گروه : اخبار مهم » خرم آباد » عمومی » لرستان
ساعت : ۲۲:۴۵
شناسه : 12996
تاریخ : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
زلزله های پی در پی خرم آباد لرستان را لرزاند/ثبت زلزله ۴.۳ ریشتری و ۱۲ پس لرزه در این منطقه +جزئیات زلزله های پی در پی خرم آباد لرستان را لرزاند/ثبت زلزله ۴.۳ ریشتری و ۱۲ پس لرزه در این منطقه +جزئیات

خرم آباد – زلزله نسبتا شدیدی دقایقی قبل خرم آباد را تکان داد به طوریکه بسیاری از مردم وحشت زده از خانه های خود بیرون آمدند.

2015-05-21_125306

 

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان در این رابطه به  مهر گفت: مطابق برآورد اولیه موسسه ژئوفیزیک این زمین لرزه با شدت۴.۳ ریشتر در خرم آباد مرکز استان لرستان به وقوع پیوست.

رضا آریایی زمان وقوع این زلزله را ساعت ۲۲ و ۳۴ دقیقه و ۹ ثانیه شامگاه امروز پنج شنبه ذکر کرد و افزود: تا کنون از این زمین لرزه خسارتی گزارش نشده است.

زلزله خرم آباد

وی عمق وقوع این زمین لرزه را چهار کیلومتر اعلام کرد و گفت: مرکز این زمین لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشوری به طول و عرض جغرافیایی ۴۸.۳۷و ۳۳.۴۲بوده است.

بنابر این گزارش استان لرستان به علت قرارگیری بر روی منطقه لرزه ای زمین ساخت زاگرس از نواحی زلزله خیز کشور است که وقوع زمین لرزه های مخرب در دره سیمره، سیلاخور و بروجرد در ادوار گذشته بهترین گواه لرزه خیزی استان لرستان است.

مطابق نظر کارشناسان بخشهای شمالی استان لرستان در مجاورت راندگی اصلی زاگرس قرار دارند و شهرستان های دورود، بروجرد، مناطق مسکونی واقع در دشت سیلاخور و بخش های جنوبی الیگودرز و شول آباد در خطر بالای زلزله قرار دارند.

شورای بحران لرستان تشکیل جلسه می دهد/ آماده باش دستگاههای امدادی

خرم آباد – مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان از تشکیل جلسه شورای عالی بحران استان پس از وقوع زلزله نسبتا شدید در مرکز لرستان خبر داد.

رضا آریایی اظهار داشت: دقایقی پیش زلزله ای نسبتا شدید مرکز لرستان را تکان داد که این زمین لرزه به دلیل وقوع در عمق چهار کیلومتری زمین از نوع زلزله های سطحی محسوب می شود.

وی ادامه داد: این زلزله سطحی با تکانی شدید خرم آباد را لرزاند به گونه ای که اکثر شهروندان زمین لرزه را احساس کردند.

آریایی از دستور استاندار لرستان برای آمادگی کامل دستگاههای امدادی استان خبر داد و یادآور شد: در این راستا ساعت ۲۴ امشب جلسه شورای عالی مدیریت بحران لرستان به ریاست استاندار تشکیل خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان هدف از تشکیل این جلسه را هماهنگی میان دستگاههای اجرایی و امدادی برای مقابله با حوادث احتمالی دانست.

آریایی یادآور شد: تا این لحظه خوشبختانه گزارشی از سوی فرمانداری و بخشداری های خرم آباد در زمینه خسارات ناشی از این زلزله گزارش نشده است.

وی از مردم خواست که خونسردی خود را حفظ کنند و گفت: در صورت نیاز به اطلاع رسانی مورد خاصی در زمینه حوادث احتمالی اقدامات لازم از طریق رسانه ها و صدا و سیما انجام خواهد شد.

بنابراین گزارش زلزله نسبتا شدیدی دقایقی قبل خرم آباد را تکان داد به طوریکه بسیاری از مردم وحشت زده از خانه های خود بیرون آمدند. مطابق برآورد اولیه موسسه ژئوفیزیک این زمین لرزه با شدت۴.۳ ریشتر در خرم آباد مرکز استان لرستان به وقوع پیوست.

زمان وقوع این زلزله ساعت ۲۲ و ۳۴ دقیقه و ۹ ثانیه شامگاه امروز پنج شنبه و عمق وقوع آن چهار کیلومتر ثبت شده است. مرکز این زمین لرزه بر اساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشوری به طول و عرض جغرافیایی ۴۸.۳۷و ۳۳.۴۲بوده است.

استان لرستان به علت قرارگیری بر روی منطقه لرزه ای زمین ساخت زاگرس از نواحی زلزله خیز کشور است که وقوع زمین لرزه های مخرب در دره سیمره، سیلاخور و بروجرد در ادوار گذشته بهترین گواه لرزه خیزی استان لرستان است.

مطابق نظر کارشناسان بخشهای شمالی استان لرستان در مجاورت راندگی اصلی زاگرس قرار دارند و شهرستان های دورود، بروجرد، مناطق مسکونی واقع در دشت سیلاخور و بخش های جنوبی الیگودرز و شول آباد در خطر بالای زلزله قرار دارند.

***خبر جدید: 1 زلزله جدید نیز به وقوع پیوست

مدیر کل مدیریت بحران استان لرستان در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: پس از زلزله ۴.۳ ریشتری که ساعتی پیش در خرم آباد مرکز استان لرستان به وقوع پیوست دقایقی قبل این شهرستان با پس لرزه ۲.۹ ریشتری دیگری نیز تکان خورد.

رضا آریایی زمان وقوع این زلزله را ساعت ۳۸ ثانیه بامداد امروز جمعه ذکر کرد و افزود: عمق وقوع این زمین لرزه را پنج کیلومتر بوده است.

***خبر جدید: 3 زلزله دیگر رخ داد. +تصویر

2015-05-21_134223

 خبر جدید : ثبت ۱۲ پس لرزه  +تصویر

خرم آباد – مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان از ثبت ۱۲ پس لرزه از شب گذشته تا کنون در خرم آباد خبر داد.

رضا آریایی اظهار داشت: به دنبال وقوع زلزله ۴.۳ ریشتری شب گذشته در خرم آباد این شهرستان نیم میلیون نفری شاهد وقوع ۱۲ پس لرزه دیگر بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه زمین لرزه اصلی در عمق چهار کیلومتری زمین به وقوع پیوست و از نوع زلزله های سطحی بود مردم دچار وحشت شدند به طوریکه برخی خانواده ها ترجیح دادند شب را در فضای باز و پارکها سپری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان لرستان با بیان اینکه در حال حاضر در زمینه خسارات زلزله نمی توانیم اظهار نظر دقیقی داشته باشیم افزود: از امروز صبح کار برآورد خسارات با همکاری بخشداری های خرم آباد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان شروع شده است.

آریایی ادامه داد: در این راستا مقرر شده است ظرف مدت زمان ۷۲ ساعت خسارات ناشی از این زلزله برآورد شده و گزارش لازم تهیه و برای جبران خسارات به تهران ارسال شود.

زلزله خرم آباد