گروه : اخبار مهم » کانون مساجد
ساعت : ۱۸:۰۸
شناسه : 12538
تاریخ : ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴
آیت‌الله نوری‌همدانی:  عربستان دستورات آمریکا را اجرا می‌کند./رواج تفسير موضوعي در مساجد آیت‌الله نوری‌همدانی: عربستان دستورات آمریکا را اجرا می‌کند./رواج تفسير موضوعي در مساجد

به گزارش “کانون سبحان”؛، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور اظهار کرد: تفسیر قرآن از جمله ملزوماتی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد و همچنین به موضوع مسجد و قرآن اهمیت داده شود. وی با اشاره به اهمیت مسجد گفت: مسجد می‌تواند […]

IMG14180406به گزارش “کانون سبحان”؛، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور اظهار کرد: تفسیر قرآن از جمله ملزوماتی است که همواره باید مورد توجه قرار گیرد و همچنین به موضوع مسجد و قرآن اهمیت داده شود.

وی با اشاره به اهمیت مسجد گفت: مسجد می‌تواند به عنوان مکان تربیتی ایفای نقش کند، بنا بر این دست‌اندرکاران امور مساجد باید این امر را در نظر بگیرند تا به خوبی در عرصه تعلیم و تربیت ایفای نقش کنند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: بخشی از فعالیت‌های مساجد مربوط به اقامه نماز است ولی تنها نباید به این امر اکتفا شود بلکه باید زمینه‌هایی فراهم کرد که جوانان برای انجام امور مختلف به مساجد جذب شوند.

وی عنوان کرد: دشمنان همواره در حال توطئه‌چینی هستند، بنابراین باید اقداماتی صورت گیرد که با جذب کردن جوانان به سوی مسجد دسیسه‌های آنها خنثی شود.

آیت‌الله نوری‌‌همدانی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های قرآنی گفت: قرآن معجزه پیامبر اکرم (ص) است، بنابراین باید اقداماتی در زمینه معنا، ترجمه و تفسیر آیات آن صورت گیرد تا زمینه آشنایی بیشتر با آموزه‌های آن فراهم شود.

وی خاطرنشان‌ کرد: لازم است نیازسنجی‌هایی صورت گیرد و در زمینه برطرف کردن این نیازها اقداماتی انجام شود تا به پیشرفت در زمینه‌های مختلف دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اقدامات عربستان سعودی گفت: با وجود اینکه از سوی کشور عربستان قرآن چاپ می‌شود و آنها خود را خادم‌الحرمین می‌نامند ولی در زمینه اجرای فرامین قرآنی بیگانه هستند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اکنون عربستان دستورات آمریکا را اجرا می‌کند و بدون تردید می‌توان این کشور را غلام حلقه به گوش آمریکا نامید، در حالی که قرآن مسلمانان را از این امر منع کرده ولی عربستان از این موضوع سرپیچی می‌کند و به دستورات قرآن بی‌توجه است.

وی بیان اینکه اهمیت آموزه‌های قرآنی در زندگی مردم اصلی انکارناپذیر است گفت: موضوعات مختلفی در قرآن بیان شده که مراجعه به آنها مسیر زندگی را به انسان‌ها می‌آموزد.

IMG14180406