گروه : اخبار مهم » سیاسی » عمومی
ساعت : ۰:۲۲
شناسه : 15805
تاریخ : ۲۵ تیر ۱۳۹۴
ریواس:«یادتان باشد هیچ‌گاه  یک لر را تهدید نکنید!» ریواس:«یادتان باشد هیچ‌گاه یک لر را تهدید نکنید!»

به گزارش “کانون سبحان”؛ ریواس نوشت : سید محمد‌علی افشانی مدیر توانمندی در سطح ملی است که اکنون به عنوان استاندار استان فارس به هیئت دولت معرفی شده‌است؛اینک نمایندگان استان فارس دست به اقدام نسنجیده‌ای زدند که تبعات ناخوشایندی در مناسبات اداری برجای خواهد گذاشت… دکتر ظریف در یکی از جلسات مذاکره اخیر خود با […]

ostann

به گزارش “کانون سبحان”؛ ریواس نوشت : سید محمد‌علی افشانی مدیر توانمندی در سطح ملی است که اکنون به عنوان استاندار استان فارس به هیئت دولت معرفی شده‌است؛اینک نمایندگان استان فارس دست به اقدام نسنجیده‌ای زدند که تبعات ناخوشایندی در مناسبات اداری برجای خواهد گذاشت…

دکتر ظریف در یکی از جلسات مذاکره اخیر خود با کشورهای غربی وقتی متوجه تهدید از جانب طرف غربی خود می‌شود فریاد می‌زند و می‌گوید:

یادتان باشد هیچ‌گاه یک ایرانی را تهدید نکنید!

این روزها حرف و حدیث‌های زیادی درخصوص انتصاب محمدعلی افشانی از مدیران توانمند کشوری به عنوان استاندار فارس از سوی موافقین و مخالفین مطرح شده‌است؛ اگرچه موافقین بسیار بوده‌اند و مخالفین کم، اما همین تعداد کم مخالفین از جمله نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی دست به اقدامی زده‌اند که پیش از مبادرت به آن شاید ثانیه‌ای به تبعاتش نیندشیده‌اند و اگر هم اندیشیده باشند باید در قوه تعقل آنان شک بسیار کرد.

این هیجده نماینده در اعتراض به انتصاب افشانی به عنوان استاندار فارس، استعفای دسته‌جمعی خود را تقدیم هیئت رئیسه مجلس کردند و دوجنبه عواقب این کار را نسنجیدند: یکی دخالت در امور اجرایی که در قانون صراحتاً منع شده است و از نماینده مجلس بعید است این موضوع ساده را نفهمد یا نسبت به آن بی‌توجه باشد و دیگری دامن زدن به بحث قومیتی است که خطرات به مراتب بیشتری از حیث پیامد دارد.

نمایندگان فارس باید بدانند که اگر به زعم خود جرقه‌‍ای کوچک زدند اما در دشت پیوار زدند که آتش آن از کنترل خارج خواهد شد. آنان با اقدام نسنجیده خود از یک‌سو جایگاه رفیع نمایندگی مجلس را مخدوش کردند و عملاً بی قانونی را از مرکز قانون‌گذاری آغاز کردند و از سوی دیگر فضای مسموم قوم‌گرائی را ایجاد نمودند که در باب نکوهش آن سخن گفتن گزاف است چون مبرهن است و روشن!194292_332

آنان خواسته یا ناخواسته مسیر توهین به یک مدیر لایق و سپس یک قوم بزرگ و تاریخ سازی به نام ” لر ” را باز کردند و این قوم بزرگ همان‌گونه که در مقاطع حساس تاریخی ایران از باستان تا کنون و از همه مهمتر در دفاع مقدس نشان داد هرگز تهدید و تجاوز و توهین را برنمی‌تابد و نمایندگان عجول فارس عجب غفلتی کردند!

آنها خیال می‌کنند اگر به هدف دور از شان خود یعنی عدم معرفی افشانی ” لرتبار ” به عنوان استاندار برسند چون از مسیر توهین گذشتند بی پاسخ می‌مانند؟! نمایندگان استان فارس با آتشی که افروختند فکر فارسی‌های مدیر در نیمی از کشور را که اصطلاحاً لر نشین هستند و دوراندیشانه‌تر اینکه اگر به قومیت‌های دیگر هم سرایت کند می‌شود گفت بیش از سه چهارم کشور را نکردند!

همین حالا زمزمه‌ای مبنی درخواست عمومی از مسولین استان کهگیلویه و بویراحمد برای اقدام مقابله به مثل در فضای رسانه‌ای و مجازی شنیده می‌شود و اینجاست که باید به این نمایندگان هشدار داد که مسولیت تبعات ناشی از این اختلاف قومیتی بر عهده‌ی آنان است!

اگر برگردیم و نگاهی به سیر تاریخی شکل گیری فرقه‌ها بیاندازیم بعضاً رد پایی از اقداماتی مشابه همین اقدام این نمایندگان می‌بینیم و این خطر را یکی باید به آنان بفهماند. البته نباید فراموش کنیم که اعتراض نمایندگان بر سر انتصاب کسی است که سوابق مدیریتی درخشانی از جمله معاونت استانداری استانهای خوزستان، سمنان و کهگیلویه و بویراحمد، معاونت وزیر آموزش و پرورش، همچنین ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور را در پرونده خود دارد.

بنابراین تا دیر نشده‌است بایستی نمایندگان استان فارس از محضر مردم عذرخواهی کنند تا درسی باشد برای سایرین که متوجه عواقب اقدامات خود باشند.

مخلص کلام اینکه از بیان به موقع دکتر ظریف الهام می‌گیرم و به نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی می‌گویم:

<<یادتان باشد هیچ‌گاه یک” لر” را تهدید نکنید>>

…………………………

یادداشت از: رحیم بنام

…………………………

 

انتهای پیام/ر