گروه : ورزشی
ساعت : ۱۱:۵۱
شناسه : 13030
تاریخ : ۰۱ خرداد ۱۳۹۴
ثبت تیم والیبال ایران در وبسایت FIVB / ایران تهدیدی جدی برای تیم‌های والیبال جهان ثبت تیم والیبال ایران در وبسایت FIVB / ایران تهدیدی جدی برای تیم‌های والیبال جهان

فدراسیون جهانی والیبال به مناسبت لیگ جهانی 2015 به معرفی تیم های حاضر در این رقابت‌ها پرداخت.

3201260_160به گزارش“کانون سبحان”؛  فدراسیون جهانی والیبال FIVB ، به مناسبت نزدیک شدن مسابقات لیگ جهانی 2015 به معرفی تیم‌های حاضر در این دوره از لیگ جهانی از جمله تیم ملی ایران پرداخت.
اگرچه هنوز کمی راه برای پیمودن دارند اما ایران در حال رشد است و می‌تواند تهدیدی جدی برای تیم‌های برتر دنیا باشد.
آنها در فصل‌های اخیر پیشرفت سریعی داشته‌اند و سال گذشته رقابت تحسین برانگیزی در لیگ جهانی ارائه دادند که در پایان با شکست 3 بر صفر برابر ایتالیای میزبان، به مقام چهارمی دست یافتند و در پی آن در مسابقات قهرمانی جهان در سال 2014 با پذیرش شکست مقابل حریف قدرتمند روسی به مقام ششمی دست یافتند.
ایران در سال 2013 برای دومین بار قهرمان مسابقات قهرمانی آسیا شد که نخستین بار آن در سال 2011 رخ داده بود.
آنها همچنین در جام بزرگ قهرمانان 2013 (که طی آن مورد توجه و استقبال بین‌المللی قرار گرفتند) بالاتر از تیم‌هایی چون آمریکا و ژاپن در رده چهارم قرار گرفتند.
آنها امیدوار هستند از همانجایی که سال گذشته به کار خود خاتمه دادند، یعنی کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون، راه خود را از سر بگیرند.
تاریخ والیبال در ایران به سال 1920 برمی‌گردد که در دانشگاه‌ها بازی می‌شد.
تیم ملی ایران نخستین مسابقه بین‌المللی‌اش را دردهه 1950 انجام داد.
اگرچه هنوز نتوانسته‌اند در المپیک حضور پیدا کنند اما پیشرفت آنها غیر قابل انکار است. آنها در 3 دوره گذشته مسابقات قهرمانی جهان حضور داشته‌اند و همچنین با حضور در مسابقات دوره گذشته جام جهانی ژاپن در سال 2011 به غیبت 20 ساله خود در این رقابت‌ها پایان دادند.
انتهای پیام/