گروه : عمومی » نماز جمعه » نماز جمعه هندودر(اراک)
ساعت : ۱۹:۴۷
شناسه : 12667
تاریخ : ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴
امام جمعه هندودر:در داخل  کشور می توانیم شاهدتاثیر زیاد پیشرفت اقتصادی، باشیم./بجز ایران،امروزه اکثر کشورهای اسلامی غرق در جهل ،ظلم وجنایت است./این اسلام دروغین آل سعود وحامیان آنها با کفر وعصر جاهلیت چه فرقی دارد؟ امام جمعه هندودر:در داخل کشور می توانیم شاهدتاثیر زیاد پیشرفت اقتصادی، باشیم./بجز ایران،امروزه اکثر کشورهای اسلامی غرق در جهل ،ظلم وجنایت است./این اسلام دروغین آل سعود وحامیان آنها با کفر وعصر جاهلیت چه فرقی دارد؟

نماز جمعه این هفته شهر هندودر به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نیا امام جمعه این شهر برگزار شد .

2015-05-16_074950به گزارش “کانون سبحان”؛ نماز جمعه این هفته شهر هندودر  به امامت حضرت حجت الاسلام و المسلمین فاطمی نیا امام جمعه این شهر برگزار شد .
خطبه اول:
حجت الاسلام فاطمی نیا در ابتدای خطبه اول خود به بیان  فرازی از دعای مکارم الاخلاق  امام سجاد علیه السلام پرداخت و فرمود: «و هب لی معالی الاخلاق» مطالبی از موضوع اخلاق، به سمع شما نماز گزاران می رسانم.روابط با مردم و رعایت اخلاق فردی و اجتماعی از مهمترین زمینه های تربیت و خودسازی به شمار می رود.انسان هنگام رابطه با مردم و اجتماع می تواند فضائل اخلاقی و کمالات نفسانی رو به دست بیاورد و در وجودش نهادینه کند.
راه های دستیابی انسان به مکارم اخلاق؛
امام جمعه هنددر در بیان راه کار های رسیدن به مکارم اخلاق افزود: چند راه کار عملی به نظر می رسد که اگر به کار بسته شود انسان می تواند به مکارم الاخلاق دست پیدا کند.
اول: تمرین و ممارست، آدم نفسش رو به اخلاق خوب و رفتار نیکو تمرین و عادت بدهد. تمرین یکی از عوامل رشد و پرورش صفات اخلاقی در انسان است امیر المؤمنین علیه السلام می فرماید: عود نفسک فعل المکارم.
دوم: تنبیه ومجازت نفس است. گاهی اوقات انسان دچاربداخلاقی می شود وخودش هم دوست ندارد در این ورطه بیفتندآن هنگامی که هنگام عصبانیت و بداخلاقی پیش می آیدانساننفس خودش راتنبیه کندکارهای که بازدارندگی دارندانجام دهدمثلا به هنگام خشم یا عصبانیت نذر کند،صدقه بدهد، کارخوبی راانجام بدهد که به وسیله آن، نفس انسان تنبیه شود.

واما سومین موردی که تاثیرزیادی دروجود انسان دارد توجه به عواقب وپیامدهای منفی بد اخلاقی است .

پیامدهای منفی زیادی در زندگی دنیوی واخروی انسان دارد،اولین پیامد را می شود اینطوری عنوان کرد که موجب زندگی محنت آمیز بارنج وتلخی است امام علی (ع) فرمودند: «سوء الخلق نکد العیش و عذاب النفس« وبداخلاقی باعث رنج انسان وتلخی است که بیشتر متوجه زندگی خودشخص بداخلاق می شود.وباعث ویرانی جایگاه اجتماعی شخص بداخلاق می شود اخلاق بدآنچنان که مولای متقیان امیرمؤمنان علی (ع) فرمود:«علیکم بمکارم الاخلاق فانها رفعة و ایاکم و الاخلاق الدنیة فانها تضع الشریف و تهدم المجد»سخن بسیارحکیمانه وزیبایی ازعلی (ع) فرمدو که به شمابادکه رفتار واخلاق بزرگ منشانه مکارم والخلاق بامحاسن الخلاق وحسن خلق تفاوت اینکه گاهی اوقات ممکن است انسان خوش اخلاق باشد ولی رفتار بزرگمنشانه نداشته باشد.امیرالمومنین (ع) فرمودند: برشمابادرفتاربزرگ منشانه رفتارکریمانه وبزرگ منشانه که باعث بلندی وجایگاه اجتماعی شما میشود مواظب باشید دچاراخلاق پست ورفتار دنی نشوید چراکه این اخلاق پست باعث می شود که انسان شریف که جایگاه باشرافتی دارد ضایع شود. مجدوعظمتش ازبین برودواما پیامدهای منفی بد اخلاقی در زندگی معنوی انسان: اخلاق بد باعث تباهی ایمان وعمل انسان می شود.

