• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

مدعیان چپ و راست سازندگی کوهدشت!! محض رضای خدا کوهدشت را رها کنید!/ بگذارید شهر با ریه جوانانش نفس بکشد!

  • کد خبر : 53135
  • ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲
مدعیان چپ و راست سازندگی کوهدشت!! محض رضای خدا کوهدشت را رها کنید!/ بگذارید شهر با ریه جوانانش نفس بکشد!

سرویس یادداشت و مقاله کانون سبحان/ دکتر کورش محمدی:   روی سخن من در مقوله هرگز جناح خاص یا افراد خاصی نیست و هرگز به دنبال یافتن و معرفی مقصر نیستم بلکه صرفاً درد نامه‌ای از جنس دردهای امروز شهرم را برای نسل جوان کوهدشت و تلنگری به نسل‌های پیشین بیان می‌کنیم باشد که سخنان […]

سرویس یادداشت و مقاله کانون سبحان/ دکتر کورش محمدی:

 

روی سخن من در مقوله هرگز جناح خاص یا افراد خاصی نیست و هرگز به دنبال یافتن و معرفی مقصر نیستم بلکه صرفاً درد نامه‌ای از جنس دردهای امروز شهرم را برای نسل جوان کوهدشت و تلنگری به نسل‌های پیشین بیان می‌کنیم باشد که سخنان دردمندانه این حقیر که خود را صد درصد مقصر می‌داند باانصاف مخاطبان گران‌قدر مطالعه گردد.

 

یادمه حدود یازده سال پیش مقاله‌ای در یک خبرگزاری رسمی منتشر شد که در آن مقاله هشدار داده‌شده بود که اگر برای کوهدشت کاری نشود، ظرف ده سال آینده شهر با فاجعه اجتماعی مواجه خواهد شد و به مسئولین راهکارهایی را برای پیشگیری از آن فاجعه پیشنهاد داده بود!! پس از انتشار این مقاله شنیدم که مسئولین وقت کوهدشت که هیچ‌کدام کوهدشتی هم نبودند و به‌شدت نگران خدشه‌دار شدن پرونده دوران مدیریت موقت خویش در کوهدشت بودند، مواضع تندی اتخاذ کردند و حتی تا مرز شکایت از آن خبرگزاری هم پیش رفتند. در آن زمان این مسئولین عزیز معتقد بودند که کوهدشت حال خوبی دارد و این حرف‌ها بیشتر سیاه نمایی است و قص علی‌هذا…

حالا در این چند صباح اخیر اتفاقی افتاد که البته به‌رغم دردآور بودن مضمون نامه و برخلاف تصور همگان، من به فال نیک می‌گیرم!

نامه‌ای منتشر شد که در آن به مردم شریف کوهدشت توهین شد. صرف‌نظر از اینکه مرجع صدور دستور و مجری صدور نامه چه کسانی و با چه نیتی بودند اما چند نکته در این قضیه مهم به نظر میرسد:

۱- این نامه در یک کانال خبری محدود با حدود ۳۰۰۰ عضو از یک صنف منتشرشده بود که اتفاقا دست همه اهالی کوهدشت هم از آن کوتاه بود، اما نخبگان و مدیران و سیاسیون ما در اقدام دلسوزانه‌شان به‌قصد دفاع از کوهدشت که البته برخی از آن‌ها تا حدودی مبین نوعی از موج‌سواری بود! با بازنشر نامه، عدد انتشار آن را از مرز چند میلیون هم عبور دادند و این جای بسی تأسف دارد که رفتارهای احساسی و نمایشی ما حتی در شرایطی به حساسیت مورد اخیر، قابل‌کنترل نیست!

۲- دراثر تلاش‌های نماینده محترم کوهدشت و فشار سیاسیون و نخبگان و هم افزایی و همراهی نمایندگان، نخبگان و ائمه جمعه محترم استان که درجای خود ستودنیست این همبستگی، سرانجام قلی خسروی و فرمانده انتظامی تهران عذرخواهی کردند و یکی از مدیران نیروی انتظامی هم عزل شد! اما دراین میان یک سوال بی پاسخ باقی ماند، که آیا همانگونه که محتوای نامه لغو و برچیده شد، باور ایجاد شده یعنی همان باوری که اماکن و قلی خسروی را به نگاشتن نامه علیه کوهدشت واداشت نیز تغییر کرد؟؟ پاسخ این سوال همه درد من از بابت رنجهای کوهدشت است، درحالیکه همه انرژی و توجه ما بر قلی خسروی و عذرخواهی و اماکن و ساخت هشتک های من کوهدشتیم و …. متمرکز شده و گاها احساس پیروزی هم میکنیم که فلانی مجبور به عذرخواهی شد و گاهی نیز معترضیم که با خاطیان این نامه باید برخورد بیشتری شود اما متاسفانه به روال چهار دهه اخیرمان همچنان غافلیم از اینکه اصلا چه شد که کار کوهدشت به این نامه کشیده شد؟ غفلت از اصل موضوع و پرداختن به حواشی و شعارسرایی دراین چند روز بیداد کرد!

