گروه : ورزشی
ساعت : ۱۸:۴۵
شناسه : 1410
تاریخ : ۰۸ تیر ۱۳۹۳
دبیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ:رسول خادم خادم پیگیر کار نعمت‌پور است.

دبیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ:رسول خادم خادم پیگیر کار نعمت‌پور است. به گزارش کانون سبحان کوهدشت/ درباره مثبت شدن دوپینگ طالب نعمت پور در رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی تهران، تصریح کرد: تاکنون برای ما هیچ نامه‌ای در این زمینه […]  دبیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ: رسول خادم خادم پیگیر کار نعمت‌پور است. نمونه‌های دوپینگ […]

دبیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ:رسول خادم خادم پیگیر کار نعمت‌پور است.

به گزارش کانون سبحان کوهدشت/ درباره مثبت شدن دوپینگ طالب نعمت پور در رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی تهران، تصریح کرد: تاکنون برای ما هیچ نامه‌ای در این زمینه […]

 دبیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ:

رسول خادم خادم پیگیر کار نعمت‌پور است.

نمونه‌های دوپینگ چهار رشته منفی اعلام شد/ پورکاظمی: خادم پیگیر کار نعمت‌پور است

 

به گزارش کانون سبحان کوهدشت/ لطفعلی پورکاظمی گفت: نمونه‌های گرفته شده از بسکتبال (شش نمونه)، والیبال نشسته قهرمانی آسیا (پنج نمونه)، دوومیدانی و شنای معلولان به ترتیب (پنج و سه نمونه) و دو نمونه در فوتبال منفی اعلام شده است.

 

 

دبیرکل ستاد مبارزه با دوپینگ در گفت‌وگو با  (ایسنا)، در پاسخ به این پرسش که قرار بود یل این هفته‌ نمونه‌های گرفته شده از ملی‌پوشان و ورزشکاران در برخی از رشته‌ها اعلام شود، اظهار کرد: همه نمونه‌های گرفته شده در رشته‌های بسکتبال، والیبال نشسته، دوومیدانی و شنای معلولان و دو نمونه اخذ شده در فینال لیگ برتر فوتبال از سوی آزمایشگاه کلن آلمان منفی اعلام شده است، اما هنوز نتیجه‌ نمونه‌های گرفته شده در وزنه‌برداری، بوکس، دوومیدانی و دوچرخه‌سواری مشخص نیست.

 

او در واکنش به شایعات منتشر شده مبنی بر این که نتایج نمونه های وزنه‌برداری مشخص شده است و به دلیل دوپینگی بودن برخی از آنها نادو اسامی را اعلام را نمی‌کند، تاکید کرد: چنین مساله‌ای صحت ندارد، چون هنوز پاسخی از آزمایشگاه کلن برای ما ارسال نشده است.

 

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره بازگشت نصرالله سجادی از برزیل و زمان برگزاری نشست نادو، تاکید کرد: صبح یکشنبه (فردا) نشست نادو برگزار می‌شود تا مستندات فدراسیون وزنه‌برداری و مربی مازندرانی مورد بررسی قرار می‌گیرد و نتیجه‌ به دایر قضایی حراست وزارت ورزش و جوانان برای اقدام نهایی و صدور رای اعلام خواهد شد. ممکن است مربی مازندرانی یا فدراسیون هر کدام محکوم شوند. همه چیز فردا مشخص می‌شود.


 

او درباره مثبت شدن دوپینگ طالب نعمت پور در رقابت‌های جام جهانی کشتی فرنگی تهران، تصریح کرد: تاکنون برای ما هیچ نامه‌ای در این زمینه فرستاده نشده است که رای نهایی نعمت پور در آن اعلام شده باشد. بررسی نمونه B و دادرسی که تمام شود برای اجرای حکم به ما نامه می‌زنند. ما از سه تیم برتر جام جهانی کشتی فرنگی نمونه دوپینگ گرفتیم. در هر تیم هشت نفر تست داده‌اند و در مجموع چهار نمونه برای آزمایشگاه کلن آلمان ارسال شد. نادو مجری وادا و فدراسیون جهانی بود. هر نظری که آنها بدهند مورد احترام ماست. زمانی که از سوی آنها به ما نامه بیاید یعنی فرصت اعتراض به پایان رسیده است و حکم قطعی است.

 

دبیر کل ستاد مبارزه با دوپینگ با بیان این که در 95 درصد دوپینگ‌ها خود ورزشکار مقصر است، به ایسنا گفت: اشتباهاتی که ورزشکاران می‌کنند باعث دوپینگی شدن آنها می‌شود. ثابت شده است که بیش از 95 درصد دوپینگی ها توسط خود ورزشکاران انجام می‌شود. انتظار داریم ملی‌پوشان کمی ملی‌پوشان به ویژه خوش نام‌ها دقت کنند. ما آموزشهای لازم را داده‌ایم، اما متاسفانه گاهی اوقات آنها اشتباه‌های محاسباتی می‌کنند و یا فکر می‌کنند که افسران دوپینگ از آنها نمونه گیری نخواهند کرد یا گاهی فکر می‌کنند که ماده مصرفی در زمان کوتاهی از بدنشان خارج می‌شود.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا اعتراضی برای مثبت شدن دوپینگ طالب نعمت پور انجام داده اید؟ خاطرنشان کرد: احتمالا فدراسیون کشتی و خادم پیگیر کارهای نعمت پور هستند. فیلا و فدراسیون ملی باید رایزنی هایشان را برای وضعیت محرومیت ورزشکاران انجام دهند و نتیجه‌ نهایی را اعلام کنند. در نمونه‌های ایران فقط تست نعمت پور مثبت بوده، نتیجه‌ نمونه حریفان خارجی هم محرمانه است و به خودشان اعلام می‌شود، اما این احتمال هست که آنها هم دوپینگی داشته باشند.

 

رییس فدراسیون پزشکی ورزشی درباره پایان مهلت نام نویسی از کاندیداهای انتخاباتی این فدراسیون، یادآور شد: 15 نفر برای ریاست فدراسیون نامزد شده‌اند، قرار است بعد از ماه مبارک رمضان انتخابات برگزار شود. در مجموع خوب است که متخصصان طب ورزشی برای شرکت در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند. در واقع نوعی دموکراسی در انتخابات حاکم شده است. وزیر و سجادی احترام خاصی به مجمع انتخاباتی می‌گذراند و این روند را در 15 انتخابات گذشته ثابت کرده‌اند.