفاع مقدس، عنصری بسیار سازنده برای جامعه خواهد بود.

در این مراسم سید محمد مهدی موسوی از رزمندگان دوران دفاع مقدس نیز به بیان خاطراتی از دوران جنگ هشت ساله پرداخت.

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=35578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.