اما آیا می توان با چند ذکر حماسی شعارگونه از تاریخ پرافتخار و شایستگی های گذشته مردمان کوهدشت و با خرج کردن از داشته های ارزشمندش چون شهدای سرافرازش، چشم بر مصائب امروز کوهدشت فروبست و به راحتی از آن گذشت؟ آیا بیانیه ها و مصاحبه ها و هزاران کامنت در فضای مجازی در ستایش کوهدشت و تقبیح این عمل نابخردانه کفایت میکند؟ پیشینیان نام آور این دیار هرآنچه توانستند برای شهر آبرو خریدند، شهدای این شهر جوانانی مخلص بودند که جانانه به میدان آمدند و جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و آبروی لرستان شدند! شما برای کوهدشت چقدر آبرو خریدید؟؟ فراموش نکنید که بخاطر منیت ها و سهم خواهی های شما بود که کوهدشت در اوج بالندگی و سازندگی کشور یک دوره فاقد نماینده در مجلس بود! و این ضربه بزرگی بود بر پیکره مظلوم کوهدشت که شما باعث آن شدید! و باز فراموش نکنید که اگر نبود تدبیر مقام معظم رهبری، شما همچنان معتقد به تداوم همین مسیر غلط در دوره های بعد بودید!

۳- واقعیت امر اینست که همگی مسیر را اشتباهی رفتیم و همچنان برادامه اشتباه اصرار داریم. من به شخصه هیچ گلایه ای از قلی خسروی و نیروی انتظامی ندارم چه اینکه اینان بی تدبیری و تخلفی مرتکب شده اند و تاوان آن را هم دربرابر قانون و دستگاه قضایی خواهند پرداخت اما از خودم و همشهریانم بخصوص نخبگان و طلایه داران چهار دهه بازیگری سیاسی تحت عنوان چپ و راست کوهدشت گلایه دارم و بهتر بگویم بسیار متعجبم که امروز با چه رویی دست قلم میشویم و در دفاع از آبروی کوهدشت قلم میزنیم؟؟

شما که بارها و بارها به برکت حضور همین مردم شریف کوهدشت فرصت یافتید تا برای شهرتان کاری بکنید و هربار این فرصت را با تمرکز بر تسویه حسابهای جناحی تبدیل به تهدید کردید، آیا اینک رواست که دم از کوهدشت و آبروی جوانانش بزنید!

 

اگر این مردم نخواهند که شما نجاتشان دهید باید به کدام زبان با شما سخن گویند؟

اگر انصاف و وجدان بیداری باشد و اگر عقل سلیمی جاری باشد همین نامه قلی خسروی، همه زبان حال مردم مظلوم کوهدشت است که عاجزانه از شما درخواست دارد کوهدشت را رها کنید!!

شما امتحانتان را پس دادید و بابت آزمون و خطای شما خسارات سنگین و غیرقابل جبرانی مردم کوهدشت پرداختند! شرم دارم که بگویم دیگر … کنید! ازطرفی به همه شما بزرگان دوجناح احترام می گذارم چون اعتقاد دارم که سوء مدیریت و نامهربانیهایتان درحق کوهدشت از روی عمد نبوده لذا با فرض سهوی بودن همه جفاها درحق کوهدشت، عاجزانه درخواست می کنم محض رضای خدا دیگر کوهدشت را رها کنید و اجازه دهید نسل جوان این شهر خودشان وارد میدان شوند و مطالباتشان را از نو تعریف کنند.

دوباره یکسال آتی ایام نزدیک به انتخابات است! شما مدعیان هردوجناح بزرگواری کنید و از تشکیل گعده های محفلی تصمیم گیری برای کوهدشت اجتناب کنید! از ارسال توصیه های پدرانه و دستخط های هوشمندانه و زیرکانه از تهران و … برای نجات کوهدشت بپرهیزید و کوهدشت را با مصائبی که خودتان (سهواً) برایش رقم زدید به حال خود واگذارید تردید نکنید جوانانی با استعداد دراین شهر هستند که قادرند بهتر از من و شما شهر را مدیریت کنند.

