گروه : مذهبی و دینی » یادداشت
ساعت : ۱۱:۵۵
شناسه : 16623
تاریخ : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴
«حجاب و جواب امام موسی صدر به مرد انگلیسی» «حجاب و جواب امام موسی صدر به مرد انگلیسی»

کانون سبحان/حجت الاسلام و المسلمین سید محمدصادق محمدی وفایی: به نام خداوند جان و خرد به برکت نظام جمهوری اسلامی حجاب رشدی مضاعف داشته است ولی در مقابل این نظام مقدس شبکه ­های ماهواره­ ای ، تهاجم فرهنگی غرب و …وجود دارد.علاوه بر این برخی ازخانواده ­ها فقط به دنبال مادیات هستند و اصلا توجهی […]

2015-08-04_002208کانون سبحان/حجت الاسلام و المسلمین سید محمدصادق محمدی وفایی:

به نام خداوند جان و خرد

به برکت نظام جمهوری اسلامی حجاب رشدی مضاعف داشته است ولی در مقابل این نظام مقدس شبکه ­های ماهواره­ ای ، تهاجم فرهنگی غرب و …وجود دارد.علاوه بر این برخی ازخانواده ­ها فقط به دنبال مادیات هستند و اصلا توجهی به معارف اسلامی و حتی اصول و ضروریات دین چون نماز و حجاب ندارند!

به فرموده ی خطیب توانای فقیدمان مرحوم فلسفی بعضی ها وقتی می خواهند یک دامداری تاسیس کنند ،به مطالعه و مشورت روی می آورند که نکنند ضرری شوند،ولی وقتی می خواهند کانون خانواده و زندگیی را بنا کنند ، نه نیازی به مشورت می بینند و نه مطالعه ای می کنند!

بعضی ها هم بدون بینش پوشش دار شده اند از اینرو تا در ایران هستند و مسافرتی به خارج ندارند پوششی مناسب دارند ولی به محض این که به خارج از کشور می روند وزنان ودختران بی حجاب و بد پوشش را می بینند،از سالها پوشش داشتن پشیمان می شوند!

بعضی از به اصطلاح روشنفکرانی که چند کتاب ترجمه شده ی غرب را خوانده اند وقتی عهده دارکلاسی می شوند،برای دانشجویان و دانش آموزان ، مجتهد و متخصصی تمام عیار می شونداز اینرو مقدسات اسلامی از جمله وجوب حجاب و نماز را به تمسخر می گیرند!

برخی از بازیگران صداو سیما نیز در فیلم های تلوزیونی پوششی حزب اللهی دارند ولی درخارج از آن فیلم و در محدوده ی خیابانها و لاین و واتساب ها ، زننده تر از هر خانم غربی خودنمایی می کنند.

برخی از دختران نیز که به دنبال راه صوابند در این آشفته بازار،متحیرالعقول می مانند.نمی دانند حرف لاین و واتساب و ماهواره و مد و …را گوش کنند یا سخن کارشناس رسمی دین را؟

بعضی از خانم ها هم دنبال مدند ،گاه مقتعه ای می شوند و گاه روسری و یا شال را انتخاب می کنند.و گاه می مانند نقش و پوشش فلان بازیگررا در فلان فیلم تلوزیونی بپوشند، یا بد حجابی لاین و واتسابی و خارج رفتن او را انتخا کنند!

برخی نیز حجاب را با عینک جناحی نگاه می کنند و گاه چون حجاب با رای آوری و منافع باندو جناح آنها نمی سازد ، واژه ی حجاب و پوشش را از قاموس ادبیات و زندگیشان حذف می کنند!

یاد امام موسی صدر به خیرکه وقتی یک ﻣﺮﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﺍﺯ اومی ﭘﺮﺳﺪ : ﭼﺮﺍ ﺩﺭ ﺍﺳﻼﻡ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩﻥ ﺯﻥ ﺑﺎﻣﺮﺩ ﻧﺎﻣﺤﺮﻡ ﺣﺮﺍﻡ ﺍﺳﺖ؟

آن عالم جواب می دهند: ﺁﯾﺎ ﺗﻮ می توﺍﻧﯽ ﺑﺎ ﻣﻠﮑﻪ ﺍﻟﯿﺰﺍﺑﺖ ﺩﺳﺖ ﺑﺪﻫﯽ؟

ﻣﺮﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ می گوید : ﺍﻟﺒﺘﻪ ﮐﻪ ﻧﻪ، ﻓﻘﻂ ﭼﻨﺪ ﻧﻔﺮ ﻣﺤﺪﻭﺩاند ﮐﻪ می توﺍﻧﯽ ﺑﺎ ﻣﻠﮑﻪ ﺩﺳﺖ ﺩﻫﻨﺪ.

جناب صدر می فرمایند:ﺯﻥ ﻫﺎﯼ ﻣﺎ ﻣﻠﮑﻪ ﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﻣﻠﮑﻪ ﻫﺎ ﺑﺎﻣﺮﺩﺍﻥ ﺑﯿﮕﺎﻧﻪ ﺩﺳﺖ نمی دﻫﻨﺪ.

ﻣﺮﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ ﺳﻮﺍﻝ می کند: ﭼﺮﺍ ﺯﻥ ﻫﺎﯼ ﺷﻤﺎ ﻣﻮ ﻫﺎﻭ ﺑﺪﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ می پوﺷﺎﻧﻨﺪ، ﯾﺎ ﺣﺠﺎﺏ ﺭﺍ ﺭﻋﺎﯾﺖ می کنند؟

آن ﻋﺎﻟﻢ ﺗﺒﺴﻤﯽ میکند ﻭ ﺩﻭ ﻋﺪﺩ ﺷﮑﻼﺕ ﺭﺍ می گیرد، ﯾﮑﯽ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ می کند ﻭ ﺩﻭﻣﯽ ﺭﺍ ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﺑﺴﺘﻪ ﺑﺎﻗﯽ میگذارد ﺁن دو شکلات را ﺑﻪ ﺯﻣﯿﻦ ﺧﺎﮎ ﺁﻟﻮﺩ می اندازد و ﺑﻪ ﻣﺮﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺴﯽ می گوید: ﺍﮔﺮ ﻣﻦ ﺑﮕﻮﯾﻢ ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺁن ها ﺭﺍ ﺑﺮﺩﺍﺭ، ﮐﺪﺍﻡ ﯾﮏ ﺭﺍ ﺍﻧﺘﺨﺎﺏ می کنی؟

ﻣﺮﺩ ﺍﻧﮕﻠﯿﺲ می گوید:ﺷﮑﻼتی ﮐﻪ ﭘﻮﺷﺶ ﺩﺍﺭﺩ. و جناب صدر میفرماید: ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﺩﻟﯿﻞ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺯﻥ ﻫﺎﯼ ﻣﺎ ﺣﺠﺎﺏ ﺭﺍ ﺭﻋﺎﯾﺖ می كنند.

و به فرموده ی آیت الله ناصری :« نمی‌شود من بگویم شیعه امیرالمؤمنین و فرزندان‌شان هستم و در بازار کلاه‌برداریکنم یا هزار خلاف شرع دیگر انجام دهم! حتی در برخی مجالس جشن اهل بیت علیهم‌السلام،خلاف شرع‌هایی وجود دارد. برخی مراسم عقد و عروسی شیعیان پر از خلاف شرع و اسرافاست! با همه این‌ها باز هم شیعه علی علیه‌السلام هستیم؟! چطور می‌شود که بی‌حجابیخانم‌ها در خیابان، ضرری به تشیع آن‌ها نزند؟! »