گروه : خرم آباد » عمومی » کوهدشت » لرستان » یادداشت
ساعت : ۲۳:۵۳
شناسه : 13059
تاریخ : ۰۱ خرداد ۱۳۹۴
نکات هفتگانه همایش گلونی/حجت الاسلام سید محمدصادق محمدی وفایی نکات هفتگانه همایش گلونی/حجت الاسلام سید محمدصادق محمدی وفایی

سرویس یادداشت “کانون سبحان” / حجت الاسلام سید محمد صادق محمدی وفایی: به نام خداوند جان و خرد   با توجه به اینکه امام علی(ع) فرموده ­اند:«کسى که منکَر را با قلب و دست و زبانش انکار نکند، مرده‏ اى است میان زندگان».نکاتی را در مورد همایش گلونی تقدیمتان می کنم : نکته اول : […]

2015-05-17_081842سرویس یادداشت “کانون سبحان” / حجت الاسلام سید محمد صادق محمدی وفایی:

به نام خداوند جان و خرد

 

با توجه به اینکه امام علی(ع) فرموده ­اند:«کسى که منکَر را با قلب و دست و زبانش انکار نکند، مرده‏ اى است میان زندگان».نکاتی را در مورد همایش گلونی تقدیمتان می کنم :

نکته اول :

چند روزی از برگزاری همایش گلونی می گذرد همایشی که طبق اسناد و عکس های منتشره نمایشی از اختلاط و بدحجابی،رقص و…بوده است .در طول این چند روز اعتراض و انتقادها و نیز کامنت هایی که در قالب جواب نوشته شده بود را خواندم ولی هرچه انصافم را به کار بردم و حتی از راه تسامح و تساهل نیز وارد شدم جوابی قانع کننده برای کارهای حرام همایش نیافتم .

نکته دوم:

آیا خانمی که از گلونی استفاده می کند همه ی موهای سرش پوشیده می شود ؟ آیا گردن آن خانم در زیر لایه های گلونی قرار می گیرد ؟ یا این که گردن و موهایی استفاده کننده از گلونی بر همگان نمایان است و به هیچ وجه گلونی حجاب و پوششی اسلامی به حساب نمی آید

اگر گلونی پوشان سابق، مثل برخی از گلونی پوشان همایش( که در تصاویر وجود دارند) بوده اند به یقین این نوع پوشش که فقط قسمتی از موی سر را می پوشاند و الباقی موها و گردن کاملا نمایان است ، حجابی اسلامی به حساب نمی آید و با این وصف چرا باید همایشی به نام گلونیبرگزار کرد؟!

نکته سوم :

اگر گفته شود چون گلونی در فرهنگ لرستان وجود داشته است و اکنون نیز باید از گذشتگان تقلید کرد؟ سخن قران این است که فقط تقلید جاهل ازعالم پسندیده است. نه غیر آن. امام صادق(ع) نیز منزل كسی آمد و فرمود: خانه‌ات خیلی کوچک است، تو كه پول داری!

او گفت: خانه‌ی پدرم و جد پدریم است.

امام آنها را سرزنش کرد که چرا با بودن پول در چنین جایی مانده اید؟!

نکته چهارم :

برخی ها جواب دادند که این نوع بی حجابی و اختلاط ها در برخی از خیابان ها و…نیزدیده می شود با این حال چرا این همه نسبت به همایش گلونی حساسیت نشان می دهید؟

جوابش این است همایش گلونی با بودجه بیت المال برگزار شده است و برخی ازعالی مقامان استان در آن شرکت کرده اند و با شرکت و سخنرانی خود به آن همایش کذایی رسمیت داده اند .این کجا و بی حجابیی درخیابان کجا!

نکته پنجم:

امام خمینی«ره» فرمودند:

« باید همه بیدار شویم، همه توجه کنیم، هم اصلاح کنیم خودمان را که خدای نخواسته تخلف نکنیم و هم توجه کنیم به این که اگر یکی تخلف کرد جلویش را بگیریم نه با داد و دعوا، با ملایمت، اگر یک کسی کار خلافی کرد و صد نفر آدم با ملایمت سلام کرد تعارف کرد… آن کار خوب نبوده تأثیر می کند، در انسان و نمی تواند تخلف کند.»

صحیفه امام، ج ۱۸، ص ۴۹۱، ۱۵ تیرماه۵۸

«والسلام علیكم و رحمة الله و بركاته»