شماهم برسید به کسب و کارو زندگی تان و مناصبی که بواسطه اعتماد و رای همین مردم بدست آوردید. امروز بهترین کمک شما مدعیان به کوهدشت، رها کردن کوهدشت به حال خود است و سپردن امور به جوانان شهر! و حتی بنظر من نیازی به تاختن تان علیه قلی خسروی و امثالهم هم نیست چون شما قبلا زحمت اصلی را متقبل شده اید و اینک تکلیفی ندارید بخصوص برای دفاع از آبرویی که خودتان (سهواً) بربادش داده اید!

۴- البته اهتمام همگان حتی شما مدعیان در کمک به جوانان خوش فکر شهر (فراموش نشود فقط کمک! آنهم بدون گرایش جناحی و صرفا بعنوان یک مشاور نه لیدر!!) می تواند منشاء خیر و اثرات مثبتی برای مردم باشد.

امادر پایان یک نکته مهم:

چون این روزها موج سواری روی مظلومیت مردم شهرم باب شده لازم است باستحضار همگان برسانم که من هرگز برنامه ای برای کاندیداتوری در کوهدشت ندارم بنابراین بدنبال کسب رای و نظر کسی نیستم و تحت هیچ شرایطی بخودم اجازه چنین خیانتی درحق مردم کوهدشت را نخواهم داد!

اما بعنوان یک شهروند و جوانی که ریشه ام درخاک پاک این دیار است انجام وظیفه میکنم و اگر چه تا کنون سابقه حتی یکروز مدیریت دراین شهر را نداشته ام اما همانطور که در مقدمه گفته شد باندازه تمام مدیران این شهر درتمام دوران احساس تقصیر و دین دارم!! قطعا همه مدعیان دوران گذشته را نمیتوان با یک نگاه قضاوت کرد اما غرض از نگارش این مقوله هرگز قضاوت و مقایسه و … نبوده و ای بسا افرادی در بین همین مدعیان هستند که برای رفع مشکلات مردم سالها جانانه تلاش هم کردند و بنده هم با اغلب این بزرگواران دوستی و ارتباط برادرانه دارم. لیکن رویکرد این نوشتار کلیت مدعیان چپ و راست در سالهای نه چندان دور را مخاطب قرار می دهد که امیدوارم فرصت های آتی را به نسل جوان بدهند!

آیا اینک رواست که دم از کوهدشت و آبروی جوانانش بزنید!

شما که هرگز یک قدم از منافع شخصی و جناحی تان عقب ننشستید و تا توانستید و برایتان میسر بود بر سر آینده و سرنوشت مردم این شهر قمار سیاسی براه انداختید! حالا چه شده که از یک نامه برافروختید؟

البته در اینکه تعصب کوهدشت را دارید تردیدی نیست اما خوب است که دلایل ریشه ای صدور این نامه را باهم مرور کنیم.

در تماس تلفنی که روز اول با قلی خسروی داشتم ایشان اعلام کردند که این نامه بدستور اماکن و بمنظور حفظ امنیت شهروندان تهرانی صادر شده است. معنی این حرف اینست که لااقل به زعم ایشان بخشی از مجرمین شهری تهران بویژه در زمینه سرقت اهلیت کوهدشتی دارند! این ظاهر قضیه است اما همانگونه که هم شما و هم تمامی صاحبان خرد و قلم دراین چند روز گفتید و گفتند کوهدشت مبرای از این اتهام است و مردمان کوهدشت علیرغم محرومیتها و دردهای بسیارشان جزو پاکترین و شریف ترین مردم این سرزمینند.

حالا برگردیم به خودمان وخاصه شما عزیزان طلایه دار مدیریت کوهدشت در سی و پنج سال گذشته.

بزرگان مدعی!

جوانان شهر شما به شما امید داشتند، بارها به شعارهایتان درانتخاباتها اعتماد کردند، هیچ صحنه ای از انقلاب و نظام را خالی نکردند، از آنانکه سبکبال و مستانه در دفاع از کیان و ناموس میهن کمر همت بستند و مظلومانه به استقبال شهادت شتافتند تا بازماندگان دوران دفاع مقدس همگی از جوانان برومند این دیار بوده و هستند که میراث و دستاورد خونهای مطهرشان همین امنیت، آرامش و مناصبی شد که شما بزرگان به پشتوانه آن امروز سکاندار مدیریت شهر شدید.