به رسول خدا(ص) عرض شدفلان شخص،فلان زن، روزها روزه می گیرد وشب ها را به عبادت مشغول است اما یا رسول الله این شخص،بداخلاق است به همسایگانش آزار واذیت می رساند حضرت فرمودند خیری در این شخص نیست واهل جهنم است .یعنی اخلاق بد باعث هدم عمل صالح انسان می شودآنچنان که امام صادق (ع) فرمود: ان سوء الخلق لتفسد العمل کما یفسد الخل العسل»یعنی بد اخلاقی عمل انسان راباطل می کند همچنان که سرکه عسل را ازبین می برد وباطل می کند. یکی دیگر از پیامدهای بد اخلاقی دوری ازخداوند است. در یکی از وصایایی که پیامبر اکرم به ابوذر غفاری داشتند،فرمود یا اباذر:»لایزال والعبد یزداد من الله تعالی بعداً ماساء خلقه« یعنی ای اباذر این را بدان که انسان و عبدخدا، تا وقتی که بداخلاق باشد ازخدا دور می شود. و این دوری بیشتر می شود. از دیگر پیامدهای منفی بد اخلاقی فشارقبر است. پیامبر اسلام پا برهنه درجنازه سعدبن معاذ که از اصحاب خوب پیامبر بودپابرهنه وبدون عبا در تشییع جنازه اش شرکت کردند و خودشون درون قبر رفتند وجنازه را خودشون درون قبر گذاشتند سنگ قبر راخود پیامبر گذاشتند در این حال مادر سعد گفت :هنیئاً لک الجنةیعنی سعد بهشت گوارای تو باشد پیامبر فرمودند چرا بااین یقین وقاطعیت حرف می زنیدسعد در حال فشار قبر است ، اصحاب پرسیدند یا رسو الله خود شما سنگ تمام گذاشتید در تشیع وتدفین سعد چگونه در مورد سعد اینجوری صحبت می کنید؟ پیغمبر فرمود ملائکه در تشیع جنازه سعد شرکت کردند انچه جبرئیل در تشیع جنازه انجام داد من هم انجام دادم اما فرمود نعم انه کانفی خلقه مع اهله سوء. سعد با خانواده اش بد اخلاق بود واین باعث فشار قبرش شده،بنابراین اگر انسان می خواهد مکارم اخلاق واخلاق نیک در وجودش نهادینه شود باید به این چند موردی که عرض داشتیم ومخصوصا پیامدهای بداخلاقی توجه کند،تا انشاءالله اخلاق نیک در وجودش نهادینه شود.پروردگارا تورا به حق محمد وآل محمد مارا به اعلی مراتب مکارم اخلاق برسان.

بسم الله الرحمن الرحیم انا اعطیناک الکوثر فصل لربک وانهر ان شانئک هوالا بترصدق الله العلی العظیم.

ــــــــــــــــــــ
خطبه دوم:

اوصیکم عبادالله ونفسی بتقوی الله باردیگرشما نمازگزاران عزیز را به رعایت حدود الهی وتقوی الهی وانجام عبادات ودوری از محرمات توصه می کنم. دراین خطبه به سه مطلب مهم و اساسی اشاره می کنم .یک مناسبت، که از مناسبات دینی است، دوم تحولات اخیر جهان اسلام، سوم در موردمنطقه وبخش.

