گروه : شهدا » عمومی
ساعت : ۱۲:۲۵
شناسه : 12606
تاریخ : ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
شهادت یکی از علمای برجسته عراق+عکس شهادت یکی از علمای برجسته عراق+عکس

یکی از علمای برجسته نجف اشرف روز گذشته به دست عناصر تروریستی در این شهر مقدس ترور شد.

به گزارش سرویس ندای جبهه “کانون سبحان”؛  «حجت‌الاسلام و المسلمین سید جواد العذاری» یکی از علمای برجسته نجف اشرف روز گذشته به دست تروریست‌های تکفیری ترور شد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

این عالم مجاهد عصر دیروز هنگام خروج از منزل یکی از دوستانش در محله ابوطالب نجف اشرف به رگبار بسته شد و بر اثر اصابت هفت گلوله به شهادت رسید.

2015-05-15_005208

علامه سید جواد العذاری از بزرگان علم و جهاد بوده و از شاگردان طراز اول «شهید آیت الله العظمی سید محمدباقر صدر» محسوب می‌شد، که مسؤولیت اداره مدرسه علمیه و امامت جماعت مرقد شهید محمدباقر صدر را بر عهده داشت.

ایشان داماد (همسر همشیره) آیت الله العظمی سید کاظم حسینی حائری از مراجع تقلید شیعیان نیز بود.

گمانه زنی ها درباره علت ترور

این شهید والا مقام از مشوقان اصلی مردم عراق برای پیوستن به نیروهای “الحشد الشعبی” بوده و حتی در آزادسازی منطقه استراتژیک “جرف الصخر” از چنگال تروریست‌های داعش نقش بسزایی را ایفاء کرد.

از این رو، گرچه هنوز گروهی مسؤولیت این جنایت را برعهده نگرفته است، اما به نظر می رسد که این اقدام از سوی وابستگان به جریان تکفیری صورت گرفته باشد.

علامه سید جواد العذاری دو بار دیگر نیز ترور شده بود که آن جملات نافرجام ماند.

مراسم تشییع

طبق بیانیه منتشر شده مراسم تشییع و تدفین پیکر علامه سید جواد العذاری فردا ـ جمعه ۲۵ اردیبهشت‌ماه / ۲۶ رجب ـ ساعت ١۵ از “حسینیه ابو صخیر” نجف اشرف آغاز می‌گردد.

پیام تسلیت حزب الدعوة

حزب الدعوه اسلامی عراق با انتشار پیامی شهادت این عالم برجسته را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: “این عالم دینی از مبلغین مخلصی بود که عمر خود را در راه رضای خدا و اعتلای کلمه حق گذاشت. ایشان سالیان زیادی در زندان‌های بعث بود و هرگز تسلیم نشد. در راه جهاد وادار به هجرت شد و سال‌های سختی را در راه مظلومان عراق سپری کرد”.

پیام تسلیت عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)

« آیت‌الله هادوی تهرانی» عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) نیز شهادت حجت‌الاسلام و المسلمین عذاری را تسلیت گفت و نوشت: “اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه اسفناک به حضور استاد معظم حضرت آیت الله العظمی سید کاظم حائری مد ظله العالی و اخوان گرامی ایشان و سرکار خانم علویه حائری و تمام بازماندگان و خانواده‌های وابسته، برای آن مرحوم مغفور علو درجات و برای تمام بازماندگان اجر جزیل و صبر جمیل از درگاه خداوند متعال خواستارم”.

منبع:ابنا