• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

توهین صریح و زننده خواننده ای زیر زمینی به لک زبانان/درخواست پیگیری جدی توسط دستگاه های قضایی و امنیتی+واکنش ها

  • کد خبر : 32610
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
توهین صریح و زننده خواننده ای زیر زمینی به لک زبانان/درخواست پیگیری جدی توسط دستگاه های قضایی و امنیتی+واکنش ها

به گزارش «کانون سبحان»؛ به نقل از سایت خبری کشکان؛ پخش آهنگی سخیف و مبتذل در سبک رپ از خواننده ای زیرزمینی، بی هویت و گستاخ در فضای مجازی که با عبارات و کلماتی توهین آمیز قوم بزرگ لک را مورد هتاکی قرار داده است احساسات مردم مناطق لک نشین را به شدت جریحه دار […]

توهین به قوم لکبه گزارش «کانون سبحان»؛ به نقل از سایت خبری کشکان؛ پخش آهنگی سخیف و مبتذل در سبک رپ از خواننده ای زیرزمینی، بی هویت و گستاخ در فضای مجازی که با عبارات و کلماتی توهین آمیز قوم بزرگ لک را مورد هتاکی قرار داده است احساسات مردم مناطق لک نشین را به شدت جریحه دار نموده است.

به گزارش کشکان، آن ها با تشکیل کمپین هایی در فضای مجازی خواهان پیگیری دستگاه های قضایی و امنیتی، دستگیری عوامل تهیه ی این آهنگ و برخورد سریع و قاطع با آن ها هستند.

از مردم با ریشه ی قومه ی لک انتظار می رود از هرگونه پیش داوری امتناع نموده، این حرکت غیرفرهنگی و تفرقه آمیز را منتسب به هموطنان لر یا کرد ندانسته و منتظر اعلام نتیجه پیگیری دستگاه های ذی ربط باشند. چراکه هم زیستی مسالمت آمیز این سه قوم بزرگ ایران زمین از دیرباز تا کنون مورد توجه بوده و امری نیست که با حرکاتی این چنین بی ارزش و بی مسئولانه مخدوش گردد.

برخی بر این عقیده اند که پس از سخنرانی دکتر روحانی رئیس جمهور در کرمانشاه و اشاره ایشان به صورت مستقل به قوم بزرگ لک عده ای از سر درماندگی، برآشفتگی خود را در قالب این حرکت و به صورت سازمان یافته بروز داده اند.

دیدگاه برخی از شاعران و فرهیختگان لک زبان در این خصوص: (پیش بینی می شود این واکنش ها در روزهای آینده بیشتر و بیشتر شود…)

اگر این اراجیف گوی بی اطلاع اندکی از تاریخچه قوم لک خبر می داشت، اگر می دانست “جرج کرزن “اصیل ترین قوم ایران را (لک ها) میداند، اگر می دانست “تنها ترین سردار ” لقب یکی از مشروطه خواهان لک یعنی “یار محمد خان” است، اگر از عشق چیزی می فهمید و فرهاد را میشناخت، اگر می دانست “رستم فرخزاد”لک زبان بوده، اگر از ادبیات مکتوب و شفاهی ما با آن همه بار عاطفی ومعنایی اندکی اطلاع می داشت، اگر از غیرت و شهامت مناطق لک نشین چیزی میفهمید، قطعا دچار مغالطه گویی نمی شد. دریای جوشان قوم لک به پوز چنین توله سگانی نجس نخواهد شد.
#کرم_دوستی_شاعر_کوهدشتی
ــــــــــ

دوستان عزیز تر از جانم سلام
امیدوارم ایام بکامتان باشد و چرخ تقدیر بر وفق مرادتان بچرخد.
متاسفانه اخیراً متوجه شدیم اشخاصی ناشناس و بی هویت اقدام به تخریب هویت قوم لک نموده و با بی آبرویی تمام سعی در بردن آبروی این قوم شریف نموده
واقعا قلم در دستانم بیداد می کند از این درد.
اما چاره چیست؟
آنان خود را معرفی کردند و من کمترین نیز در قالب ترانه ای به معرفی قوم لک این دریای شرف همیشه محروم پرداختم
باشد که جواب خویش گیرند و خجل گردند از گفتار زشتشان.
از شما عزیزان هم انتظار میرود در نشر آن اقدام نمایید و احیاناً اگر عزیزی اهل هنر چه در آهنگسازی و چه در خوانندگی همت کند و آنرا به زیور طبع بیاراید قطعا موجب التیام زخمهای این کهنه دیار خواهد شد.

