گروه : اخبار مهم » سیاسی » عمومی » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱۹:۱۶
شناسه : 13907
تاریخ : ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
حجت الاسلام مجید انصاری:شاغل بودن جوانان موجب رونق مساجد می شود./احداث سد معشوره در دستور کار دولت است./تحسین استقبال مردم کوهدشت از سرمایه‎گذاری حجت الاسلام مجید انصاری:شاغل بودن جوانان موجب رونق مساجد می شود./احداث سد معشوره در دستور کار دولت است./تحسین استقبال مردم کوهدشت از سرمایه‎گذاری

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: در سیاست‎های کلی برنامه ششم توسعه، موانع سرمایه‎گذاری برای حضور بخش خصوصی برداشته شده است.

2015-06-08_073244به گزارش “کانون سبحان” به نقل از ایرنا،حجت الاسلام والمسلمین مجید انصاری روز دوشنبه در مراسم کلنگ‎زنی کارخانه ذوب آهن آذرپاد شهرستان رومشکان افزود: در سال 91 کل اعتبارات عمرانی کشور 110 هزار میلیارد ریال و قیمت نفت 104 دلار و صادرات روزانه نفت دو میلیون بشکه بود.

وی با بیان اینکه در سالهای اخیر با کاهش قیمت نفت در اثر توطئه خائنان در منطقه مشکلاتی در صادرات این منبع تامین بودجه بوجود آمد اظهار داشت: در سالهای 92 و 93 صادرات نفت به یک میلیون بشکه رسید ولی با این حال دولت توانست با صرفه‎جویی و تدبیر بودجه عمرانی کشور را در سال گذشته به 330 هزار میلیارد ریال افزایش دهد که این موضوع سبب ایجاد تحرک در طرح‎های عمرانی و خروج از رکود شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با بیان اینکه منابع عمومی کشور محدود هستند، تصریح کرد : پروژه‎های نیمه تمام زیادی از دولت قبل به این دولت به ارث رسیده و از طرفی کاهش صادرات نفت فشارهای مالی سنگینی به کشور وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید با نشاط و تکیه بر خداوند مشغول خدمت به مردم است، افزود : ساماندهی اوضاع اقتصادی کشور از عمده فعالیت‎های رئیس جمهوری برای مهار رشد تورم، خروج از رکود، توسعه سرمایه‎گذاری و … است.

انصاری با اشاره به اینکه با وجود محدودیت‎ها، دولت تدبیر و امید توانسته اسب سرکش تورم را مهار کند، خاطرنشان کرد: امروزه احداث یک کارخانه، یک مزرعه، فعالیت در عرصه ساخت معدن و ایجاد شغل پایدار از ساخت مسجد و حسینیه کمتر نیست.

وی با اشاره به اینکه البته ساخت مسجد و حسینیه مهم است و ملت ایران همواره از جان خود برای ساخت این مکان‎های مقدس مایه می‎گذارد، تصریح کرد : اما اگر جامعه ما و قشر جوان شغلی برای خود داشته باشند می‎توانند و در غیر اینصورت جوانان طعمه دسیسه‎های کشورهای غربی شده و مساجد خالی از جمعیت خواهند شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با اشاره به اینکه سرمایه‎گذاری در کشور توام با ریسک است، گفت: دولت با همه توان از سرمایه‎گذاری در تولید در شهرستان‎های کمتر توسعه یافته و محروم حمایت همه جانبه خواهد کرد و دولت در عمل به این قضیه پایبند هستند.

وی افزود: ایران در منطقه‎ای حساس واقع شده که حوادثی سهمگین به صورت طوفان‎هایی از توطئه، خیانت و دغل‎بازی قدرت‏‎های غربی و جهانی در اطراف آن رخ می‎دهد؛ عراق، سوریه، فلسطین، افغانستان، یمن و دیگر کشورهای اسلامی امروزه در معرض آسیب‎های بزرگ قرار گرفته‎اند.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری اظهار کرد: توطئه‎گران با استفاده از عناصر مزدور خود در کشورهای اسلامی ثروت این کشورها را به اسلحه تبدیل کرده و آن را بر سر مسلمین زده و برای نابودی زیرساخت‎های جهان اسلام به کار می‎گیرند و چهره خشن و وحشی از اسلام به جهانیان عرضه می‎کنند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از راه‎های تثبیت امنیت، ایجاد امید و نشاط در جامعه و نسل جوان است، تصریح کرد: زمانی که تحصیل‎کرده ها و جوانان شغل مناسب، آزادی اسلامی، درآمد خوب و حضور پرنشاط در عرصه‎های مختلف داشته باشند می‎توان امنیت را تثبیت و ترویج کرد.

وی با تاکید بر اهمیت منابع آب و کمبود آن در کل کشور، اظهار داشت: آب مشکل همه استان‎های ایران حتی مازندران و گیلان است و مساله بحران آب در ایران باید با مصرف و مدیریت هوشمندانه، استفاده از شیوه‎های نوین آبیاری، تغییر الگوی کشت، اصلاح بذر و ایجاد شبکه فاضلاب جهت بازگرداندن آب به مصارف صنعتی و… مهار شود.

وی با اشاره به اینکه احداث سد معشوره در دستور کار دولت است، تصریح کرد: قبل از بهره‎برداری از این سد باید نحوه استفاده بهینه از آب، آموزش کشاورزان و… انجام گیرد تا از هر قطره نهایت بهره‎وری به عمل آید.

انصاری با تحسین استقبال مردم کوهدشت از سرمایه‎گذاری در این شهرستان، تصریح کرد: امیدواریم سرمایه‎گذاران دیگری برای سرمایه‎گذاری در این شهرستان پیش‎قدم شوند تا مشکلات کوهدشت مرتفع شود.

شهرستان رومشکان در جنوب غرب استان لرستان واقع شده است.