واما مطلب اول،یکی از مهمترین رخدادهای بشریت است که یکی ازبهترین مناسبتهای دینی بشمار می آید وآن هم مبعث وبعثت رسول اکرم (ص) است قرآن کریم می فرماید:لَقَدْمَنَّاللّهُ عَلَىالْمُؤمِنِینَ إِذْبَعَثَ فِیهِمْ رَسُولاً مِّنْأَنفُسِهِمْ یَتْلُو عَلَیْهِمْ آیَاتِهِ وَیُزَكِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِن كَانُواْمِن قَبْلُ لَفِیضَلالٍمُّبِینٍ.خدای متعال بر مؤمنین منت نهاد که رسولی را وپیامبری را از جنس خود مردم جنس خود انسان ها برای مردم فرستاد و باعث هدایت انسان ها شد تا آنها راتزکیه کند و تعلیم دهد به علم الهی وبه آنها حکمت بیاموزد اگرچه از قبل ازجمله گمراهان بودند.بشری که به بت سجده میکرد و سنگ و چوب رو می پرستید وبشری که رحم ومروت در وجودش نبود تاجایی که فرزندان خودشان رازنده به گور میکردند و درفساد غوطه ور بودند.

خدای متعال برای آخرین بار پیامبر رحمت رافرستاد وبا آوردن اسلام وآن معارف بلند قرآن بشریت را از جهل وگمراهی نجات داد اما عزیزان هرجامعه ای که مدعی اسلام است اگر به این معارف نورانی اسلام توجه داشته باشد و جامه عمل بپوشاند .وچنگ بزند به ریسمان الهی که کتاب قرآن است آنگونه که فرمود «واعتصموا بحبل اللّه جمیعا ولاتفرّقوا».هر اندازه ای که مردم متمسک شوند به این آئین الهی ودین مبین به اهداف بعثت نزدیک است،هدف بعثت، نجات انسان از ظلالت است نجات انسان از ظلم است جامعه ای می تواند بعثت ومبعث پیامبر را جشن بگیرد که به اهداف بعثت یعنی همان دوری از ظلم وجهالت وبت پرستی وگمراهی، رسیده باشد و ازظلم وجنایت دورشده باشد اون جامعه اسلامی که به آرمان ها واهداف اسلام رسیده باشد یا در حال حرکت به آن سمت باشد می تواند بعثت پیامبر را جشن بگیرد.

بجز ایران،امروزه اکثر کشورهای اسلامی غرق در جهل وظلم وجنایت است./این اسلام دروغین آل سعود وحامیان آنها با کفر وعصر جاهلیت چه فرقی دارد؟
امروز جهان اسلام مخصوصا کشورهای اسلامی غرق در جهل وظلم وجنایت است. امروز بجز برخی از کشورها مانند جمهوری اسلامی ایران که انصافا در مسیر اهداف بعثت پیامبر است .اکثر کشورهای جهان اسلام متاسفانه مخصوصا حکومتها پراز جهل وخشونت وظلم وتجاوز به همدیگر هستند چگونه اینها می توانند دم از اسلام بزنند چگونه می توانند اینها دم از بعثت پیامبر بزنند در حالی کهزیر بیرق کفر واستکبار علیه مسلمانان یمن ، سوریه وعراق وبرخی دیگر از مردم کشورهای مسلمان ظلم می کنند.

این چه اسلامی است که کشورهای عربی دم از آن می زنند درحالی که شیطان از آن حمایت می کند جالبه عزیزان که روز گذشته شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در کاخ شیطان اینها جمع شدند ودر روزهای آتی هم در کمپ دیوید در مذاکره هستند برای جلب حمایت بیشتر امریکا تا بیشتر به ظلم وتجاوزی که علیه این کشورها دارند، ادامه بدهند به دنبال پیمان دفاعی با امریکا هستند. اینه معنای اسلام؟ جلب حمایت کفار وصهیونیسم برای تجاوز به مردم مسلمان؟ اینه معنای اسلام ومعنای آن آیه قرآن که فرمود (ولنیجعل الله للکافرین علیا لمؤمنین سبیلا). کافران نبایستی بر مؤمنین تسلط داشته باشند. این اسلامی که به دروغ آل سعود وامثال آنها و حامیان آنها از آن دم می زنند اسلام نسل کشی وکودک کشی ،اسلام که تابع یهودی وصهیونیست باشد،با کفر و جاهلیت چه فرقی دارد؟ اگر اسلام شما آل سعودوامثال آنها این است، عصر جاهلیت هزاران بار شرف دارد به این اسلام امریکایی. البته مردم کشورهای اسلامی حسابشون از از حاکمان ظلم وجور وستم جدا است.

