گروه : خرم آباد » عمومی » لرستان
ساعت : ۱۷:۵۲
شناسه : 15109
تاریخ : ۱۲ تیر ۱۳۹۴
استاندار لرستان:اموال گروه آریا در لرستان تعیین تکلیف شدند. استاندار لرستان:اموال گروه آریا در لرستان تعیین تکلیف شدند.

خرم آباد – استاندار لرستان از تعیین تکلیف اموال گروه آریا در این استان خبر داد.

2015-07-03_061710به گزارش “کانون سبحان” به نقل از مهر، هوشنگ بازوند پیش از ظهر جمعه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در مجموع سه پروژه استان لرستان جزو اموال گروه آریا اعلام شده اند اظهار داشت: این پروژه ها شامل مجتمع مواد غذایی گهر، ماشین سازی خرم آباد و یک واحد تولید مواد اولیه سلول های خورشیدی در بروجرد است.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس قوه قضائیه به استان لرستان ما از ایشان تقاضا کردیم که بررسی این پروژه ها را در دستور کار ویژه قرار دهند که مورد قبول قرار گرفت گفت: تا کنون نیز برای تعیین تکلیف این پروژه ها چند جلسه برگزار شده است.

استاندار لرستان با اشاره به بازدید مدیر عامل بانک ملی کشور از مجتمع مواد غذایی گهر استان لرستان گفت: بعد از این بازدید و جلساتی که برگزار شد قرار بر این شد که خود بانک ملی متولی ادامه کار این مجتمع باشد و این مجتمع مواد غذایی به این بانک برای ادامه کار واگذار شود.

بازوند همچنین به واحد تولید سلولهای خورشیدی شهرستان بروجرد نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز دادستانی موافقت کرده که شریک آریا برابر قیمت کارشناسی سهم امیر منصور آریا را خریداری کند.

وی با اشاره به وضعیت ماشین سازی خرم آباد نیز گفت: در این زمینه قرار شد که شرکت خصوصی سازی سهم امیر منصور آریا را در قالب مزایده به فروش برساند و پول آن را به عنوان رد مال به خزانه دولت واریز کند.

این سخنان استاندار لرستان در حالی مطرح می شود که پیش از این آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در سفر به لرستان گفته بود: تصمیم خوبی که برای لرستان در نظر گرفتیم این بود که در مورد برخی اموال توقیفی مربوط به برخی از مفسدین اقتصادی در استان که از نظر دستگاه قضایی دارای مشکلاتی است به استاندار وعده دادیم در اسرع وقت تلاش کنیم که سرنوشت آنها معلوم شود.

وی افزود: این اموال توقیفی در سطح استان سه کارخانه بزرگ است که حیف است این واحدها بلاتکلیف باشند چرا که برخی از آنها ۹۵ درصد پیشرفت داشته و یا تکمیل هستند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: امیدواریم که در اسرع وقت با تعیین تکلیف این کارخانجات در حد معقول وضعیت اشتغال در استان در حدود سه تا چهارهزار نفر بهبود پیدا کند.