گروه : نماز جمعه » نماز جمعه رومشکان
ساعت : ۰:۱۳
شناسه : 1460
تاریخ : ۱۵ تیر ۱۳۹۳
حجت الاسلام جمیاری:ملت ایران امریکا وابرقدرتهای پوشالی را زیر پای خود له خواهند کرد.

حجت الاسلام جمیاری:ملت ایران امریکا وابرقدرتهای پوشالی را زیر پای خود له خواهند کرد. به گزارش کانون سبحان کوهدشت / نماز جمعه این هفته شهرستان رومشکان به امامت حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر جمیاری امام جمعه این شهرستان اقامه شد ایشان در خطبه دوم خود به تهدید وزیر امورخارجه امریکا علیه مردم و دولت […]

حجت الاسلام جمیاری:ملت ایران امریکا وابرقدرتهای پوشالی را زیر پای خود له خواهند کرد.

به گزارش کانون سبحان کوهدشت / نماز جمعه این هفته شهرستان رومشکان به امامت حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر جمیاری امام جمعه این شهرستان اقامه شد ایشان در خطبه دوم خود به تهدید وزیر امورخارجه امریکا علیه مردم و دولت ایران اشاره کردند […]

حجت الاسلام جمیاری:

ملت ایران امریکا وابرقدرتهای پوشالی را زیر پای خود له خواهند کرد.


به گزارش کانون سبحان کوهدشت / نماز جمعه این هفته شهرستان رومشکان به امامت حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر جمیاری امام جمعه این شهرستان اقامه شد ایشان در خطبه دوم خود به تهدید وزیر امورخارجه امریکا علیه مردم و دولت ایران اشاره کردند و گفتندکه اگر ولی امرمسلمین مقام معظم رهبری اشاره بفرمایند ملت ایران امریکا وابرقدرتهای پوشالی را زیر پای خود له خواهند کرد و هرگز ازهیچ تهدیدی نهراسیده و پا پس نخواهد گذاشت[…]


 

حجت الاسلام جمیاری در ابتدای خطبه اول پس از تقدیم درود و سلام به محضر انبیای الهی خود و نمازگزاران عزیز را به رعایت تقوای الهی توصیه کردندو افزودند که ماه مبارک رمضان ماه خودسازی و میهمانی الهی وماه آمادگی برای رسیدن به حداعلای انسانیت است .در ماه رمضان افراد اهل ایمان مورد نظرو توجه خاصه خداوند قرارگرفته است .یعنی کسانی که خلاقیت ورزاقیت خداوند را حس کرده واطاعت محض از پروردگار را سرلوحه زندگی خود قرار داده اند.


و همچنین گفتند کسانی که عذر شرعی برای نگرفتن روزه دارند می بایست کمتر از روزهای معمول به تناول بپردازند.و گفتند که خداوند میفرماید همانا روزی دری از درهای بهشت است که خداوند آنرا به روی هرکسی بازنمی کندو هر کسی نمی تواند ازآن عبورکند.وگفتندکه هدف روزداری چیزی نیست جزرسیدن به تقوای تقوای الهی وبعدازماه رمضان اگرانسان به خداوند نزدیکترشده باشد و توشه ای ازاین ضیافت الهی بسته باشد به هدف والای انسانیت رسیده که آن تقرب به درگاه احدیت است .

 

در ادامه به سخنان علامه بزرگوارملکی تبریزی درخصوص طبقه بندی روزه داران اشاره کردندکه :انسانهای روزه دار پنج دسته اند.

دسته اول: کسانی که ازترس آتش جهنم روزه می گیرند که مبادا دچار آتش دوزخ شوند.

و دسته دوم: کسانی که فقط بخاطر رسیدن و واردشدن به بهشت روزه میگیرند.

و دسته سوم: کسانی که بخاطرترس ازآتش جهنم و واردشدن به بهشت روزه می گیرند.

ودسته چهارم: کسانی هستندکه بخاطر ترس ازجهنم ورسیدن به بهشت و رضای پروردگار روزه می گیرند.

و اما دسته پنجم: کسانی هستند که باخدای خودوارد معامله نشده بلکه فقط روزه داری رابرای جلب رضایت خالق خودمی دانند و بس.که این حداعلای روزه داری است که خوشابه حال کسانی که درطبقه پنجم روزه داران قراردارند.

 

و در ادامه به آیه شریفه 183سوره مبارک بقره که میفرماید« یاایهاالذین آمنوکتب علیکم الصیام کماکتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون» اشاره کردند و گفتندیکی از راه هایی که میشود به تقوای الهی برسیم روزه گرفتن است نه فقط روزه شکم .چراکه روزه حکمتهایی دارد هم ازلحاظ جسمانی و هم روحانی .

 

از لحاظ جسمانی سلامت جسمی واستراحت بدن و معده و سبک شدن وزن و تنظیم سوخت و ساز بدن و کنترل چربیها و قند از جمله فواید روزه داری دانستند وگفتند روزه انسان را از لحاظ روحی به آرامش قلبی می رساند.و درادامه به فرموده امام صادق (ع) اشاره کردند که می فرماید «افضل الجهاد الصوم والحرة»یعنی بهترین روزداری روزه در گرما است که حکم جهاد را دارد.و در پایان پس ازچند دعاخطبه اول ر ابه پایان رساندند.



