گروه : اخبار آیت الله احمد مبلغی (مروجی) » اخبار مهم » کوهدشت » لرستان
ساعت : ۱:۱۵
شناسه : 14518
تاریخ : ۰۱ تیر ۱۳۹۴
انتشار مجله «مطالعات رسانه و امت»به مدیرمسئولی «حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد مبلغی» و سردبیری «دکتر محمد جعفر محمدزاده» انتشار مجله «مطالعات رسانه و امت»به مدیرمسئولی «حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد مبلغی» و سردبیری «دکتر محمد جعفر محمدزاده»

مجله علمی ـ تخصصی «مطالعات رسانه و امت» با مدیرمسئولی حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی و سردبیری دکتر محمد جعفر محمدزاده منتشر شد.

2015-06-21_133030به گزارش “کانون سبحان”، محورهای اولین شماره این مجله عبارتند از: «نقش رسانه در تحقق امت واحده اسلامی، فقه رسانه، ویژگی های رسانه تأثیر گذار منطبق بر آموزه های دینی و نقش رسانه های آزاد اسلامی در شکستن انحصار رسانه ای و جنگ نرم».

موضوعات و اهم مقالات شماره جدید این مجله نیز عناوینی همچون؛ «پیش درآمدی برفقه رسانه (موضوع شناسی) دکتر احمد مبلغی»، الگوی «آرمان‌گرایی واقع‌بینانه» به مثابة ایدئولوژی اسلامی در «مدیریت انقلابی» رسانه، پدیده داعش و شگردهای رسانه ای، درآمدی بر نقش نظام رسانه در جنگ نرم عليه امت اسلامي؛ رويكرد مفهومي، ویژگی های رسانه تأثیرگذار منطبق بر آموزه ­‌های دینی و معرفی نشریه پرچم اسلام از نشریات دینی تاریخ مطبوعات ایران می باشد.

گفتنی است دانشگاه مذاهب اسلامی با توجه ویژه به تأكيدهای رهبر معظم انقلاب در زمینه وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در ساليان اخير، همت خود را بر امر مهم گفتگو از طرق گوناگون قرار داده و رسانه را بستر مناسبي براي تعامل و گفتگوي بين مذاهب اسلامي و نيل به سوی اعتدال و عدالت­خواهي و نفي خشونت و افراطي­گري دانسته است كه اميد مي­ رود برنامه­ ها و ابزارهاي موجود بتواند در جهت نيل به مقصود كه همانا تحقق آرمان تقريب است، اثرگذار باشد.

بنابراین براي تحقق این هدف مهم و برقراري صلح و اعتدال و در راستاي مقابله با افراطي­گري و خشونت، ضروری است تا رسانه­ هاي امت اسلام به ويژه رسانه­ هاي معتقد به آرمان هاي تقريب، به سازمان هاي كارآمد و تأثيرگذاري تبديل شوند و جهان اسلام به ويژه منطقه خاورميانه را كه امروز به كانون افراطي­ گري، خشونت، تروريسم، تجاوزگري و كشتار بي­رحمانه كودكان و زنان تبديل شده است، از وضع كنوني نجات دهند.

اما با تأسف بايد گفت: آنچه همه روزه مشاهده مي‌کنيم این است که جنايت ها و اعمال فجيع، به نام اسلام و به اسم مسلمانان رقم مي­ خورد و القای رابطه تنگاتنگ اسلام و خشونت و افراطي‌گري به كليد واژه‌هاي متعدد رسانه‌هاي دشمنان امت اسلام تبديل شده است كه بدون ترديد هدفي جز مخدوش كردن چهره رحماني و پاك اسلام ندارند و البته ادعاي گروههاي تروريستي در منتسب كردن خود به اسلام و حمل نشانه‌ها و نمادهاي اسلامي، آنها را در اين هدف ياري مي‌دهد. پس اگر ديپلماسي وحدت را يك ضرورت مي دانيم، بايد به اين مهم اذعان كنيم كه برخورداري يا عدم برخورداري از رسانه­ هاي فراگير و هدفمند، مي‌تواند ارتباط معناداري با توفیق يا شكست در مسير پيش رو داشته باشد.

لازم به ذکر است مجله «مطالعات رسانه و امت» به مدیر مسئولی حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد مبلغی رییس دانشگاه مذاهب اسلامی و سردبیری دکتر محمد جعفر محمدزاده منتشر می شود.
علاقمندان برای ارائه مقالات خود به پایگاه اینترنتی : http://resanevaomat.mazaheb.ac.ir/ مراجعه کنند.