خاک پای مردم لک
#علی_بیداد_شاعر_دلفانی
ــــــــــ

من بعنوان یک لر زبان در محکومیت عمل حرامیان شب پرست اعلام می کنم، ننگ بر شما باد که چون خفاش از نور گریزانید و در تاریکخانه های زیرزمینی هم خوی ضد انسانیتان آرم نمی گیرد، و قصد دارید پرافتخار ترین قؤم زاگرس نشین رابیازارید ولی کور خوانده اید
قوم لک بیدی نیست که ازاین بادها بلرزد، منتظر باشید که زیر زمینتان را پیدا خواهندکرد،

#علیمحمد_میرتیموری_فرهنگی_کوهدشتی
ــــــــــ

این جناب خواننده اگر هویت داشت که دست به دامن حرف های رکیک نمی شد تا تریبون درون و ذات خود شود و راست گفته اند از کوزه همان تراود که دراوست؛ این آقا با این کار تمام ادب و تربیت و فرهنگ خود را نشان داده است. البته اگر روح بلندی داشت حتما اثر هنری بزرگی منتشر می کرد.

چه کند بینوا همین داشته؛ اما کوه فرهنگ و تاریخ سربلند قوم بزرگ لک با باد بی فرهنگی و عقده های سرگشاده ی یک نفر نخواهد لرزید. امیدوارم ارگان های سخت کوش امنیتی پی گیر شوند تا مشخص شود چه کسی خواسته میان دو قوم بزرگ لر و لک که صدها سال است در کنار هم با آرامش زندگی می کنند، بمب تفرقه بیندازد. پاینده باد قوم باهویت و بافرهنگ لک.

#حشمت_آزادبخت_شاعر_کوهدشتی
ــــــــــ

بنام عطابخش خطا پوش

در عجبم از این همه حقارت بیهوده گویان!!!
امروز این یاوه گوی بی اندام، گرچه به زبان بد زبانی، لیکن عظمت قوم #لک را به یاد همه ای ما آورد؛ عظمتی ک بی نجابتان را سخت دل سنگی می آزارد و آنان را چون حقیرند، بر آن می دارد که بار عقده بگشایند.
این تلنگریست برای همه ای ما که داعیه داران احیای هویت به تاراج رفته ی خود هستیم.

#من_لک_و_لکستانیم

#سجاد_ایدون_شاعر_بیرانوندی

ــــــــــــ

‌‌به نام خدا

سلام و درود بر تمام اقوام ایرانی در جای جای ایران و جهان.
بنده نیز به عنوان یک ایرانی لک زبان، حرکت ناپسند و بی شرمانه ی این گروه را محکوم کرده و خواستار پیگیری و برخود قانونی با خاطیان هستم. از آنجایی که قوم لک از ریشه دارترین و متمدن ترین اقوام تاریخ (به گواه مورخان بی طرف) به شمار می رود، بدگهران و بی فرهنگانی پیدا می شوند که به خود جسارت توهین به این فرهنگ غنی را بدهند، خواهشمندم عزیزان هم زبان با خویشتنداری و سپردن پیگیری ماجرا به محاکم و مراجع قضایی و قانونی، نجابت و اصالت خود را به همگان ثابت کرده و بدانند که همین بزرگی قوم لک است که چون خاری در چشم بدخواهان فرو رفته و نمی توانند چشم دیدن پیشرفت و استقلال فرهنگی لک زبانان عزیز را داشته باشند.
صبوری و حفظ آرامش، در این شرایط بهترین و ارزنده ترین راهکار برای ذلیل کردن تفرقه اندازان است.

زنده باد ایران و ایرانی- زنده باد لک

#احسان_درویشی شهردار مومن آباد ازنا

ـــــــــــــ

‌بنام خداوند مهر

بیانیه یاسر زالپور کاتب قرآن کریم شهرستان کوهدشت در پی اهانت به قوم لک
اینجانب به عنوان یک لک مانند تمام لک زبانها باشنیدن این اهانت از زبان چند سخیف به قومم که قدمتش ریشه در تاریخ دارد بدن و روح وحتا لباسهایم هم دردگرفت. برخورد منطقی و به دور از خشونت و صبوری تنها راه مبارزه با این اراذلان زیرزمین نشین است.اینان بی خبر از شور و.حماسه و تاریخ قوم لکند وگرنه هیچگاه چون مگس به جنگ سیمرغ نمی آمدند…. ازمراجع ذیصلاح خواهان پیگیری و دستگیری این افراد ضعیف النفس هستیم که جرات زندگی روی زمین را ندارند و چون موریانه در زیرزمین به ریشه ی هویتی قوم لک به طرز کاملا ابلهانه ای حمله کرده اند ….