***در داخل  کشور می توانیم شاهدتاثیر زیاد پیشرفت اقتصادی، باشیم./جاده چالان چولان به هندودر تا شازند باید مرمت شود.
موضوع بعدی راجع به منطقه است با توجه به مناسبتی که چهارشنبه سی ام اردیبهشت ماه روز ایران گردی است مطرح می کنم. بعضی فکر می کنند ایران شناسی یعنی مناطق خاصی از ایران جاهای تاریخی ایران. خیر ایران یعنی همه ایران وهمه جاهای ایران وهمه کشور ایران باید شناخته شود .موضوع گردشگری در داخل خود کشور برای مردم خود کشور ایران مهم است حالا کاری با توریست های خارجی نداریم. ما در داخل خود کشور می توانیم شاهدتاثیر خیلی زیادی در پیشرفت اقتصادی، باشیم.این منطقه و بخش سربندوظرفیت های آن باید شناخته شوند ومعرفی شوند این منطقی البته از ظرفیتهای بالایی برخوردار است.استعدادهای که در این منطقه وجود دارد می تواند باعث جذب گردشگران ومسافرین باشد.از جاذبه های این منطقه وآب هوایی که ،آب وهوای بسیار خوب وعالی که این منطقه دارد که در این زمان تا حدود شصت بهار سرما در این منطقه هست وخیلی ها دوست دارند به مناطقی سفر کنند که آب وهوای مناسبی داشته باشد این می تواند عامل مهمی برای جذب مسافرانی که از طرف جنوب به سمت تهران در حرکتند باشد،خوب البته نیازی به تلاش و زحمات مسئولین این منطقه هست ،که زمینه را فراهم کنند ایجاد موقعیتهای تفریحی وتفرجگاهی در این منطقه باعث جذب مسافرین ورونق این منطقه می شود البته در این منطقه استفاده های زیادی میشه برد مسئولین هم کار کردند انصافا سدی که در شهر هندودر هست وهم اینجا تشکر می کنم از شورای شهر وشهرداری این شهر ،کارهایی که شروع کردند البته نیاز به حمایت جدی مردم وسایر مسئولین دارد که گردشگران در داخل کشور وحتی خارج از کشور به این سمت جذب شوند.البته نیاز به سرعت و برنامه ریزی دقیق دارد .ودومین مسئله در جذب گردشگران، مرمت جاده چالان چولان به این منطقه تا شازنداست که باید مرمت شود، البته اگرچه اقداماتی در زمینه اتوبان، مسئولیین محترم استان وشهرستان قول دادند که در آینده ان شالله از این مناطق عبور می کند اما تا آن وعده ای که داده اند تحقق پیدا کند .جاده ، جاده باریکی است من از مسئولین می خواهم که پیگیر این مسئله هم باشند کاری دیگری که بایستی انجام دهند مسئله آنتن دهی هست که اگر مسافری در این منطقه عبور کند مشکلی برای او پیش بیاید دسترسی ندارد به شبکه های مخابراتی این مسئله هم بایستی درست شود. چهارمین مسئله تبلیغات وسیع است عزیزان بدانید که خیلی از مردم شهرهای مختلف اطلاعی از منطقه زیبا و پرجاذبه سربند را ندارند اگر داشته باشند راه را تغییر می دهند واز این مسیر عبور می کنند که برکت زیادی برای منطقه ودر آمد زیادی برای منطقه خواهد داشت ،تابلوها وبنرهای مختلفی وعکس های که از جاذبه های که در این منطقه هست نصب کنند تا بیشتر مردم به این سمت بیایند.