گروه : شهدا
ساعت : ۱۷:۴۰
شناسه : 14648
تاریخ : ۰۳ تیر ۱۳۹۴
زندگی کردن خواهر شهیدی با فرزند معلولش در گوشه خیابان+تصاویر زندگی کردن خواهر شهیدی با فرزند معلولش در گوشه خیابان+تصاویر

به گزارش “کانون سبحان” به نقل از پایگاه خبری شهدای ایران، خواهر شهید احمد شاکر شوکتی با فرزند معلولش یک ماه است در خیابان زندگی می کند و تاکنون مسئولی به او کمک نکرده است. بنا بر این گزارش؛ در میان شلوغی و ترافیک خیابان  و با توضیحات همرزم شهید شوکتی از وضعیت بغرنج خواهر […]

به گزارش “کانون سبحان” به نقل از پایگاه خبری شهدای ایران، خواهر شهید احمد شاکر شوکتی با فرزند معلولش یک ماه است در خیابان زندگی می کند و تاکنون مسئولی به او کمک نکرده است.

بنا بر این گزارش؛ در میان شلوغی و ترافیک خیابان  و با توضیحات همرزم شهید شوکتی از وضعیت بغرنج خواهر این شهید و فرزند معلولش راهی شهرک آزمایش می شویم تا از نزدیک آنچه گفته شده را مشاهده کنیم.

 

 

خواهر شهید به همراه فرزندش وسایل درب و داغان باقی مانده از خانه شان را به دیوار آموزش و پرورش تکیه داده اند و خود در چمن کنار خیابان یعنی جایی که همسایه ها سگ هایشان را برای استراحت می آورند نشسته اند. ماجرا را پرس و جو می کنیم و او هم ساعت ها توضیح می دهد تا بالاخره اذان می گویند و افطار می شود.

 

 

خواهر شهید شوکتی می گوید: چند سال پیش در یک اسباب کشی 20 میلیون تومان از پول پیش خانه ام را دزدیدند و من هم چون تنها بودم نتوانستم پیگیری کرده و حقم را بگیرم و مدتی آواره بودم تا اینکه بعد از مراجعه به شهرداری و درخواست کمک از ایشان هیچ مساعدتی صورت نگرفت و وقتی یک خیری پیدا شد تا 10 میلیون پول پیش خانه بدهد؛ شهرداری منطقه 5 پول را می گیرد و خانه ای برای ایشان در محدوده سر سبیل ( به دلیل پایین بودن نرخ اجاره) اجاره می کند و تمام اجاره های ماهیانه را خواهر شهید با کار کردن شخصا پرداخت کرده اما صاحب خانه هیچ رسیدی به وی نداده و مدعی شده است که رسید را به شهرداری می دهد  و بعد از گذشت چند ماه صاحب خانه بدون دلیل به او می گوید که خانه اش را تخلیه کند.

 

 

خواهر شهید ادامه می دهد: صاحب خانه ام آب و برق و گازم را قطع کرد و من چند شب با شمع زندگی کردم وقتی عجز و ناله کردم که خواهر شهید هستم، به شهیدم توهین کردند و گفتند شهرداری پولش را خواسته و تو هم باید خانه را تخلیه کنی. خانم شوکتی می گوید: از شدت ناراحتی در بیمارستان بستری شدم و در همین مدت صاحب خانه وسایلم را گوشه کوچه ریخته بود که وقتی مرخص شدم متوجه شدم بخشی از وسایل خانه ام را معتاد های آن خیابان دزدیده اند و هیچ چیزی دیگر ندارم.

 

 

این خواهر شهید افزود: یک ماه است در کوچه و خیابان با بچه معلولم زندگی می کنم و همرزم برادرم به ما کمک می کند و چون همه وسایلم را معتادها می دزدیند و از شهرداری هم به من تذکر می دادند که  نمی توانید در کوچه و خیابان وسایلتان را بگذارید؛  شب گذشته  با پول یارانه وانت گرفتم و وسایلم را به این منطقه آورده ام. شهرداری منطقه می گفت: این منطقه را ترک کن چون پول اجاره ات را منطقه 5 پرداخت کرده است!

 

 

همرزم شهید هم در این رابطه گفت: من با شهرداری مناطق مختلف صحبت کرده ام و روز گذشته شهردار منطقه تهران ویلا گفت که تا سقف 10 میلیون تومان یک خانه اجاره کنید و این مبلغ را ما پرداخت می کنیم و حالا برایشان خانه ای پیدا کرده ام اما شهرداری گفت هنوز در جلسه تصمیم گرفته نشده است!

 

 

این خواهر شهید اضافه کرد: در این یک ماه برخی از مردم به ما کمک کرده اند و برخی هم آمده و گفته اند فیلمتان را به شبکه های خارجی بدهید اما من این کار را نکردم.

این خواهر شهید حتی در این یک ماه نتوانسته است استحمام کند و وضعیت فرزند معلولش هم مساعد نیست.

وی ناگفته هایی از زجر های این مدت دارد که فیلم آن در صورت عدم رسیدگی مسئولین منتشر می شود.