باسپاس از همراهی همه هم زبانان
یاسر زالپور

ـــــــــــــــ

” روزی شیری در سایه درختی نشسته بود. سگی در پا و دمش پیچیده بود و میگفت برخیز تا باهم رزمی کنیم.
شیر نگاعی بر او افکند و گفت: برو، مرا با تو چه کار؟
سگ گفت: لابد میترسی که پشتت را به خاک بمالم و بازنده شوی؟!
شیر گفت: من همینکه برای مبارزه با تو از جای برخیزم بازنده ام.”
لازم نمیدانم نمیدانم جوابیه یا عکس العملی به های و هوی جوانکی بی نام و نشان بدهم.وقتی خودش به این بلندی و گویایی، کوچکی روح و فکر خود را فریاد میکند.
به قول کریم خان زند-شاه لک زبان- که از فرط پهلوانی و بزرگ منشی، خود را نه پادشاه بلکه وکیل مردم مینامید:”اگر شما ما را لک ساده و بی وقوفی پنداشته اید، اشتباه کرده اید.”
نشانه فرهنگ و تمدن هر قوم، میزان قدمت و سابقه طولانی تاریخی وفرهنگی آن است. نه داشتن ماشین و اپراتوری پمپ بنزین!چه کسی در مرز و بوم ایران زمین، آریایی تر از قوم لک است؟ قوم لک،قوم موسیقی ،قوم مفرغ، قوم رزم
چه سرزمینی در خاور میانه کهن تر از سکونتگاه لک است؟ با سابقه ۱۱هزار ساله
مگر نه اینکه ارزش درخت به عمق ریشه های آن است؟ و ریشه درخت است که خبر از سن و سال آن میدهد.
در کدام نقطه ی ایرات عزیزمان همتای برای نقوش میر ملاس میتوان یافت؟ و به ادعای باستان شناسان و اهل فن، حتی در پهنه ی گیتی دیرینه ترین نقوش بشری یکی در میر ملاس است و دیگری در نقطه ی دور افتاده ای در ایتالیا.
دوست ندارم چون بازندگان از گذشته بگویم و به آن بنازم. البته امروزه و در عصر حاضر هم آنقدر مفاخر و مشاهیر لک فراوانند که نمیخواهم نامی از چند تن ببرم و چند صد تن را از قلم بیندازم.و این بر اهل فرهنگ و دانش پوشیده نیست.
گذشته پایه ی امروز است و بزرگی منش و صفای قلب نژاد لک، مناعت طبع و نوع دوستی اش، و صد البته هوش بی مانندش، حاصل گنجینه ژنتیکی ارزشمندی است که هزاران سال قدمت دارد. اگر مگسی در عرصه ی سیمرغ دهان باز کرده و آنچه از گنداب کوزه ی درونش تراویده ،نشخوار کرده است؛در حقیقت خود را شناسانده.
نه به آن گوش کنید و نه آن را باز نشر کنید، دریغ از ثانیه هایی که به پای چنین محتوای مبتذل و بی ارزشی هدر شود.

منصوره مرادی
دانشجوی دکتری ادبیات فارسی دانشگاه الزهرا

ــــــــــــــــــــــــ

کلامی به خواننده این آهنگ توهین آمیز

سلام
میدانی آهنگت دلم را شکست نه به خاطر توهین هایت
بلکه من پدر و مادر پیری دارم که پدرم لر و مادرم از قوم لک
بعدظهر وقتی این آهنگ توهین آمیزت را گوش دادم بغض گلویم راه گرفت چون مادرم با دستان پیله بسته و زجر کشیده در کنارم نشسته بود و با زبان لکی به من میگفت (روله یه چه موشه ارا قصه گنه مکی ) من از حرف مادرم مادری که بچه هایش را با دعا و نماز و شیر حلال بزرگ گروه بود بیشتر بغض میکردم
و در درونم فریاد زدم چرااااااا

تو میدانی در 8 سال دفاع مقدس لک ها برای دفاع از ناموس و جان تو  و وطنش چه کشته ها و شهید شدند
مگر بر چه اساسی میکروفن را به دست گرفتی مگر برای چند هزار ایل اصیل آریایی را فروختی ننگ بر تو باد که دل مادران و شیر زنان لک را شکاندی
بدان که این چرندیات هیچ کاری از پیش نمیبرند و لر زبانان و لک زبانان برادرند

#حسین طهماسبی_مربی_ رشته_رزمی_(ازقوم لر)

به روز رسانی می شود …

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=32610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 2
  1. جریحه دار کردن احساسات پاک قوم لک زبان که همچون نگینی بر تارک ایران پاک میدرخشدو در شجاعت و سخاوت و صداقت و ساده دلی شهره خاص و عامند را کسی جز فردی سخیف و جاهل و خودنشناس نمیتواند ساخته باشد.امیدوارم مسئولین امنیتی و قضایی پیگیر،وپاسخگوی این هجمه های ناجوانمردانه و مشمئز کننده باشند.

  2. قوم بزرگ لک اصیلترین اقوام در بین ایرانیان است.این هتک حرمت را شدیدا محکوم و خواهان برخورد جدی با عاملان این بی حرمتی هستیم.لک زبانان از غیورتریم و دلسوزترین مردمان این کشور هستند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.