اما فراموش نمیکنیم و شما نیز فراموش نکنید که در طول دوران پس از انقلاب اسلامی، شما فرصت داشتید و کوهدشت در طول سالهای سازندگی پس از جنگ تحمیلی و تا به امروز فاقد جاده ای مناسب است! در حالیکه شما همچنان درگیر دعوا بر سر تصاحب مناصب و تسویه حساب با جناح رقیب بودید و دوران تان ناگهان به سرآمد!

شما فرصت داشتید و کوهدشت هرگز به چشم خویش شاهد هیچ رونق صنعتی در پیرامون خویش نبود! و شما شاهد مهاجرت شهروندان این شهر و افزایش متقاضیان فرصتهای شغلی در کوهدشت بودید و اما همچنان درگیر مسایل جناحی و ترسیم رفتارهای مخرب علیه همدیگر بودید!

شما فرصت داشتید و کوهدشت همچنان شاهد رشد بیکاری و رکود اقتصادی فزاینده خود بود درحالیکه روز بروز بر شمار متقاضیان تحصیلکرده کار افزوده می شد اما هرگز دست به قلم نبردید و تلاشی برای شهرتان صورت ندادید!

وقتی از جوانان معتاد و یا مهاجر شهرتان سخن میگویید یادتان نرود که شما فرصت داشتید که به همین جوانان شهرتان خدمت کنید و کاری برایشان بکنید اما باوجود شما متاسفانه کوهدشت هرگز شهری پاسخگو برای نیازهای جوانانش نبود و حتی سالهای سال از داشتن حتی یک سینما هم محروم بود! خودتان را به قضاوت دعوت می کنم، جوان کوهدشتی با کدام امید در شهر خویش زندگی کند؟ کدام دست پخت ۳۵ ساله شما برای این جوان امروز مایه امیدواری و نشاط است که الان بخواهید به آن بنازید؟ یا اینکه اگر واقع بین باشیم واقعا جوان کوهدشتی به واسطه کدام داشته شهرش به زادگاه خویش دل ببندد؟ به پارکها و فضای سبز آنچنانی اش که بخشهای مهمی از آن فروخته شد؟ به دانشگاههای پر رونق شهرش؟ به ورزشگاههای مجهزش؟ به فرصتهای شغلی بیشمارش؟ یا به خیابانها و معابر زییایش؟ به کدام داشته اش بنازد؟ اینها همه از مقدماتی ترین اقداماتی بود که شما باید انجام میدادید و نکردید! نگاهی به سایر شهرهای این سرزمین بیندازید، کوهدشت حتی در حد و اندازه برخی روستاهای اصفهان هم برای رشد و توسعه توشه ای نیاندوخته است! و این حاصل دسترنج چهاردهه بازی شما با سرنوشت این مردم است!

یادتان باشد که شما فرصت داشتید و تنها منبع درآمدی شهر کوهدشت یعنی صنعت کشاورزی اش هرگز مکانیزه که نشد بلکه رفته رفته تضعیف و بی اثر در زندگی مردم شد!

شما برای عزت مردم کوهدشت چه کردید که اکنون مدافع آبرویشان شده اید؟

آیا گمان نمی کنید که اولین تازیانه های بی آبرویی کوهدشت را خودتان بر پیکره این شهر مظلوم نواختید؟

آیا گمان نمی کنید که این شما بودید که قلمِ هجمه علیه کوهدشت را به دستان قلی خسروی و امثالهم دادید؟

اگر امروز فقط با یک نامه توهین آمیز مواجه شدیم تردید نکنید که چند وقت دیگر با انواع بی حرمتی های دیگر علیه همشهریانمان روبرو خواهیم شد! چه آنکه باور منفی که امروز نسبت به کوهدشت شکل گرفته هرگز از اذهان و افکار عمومی براحتی پاک نخواهد شد و دعین حال حجم وسیع معضلات اجتماعی و فقر و محرومیت شهرستان نیز براحتی قابل جبران نیست و همه شما و حتی ما نوجوانان سالهای نه چندان دور دراین قصه مسئول و مقصریم!

شما مدعیان چپ و راست سالهاست که در صحنه هستید گاهی چپ به قدرت می رسد و گاهی راست و نتیجه اش برای کوهدشت شده بالاترین نرخ بیکاری در ایران!!

چرا هنوز فکر می کنید که تنها شما

لینک کوتاه : https://www.kanoonsobhan.ir/?p=53135

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.