خطبه دوم


درابتدای خطبه دوم ضمن عرض سلام و درود و ارادت به محضرانبیای الهی وعرض سلام به پیشگاه حضرت ولی عصر ارواحناروح الفداء ،خود و نمازگذاران رابه به رعایت تقوای الهی توصیه کردند.

 

« یا ایها الناس اتقوا ربکم… و لاتغرنکم حیوة الدنیا و لایغرنکم بالله ….»

 

ای کسانی که ایمان آورده اید تقوا پیشه کنید و از معصیت خدا دوری کنید.بترسید از روزی که پدر به داد فرزند نمی رسد،کفایت نمی کند پدر از فرزندش، و نه فرزند از پدر ….و وعده خدا حق است.

 

نکته اول : انسان باید تقوا پیشه کند و تقوا الزاماتی دارد. تقوا آن چیزی است که انسان را در دنیا و آخرت بیمه می کند. و باید ترس پیشه کند،باید از خداوند خوف و ترس داشته باشد، از اینکه فردای قیامتی در پیش است.

 

نکته دوم : ولاتغرنکم… نکند دنیا شما را فریب دهد « حب الدنیا رأس کل خطیئَُّۀ » افرادی که منحرف شدند دنبال مقام و جاه و زیاده خواهی بودند و فریب خوردند.فریب نخورید از اینکه در حال انجام گناه باشید و توامأن امیدوار باشید به بخشش خداوند.زیرا « فمن یعمل مثقال ذره خیر یره و من یعمل مثقال ذره شره یره» مانند شاگرد فضیل عیاض، با اینکه عالم و دانشمند بود، ولی مغرور شد و متکبر و بعد از عمری بدبخت از دنیا رفت.آری خداوند کریم و بخشنده است و غافر برای مؤمنین اهل مغفرت و نه برای اهل عصیان و معصیت.شاگرد فضیل عیاض بعد ا مرگ به خواب استاد آمد در حالی که احوالش بسیار بد بود و گفت : من گرفتار دو چیز بودم، یکی اینکه حسود بودم و دوم اینکه هفته ای چند قطره شراب می نوشیدم برای کلیه درد!!!

نادان هستند آنها که رواج می دهند که شراب برای بیماری ها خوب است و حرام الهی را مباح می کنند.



اما مناسبتها :

14تیرماه «روز شهرداری ها و دهیاری» نامگذاری شده که این روز راتبریک گفته وگفتندکه شهرداری به اندازه فرد فردیک شهرمسئولیت عمران وشهرسازی دارند.لذا از مسئولین خواستندکه بیشتربه وضعیت شهرو روستاهای این شهرستان محروم رسیدگی کنند و از نماینده مردم شهرستان های رومشکان وکوهدشت وحومه به خاطرتصویب بودجه 15میلیاردی برای بهسازی رومشکان تشکرکردندو گفتندکه پیگیر این امر برای محرومیت زدایی این شهرستان خواهندبود.

همچنین 14تیرماه «روز قلم و روز هنرمند» را به جامعه هنری تبریک گفته وخواستار ایجاد خانه هنرمندان دراین شهرستان شدندو گفتند قلم وهنرزمانی ارزش داردکه دراختیار و خدمت شیعه واسلام باشد.و برای نزدیک شدن مردم به خدا کار کند. و بتواند گره های فرهنگی ا باز کند.

16تیرماه « روزمالیات» اشاره کردند وگفتند که مردم باید باپرداخت مالیات به دولت اسلامی جهت خدمت رسانی به جامعه کمک کنندو همچنین متذکر شدندکه مالیاتهای دریافتی بایستی جهت رفاه وحل مشکلات مردم به شکل برابری هزینه شودچراکه ازدولت اسلامی فقط این انتظار می رود.

10رمضان 17تیرماه « سالروزشهادت بانوی بزرگواراسلام حضرت خدیجه کبری» راتسلیت گفتند و درخصوص شخصیت ایشان گفتندکه پس ازورود به منزل پیامبراکرم (ص) خودرا کلفت ایشان دانستندوتمام ثروت خودراجهت صرف اهداف اسلام تقدیم پیامبرعظیم الشان اسلام نمودند.

 

18تیرروزکودک ونوجوان رابه کودکان ونوجوانان که آینده سازان این جامعه هستندتبریک گفتندوازمسئولین خواستنددرجهت ایجادبسترسالم ورفاه مناسب وتفریحات سالم وفضای ورزشی ازجمله استخرشنابرای کودکان ونوجوانان همت کنندتاخدای ناکرده ازبیراهه رفتن آنهاجلوگیری شود.


 ملت ایران امریکا وابرقدرتهای پوشالی را زیر پای خود له خواهند کرد.

امام جمعه رومشکان در پایان خطبه خود به تهدید وزیر امورخارجه امریکا علیه مردم و دولت ایران اشاره کردند که از کشور ایران خواستند دست از حمایت مردم عراق بردارند و باکشور امریکا همسو و متحدشوند ایشان در ادامه گفتندکه اگر ولی امرمسلمین مقام معظم رهبری اشاره بفرمایند ملت ایران امریکا وابرقدرتهای پوشالی را زیر پای خود له خواهند کرد و هرگز ازهیچ تهدیدی نهراسیده و پا پس نخواهد گذاشت .